Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ingen som vil ha forsikring på en 330d?? Har aldri hatt noen problemer med å forsikre noen biler på meg sjøl… Hvilken forsikringselskap har du prøvd?

Gammel er du? Har motorsykkel med nesten like mye effekt og det tillates[emoji4]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tractioncontrollen på min e61 kveler også motoren, kan sitte der med flat pedal og likevel så trår den såpass til at motoren går i stå.  Samme med første hakket av, da tar det bare bittelitt lenger tid. 

Ellers er jeg ganske så skuffet over fremkomligheten! Den kommer frem på mye rart, men møter man på det det verre er den håpløs, ikke i nærheten av å være like god som en god gammal 124 med ASD :) Der er det bare å nyte turen og brøyte seg frem. 

Jepp... jeg hadde også ASD på min W201 190E 2,3. Vi hadde ved vår tidligere hytte en skikkelig kneik opp fra hytta (250-300 meter). Den var alltid like spennende om høsten når den første sneen kom. Når det var varslet sne lot vi bilen stå igjen på toppen av bakken før vi gikk ned til hytta, men vi ble også overrasket av sne etter at vi hadde kjørt ned til hytta. Dette skjedde noen ganger og jeg husker spesielt én gang da vi var tre venner med Mercedesen. Det var vel kommet rundt 10 cm med sne og det var en blanding av grus og is under. Bilen hadde piggdekk og først prøvde vi å komme opp bakken på normal måte mens vi satt i bilen, men det gikk ikke. Deretter prøvde vi å komme opp bakken mens to av oss satt på kanten av bagasjerommet. Bilen lå skikkelig nedpå bak og med litt ekstra gass spant vi oppover uten problemer. ASD systemet fungerer virkelig ypperlig med litt tyngde over bakhjulene... :)

http://www.mercefreaken.com/brosjyrer/fremdriftssystemer.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terra, codan, gjensidige.

Jeg hadde forsikret Nissan 200sx og Opel omega med 211 hk. på meg selv hos gjensidige når jeg var 19. Kan ikke forstå hvorfor du da har problemer med en 330d :s

Er nå 23 og har gsxr 1000 og m3 på meg selv. Pluss noen andre biler

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel er du? Har motorsykkel med nesten like mye effekt og det tillates[emoji4]

18, syns det er litt merkelig jeg også. Mistenker at det er ei 200hk grense, og 330d har jo 204hk desverre(?). 

Jeg hadde forsikret Nissan 200sx og Opel omega med 211 hk. på meg selv hos gjensidige når jeg var 19. Kan ikke forstå hvorfor du da har problemer med en 330d :s

Er nå 23 og har gsxr 1000 og m3 på meg selv. Pluss noen andre biler

Jeg ser heller ikke helt problemet. 

Men jeg har tenkt litt og kanskje hvis jeg setter fattern som eier på bilen og jeg deleier, da er det vel fortsatt mulig for meg å bygge bonus? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sperre øker fremkommeligheten en god del, sammen med gode dekk er det gull verdt. Hadde gode dekk men åpen diff på volvoen jeg hadde, var ikke veldig god fremkommelighet men hadde man litt fart før bakken, og holdt jevn gass så kom man frem dit man ville stort sett. Men neste bil vil jeg gjerne ha sperre/ brems, har funnet en 330d som jeg kan få til en veldig god kamerat-pris men så er det ingen forsikringselskap som vil ha meg som kunde med den bilen pga HK. 

Prøv DNB, de tar det meste :) Der Drømmebil AS anbefalte meg om jeg skulle sjekke på "teite" biler iaf.

Jeg har nå hatt 325D, 328i, 540i på meg selv når jeg har vært 19-20 år.

I forskjellige selskap da.

Storebrand har vist seg å være nokså greie faktisk. 

Fikk selvfølgelig avslag noen plasser da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, var greie på meg nå vertfall, men varierer mye fra bil til bil da.

Codan har sagt nei på samtlige jeg har prøvd tror jeg :P

Kommer nok mye på hvem man snakker med og tror jeg. 

I sparebank 1 får man 30% startbonus btw, men de er ikke så lette på forsikring av biler med store motorer. 325D'n og 328i gikk greit da. men 540i var rimelig blankt nei :P

Må uansett sjekke OVERALT, får er noen som forsikrer for deg uansett :)

Endret av Mattae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka sparebanken nå, de skulle ha 20k i året for delkasko, sjekket gjensidige på nytt mistenker jeg kun sjekket kasko der sist. For da kom det opp denne forsikringen er utilgjenglig osv. Men delkasko der ble 24k, og det med 12k i kjørelengde. Så er rimelig dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er nå dyr bil å forsikre så :P

Har kompis så har betalt langt over 20k i året på sin 330d, billigste som var.

Jeg hadde aldri gidda det selv men.  

Meste jeg gidder i året er rundt 15-20k i året, over det blir faktisk får teit. Kjøper annen bil da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23år nå, men når eg va 19 år kjøpte eg M5 E34, prisen va vel rundt 14.000kr med 40% bonus og 8.000km i året. E46 M3 nå med full kasko med utstyrsforsikring opp til 45.000kr 12.000km 60% bonus kom på 13.500kr ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23år nå, men når eg va 19 år kjøpte eg M5 E34, prisen va vel rundt 14.000kr med 40% bonus og 8.000km i året. E46 M3 nå med full kasko med utstyrsforsikring opp til 45.000kr 12.000km 60% bonus kom på 13.500kr ca.

Shit, lyst til å avsløre hvilket selskap?

Er selv 23 med 70%2år på M3n og betaler ca 16000 i året, dette var det billigste jeg fant.

Forøvrig hadde jeg en E36 325i coupe på meg selv når jeg var 18, det må vel være en av tidenes mest ulykkesutsatte biler :P Betalte 10.000 i året, 20% bonus og 12000km kun ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pickup er kjekt.

Skulle få en delebil inn i garasjen. Så jeg kan ta den på bukken.

Men mangler motor så kjøre inn gikk ikke.

Tok da å slang en dyne i bagasjeluka så den stakk ut. Og dytta pent på den med pickup'n.

Måtte bare ut å svinge litt innimellom. Ellers gikk det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...