Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Tenker det samme. De taper nok masse penger med en slik strategi. Men så vet jeg ikke hvor alvorlig de ser på slike modifikasjoner.

Takker for svar. Greit å sette bilen bort når du er glad i den, og det er elektriske feil som ender med hobbymekk, dersom du gjør det selv. Hater å finne slikt på biler jeg kjøper, for det er alltid styr å få det skikkelig igjen [emoji14] Men foretrekker mekaniske feil. Akkurat der stoler jeg mer på meg selv, enn verkstedene. Hovedsaklig det å være forsiktig og ikke skade/ripe noe annet.

En gang, to dager etter detailing til 4K, fikk jeg bilen igjen med så dype riper at det måtte ny lakk til. En annen gang på hjulstilling, boret de nytt hull i dempertårnet, da de slet med å få det beint. Viste seg at topplager ikke var skrudd skikkelig til, så det ble aldri beint, uansett. Klikker vinkel av sånt. Enkelte ser bare enn 12-13 år gammel bil, som de bare kan lappe sammen.

Satan, hadde klikka så jææævli!: p hadde nektet å betalt en krone... Var de en seriøs detailer?

Hadde noen gjort sånn på bilen min på et verksted, så hadde jeg blitt maaad [emoji6] [emoji13]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig formulert av meg :P Jeg skulle selge forrige bilen, punget ut 4K for detailing, slik at den skulle bli pen på annonsebildene. Hadde montert nytt understell og sendte den på hjulstilling, dette 2 dager etter detailingen. Fikk den igjen fra verkstedet med langsgående riper på sideskjørt osv. Så her må de jo ha slept apparatene langs sidene på bilen og klasket de på plass.

Men reagerte mer på boring i dempertårn. Det er stygt, feil og topplager måtte uansett flyttes til riktig posisjon igjen, så det ble et tomt hull, uten noe lakk eller lim til å beskytte det nakne metallet i hullet. Tingen var at topplager ikke var strammet skikkelig, så det vridde seg litt. Topplager har en liten metalltapp/styring, slik at det får riktig plassering. Denne tappen går oppi et eget hull i dempertårnet. Denne tappen slipte de bort, og så boret de et nytt hull til et av gjengestagene på topplager, slik at de kunne vri det litt beinere og fortsatt få det igjennom dempertårnet. Men hvis de bare hadde sett på fjørbeinet, hadde de sett at topplageret ikke hvilte på demperstang-kanten og at det dermed ikke var strammet skikkelig. Endte opp med nye topplagre og at jeg måtte fikse det selv, så ble alt bra :P

Detaileren var veldig dyktig. En fra dcn.no, med swissvax-sertifisering osv.

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phuh. Friskt på sørlandet. Kjørte oppover en vei for å møte ett tre midt i veien. Pytt pytt tenker jeg og ringer å sier ifra. Så kommer jeg ned samme vei som jeg kom fra, så ligger det faen ett tre der og... Kjekt å være innestengt på en vei i ødemarka uten gatelys. Takk for at dette var litt på bygda og at det kom noen karer i pajero med motorsag! Så fikk man trimmet litt i kveldingen også :D

Hold dere inne med mindre dere ikke kjører med motorsag og stropper ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phuh. Friskt på sørlandet. Kjørte oppover en vei for å møte ett tre midt i veien. Pytt pytt tenker jeg og ringer å sier ifra. Så kommer jeg ned samme vei som jeg kom fra, så ligger det faen ett tre der og... Kjekt å være innestengt på en vei i ødemarka uten gatelys. Takk for at dette var litt på bygda og at det kom noen karer i pajero med motorsag! Så fikk man trimmet litt i kveldingen også :D

Det er noe slikt som kunne skjedd her i bygda og, dog så er det ikke mye til storm her bortsett fra at det har snødd endel. Men ern på bygda er det ikke langt etter en traktor med fres.

Men en jeg kjenner jobber på båt å har fått et varmeskap over beina så litt usikker på åssen hans syns stormen er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært på Rykene eller i Froland nå? Der kjører alle rundt med motorsag i Pajeroen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ville dere kjøpt rimelig Nokian eller Continental piggfri (17") dekk i Oslo? Mulig jeg har spurt spørsmålet før, men skal ikke bestille fra nett (har cash og er i utlandet, ikke mulig å bestille for meg akkurat nå).

Johs Bjerke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg hører Froland, tenke jeg automatisk på den sangen her! Er vel nesten en klassiker nå?  :headbang:

https://www.youtube.com/watch?v=Q67kV7MB9ws

Hehe, ja det er en slager det der ;) Satte Arendal på kartet den gang, selv i dag når jeg er i andre deler av landet så kjenner folk igjen dialekta mi med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan dere se nina har herjet, en meget stor molo er knust, naust som sto nede med sjøen er pinneved, båter er flyttet en 10 m opp på land. Godt vi tok opp båtene før denne stormen ;)

post-58181-0-40786200-1420975604_thumb.j

post-58181-0-92976100-1420975615_thumb.j

post-58181-0-77399200-1420975688_thumb.j

post-58181-0-09258700-1420975714_thumb.j

Har vert litt bølger og krefter her:
post-58181-0-56547600-1420978674_thumb.j

Endret av torbfer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der så ille ut Torbjørn, er noen helt vanvittige krefter i sving. Jeg som trodde det var ille her nå det blåste så hele huset rista...

Men i dag var det bedre så da ble det vask av godbilene...ja og VW E-UPen til madammen men den tar jeg ikke bilder av :P

post-47692-0-19098600-1420986360_thumb.j

post-47692-0-56669000-1420986370_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...