Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Som jeg sa, ingenting er gratis ;)

Når du siterer ett innlegg hvor det står at det koster penger for godkjenning av ombygging,

og du skriver at du tviler på at det er gratis så fremstår du ikke akkurat som glup selv ;)

Men nok om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stor var den med masse finesser. Uten tvil :)

Skulle hatt noen eurojackpot-jackpoter på konto for å kjøpt den likevel :P

Hehe, ja skulle iallfall hatt ganske mye penger til overs. Men jeg hadde nok kjøpt bil "innomhus" å så fall, er ikke noen skjønnhet denne heller men den ser iallfall ikke ut som ett såpestykke :) Også er det jo Rolls da, blir liksom ikke bedre enn det :D

post-47692-0-11393600-1421094944_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fryktelig begeistret for dyre britiske biler, det blir liksom for mye tre og tykke gulvtepper.

Maybachen er en flashy bil, som skal synes, det er det som teller i stor grad i dette segmentet. Strandet som en hval er den overhodet ikke, den flytter seg raskt og statslederen inni skal ha det så bekvemt som mulig :)

Det er noe med bakenden som ikke helt faller på plass hos meg med Mercedes om dagen, men slik var det med E60 og E61 da disse kom også. Det vokser på en. Jeg liker godt fremtoningen den nye S-klassen har, og_for_en_entré den gjør i visse settinger! Å få en i sladrespeilet på veien, eller å møte en i motgående er like stas hver gang synes jeg.

Jeg synes 7-serien er fantastisk også, men på en annen måte(temmelig lik sine mindre søsken). F01 har jeg lett for å tro er en F10 med en gang, men ser veldig bra ut. Jeg forstår meg ikke helt på midtkonsollen på BMW om dagen dog.

Når alt kommer til alt, så ville jeg vel ikke hatt noen av dem :P

Jeg er innerst inne mest glad i BMW, selv om det ikke alltid virker sånn. Jeg synes bare S-klassen er spot-on i sin klasse.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fryktelig begeistret for dyre britiske biler, det blir liksom for mye tre og tykke gulvtepper.

Maybachen er en flashy bil, som skal synes, det er det som teller i stor grad i dette segmentet. Strandet som en hval er den overhodet ikke, den flytter seg raskt og statslederen inni skal ha det så bekvemt som mulig :)

Det er noe med bakenden som ikke helt faller på plass hos meg med Mercedes om dagen, men slik var det med E60 og E61 da disse kom også. Det vokser på en. Jeg liker godt fremtoningen den nye S-klassen har, og_for_en_entré den gjør i visse settinger! Å få en i sladrespeilet på veien, eller å møte en i motgående er like stas hver gang synes jeg.

Jeg synes 7-serien er fantastisk også, men på en annen måte(temmelig lik sine mindre søsken). F01 har jeg lett for å tro er en F10 med en gang, men ser veldig bra ut. Jeg forstår meg ikke helt på midtkonsollen på BMW om dagen dog.

Når alt kommer til alt, så ville jeg vel ikke hatt noen av dem :P

Jeg er innerst inne mest glad i BMW, selv om det ikke alltid virker sånn. Jeg synes bare S-klassen er spot-on i sin klasse.

Er vel ikke så mye britisk over Rolls Royce annet enn navnet og at de bygges i England ;) Det aller meste står BMW bak i dag, til og med karosseriet til Ghost bygges på BMW fabrikken i Dingolfing (hvor 5, 6 og 7 serien produseres) før den sendes til Goodwood for montering. Med S600 Mayback så virker det som om Mercedes prøver å få frem en siste krampetrekning ifra Mayback navnet. Hadde vært mye bedre om de heller gjorde slik ryktene antydet, å laget denne modellen som en Pullman versjon med historiske aner :)

S-klassen er hot akkruat nå, selvsagt da den er den nyeste i klassen. Men den bringer jo egentelig ikke noe nytt, MB var jo alltid forløperene med ny teknologi men det har vi jo ikke sett så mye til de siste 20 åra. Er da strengt tatt de siste 7-seriene som har vært "utstillingsvinduet" for ny teknologi i bilbransjen, og det er knyttet større forventninger til teknologien i kommende 7-serie enn hva det var til S-klasse nå i forkant av dens lansering. Det ser jammen meg ut som om rollene har blitt byttet om, kanskje ikke så rart da det i dag er BMW som er størst i premiummarkedet.

Jeg har aldri tatt en F01 for å være en F10, men en F30 har lurt meg noen ganger til å være en F10. Men slik har det da alltid vært, se på E32 og E34. Eller for all del E46, E39 og E38. Vi hadde ett lite opphold i Bangleperioden men men i dag så er da ikke modellene på langt nær så like som før i tiden. Men siste C-klasse og siste S-klasse er skremmende like, der sliter jeg sikkelig med å se forskjell så lenge jeg ikke er på kloss hold... MB lager pene biler, en venn har en helt ny S212 E220 CDI med full AMG pakke og den er virkelig en pen og lekker bil. Men når jeg parkerer M-sport F10en ved siden av så falmer den, men det synes jo selvsagt jeg da som er BMW mann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle mercer hadde jeg litt sansen for husker jeg.. Rundt E30 tiden min..

Som denne:

post-76359-0-75657000-1421107651_thumb.j

AMG sine utgaver var jo toppen på kaka, men jeg har aldri hatt sansen for vinga bak, litt overkill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste grunnen til at det forventes masse nytt i kommende sjuern er fordi nåværende sjuer aldri hadde no fancy gadgets.... S-klassen har vært og vil alltid være den modellen som alle måles opp mot.. På lik linje som M5 er klassen målestokk.

Slike ting må selv du forstå Fredrik90. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke så mye britisk over Rolls Royce annet enn navnet og at de bygges i England ;) Det aller meste står BMW bak i dag, til og med karosseriet til Ghost bygges på BMW fabrikken i Dingolfing (hvor 5, 6 og 7 serien produseres) før den sendes til Goodwood for montering. Med S600 Mayback så virker det som om Mercedes prøver å få frem en siste krampetrekning ifra Mayback navnet. Hadde vært mye bedre om de heller gjorde slik ryktene antydet, å laget denne modellen som en Pullman versjon med historiske aner :)

Pullman er bare et navn på samme måte som f.eks Ghost/Shadow/Wraith (i Rolls-Royce terminologi). Selve navnet Pullman er hentet fra det amerikanske selskapet The Pullman Company som på midten av 1800-tallet spesialiserte seg på å bygge eksklusive sove og spisevogner for tog. Mercedes-Benz tok navnet først i bruk da de introduserte den 5,54 meter lange versjonen av W100 600 i 1964. Navnet skulle nettopp på det amerikanske og britiske markedet skape assosiasjoner til Pullman togvognene for å signalisere at det handlet om maksimal luksus og komfort. Meningen var selvfølgelig å konkurrere mest mulig på luksus og komfort mot alternativene fra Rolls-Royce, Bentley og Cadillac.

Mercedes-Benz W100 600 kom også med seks dører (6,24 meter lang), Landauer (åpent bakstykke), Coupé og Saloon/Sedan.

Som Sarah Sauer innledningsvis forklarer i videoen om den nye Mercedes-Maybach ble Maybach etabler allerede i 1909 av Wilhelm Maybach. Han hadde tidligere jobbet som teknisk sjef for Daimler Motoren Gesellschaft, men startet opp for seg selv da utviklingen av luftskip tok fart. Maybach etablerte derfor firmaet Luftfahrzeug-Motorenbau GmbH. Det var primært motorer til luftskipene Maybach konstruerte og i 1912 ble firmaet derfor reetebalert som Maybach-Motorenbau GmbH. I perioden frem tom. 1940 bygget Maybach eksklusive biler og motorer til alt fra luftskip, skip, tog og stridsvogner. Hele tiden i tett samarbeide med bl.a Mercedes-Benz og Ferdinand Porsches konstruksjonsbyrå.

Det meste av produksjonen som Maybach hadde ble ødelagt under krigen. Da krigen var over klarte en mindre del av firmaet i en kort periode å overleve på reparasjonsarbeide, men i 1960 kjøpte Daimler-Benz restene av Maybach. Navnet Maybach ble siden kun brukt i enkelte spesialutgaver av modellene W108 og W116 frem til Maybach ble reetablert som et eget bilmerke under Daimler-Chrysler i 2002. Som Sauer forklarer var dette av ulike årsaker dessverre ikke et vellykket prosjekt og produksjonen av bilene ble derfor nedlagt i 2012. Dermed er navnet Maybach igjen redusert til å primært handle om spesialvarianter av Mercedes-Benz.

Det er derfor ikke riktig å påstå at Maybach for Mercedes-Benz handler om krampetrekninger. Det er iallefall ikke større krampetrekninger enn å kjøpe en lettere falmet britisk luksusbilprodusent fordi man selv ikke har en tilsvarende for deretter å reintrodusere bilmerket som britisk, mens det i realiteten egentlig er en spesialbygget tysk BMW 7-serie med et annet karosseri... ;-)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...