Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Apropos Fundo-felger: har det skjedd mer etter dette? http://www.nrk.no/sf/leksikon/index.php/Felgfabrikken_Fundo

Min gamle arbeidsplass! Jobbet som felglakkerer der i en del år.

For øyeblikket venter de på litt finansiering for å kunne starte produksjon av Audi-felg, som har blitt godkjent.

Det har dog vært litt lite informasjon ut i det siste halve året, så om det i det hele tatt vil starte opp er jo usikkert.

En tidligere designer på Fundo driver forresten felg produsenten Polar Wheels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke mye vinter her, men det er skummel med underkjølt regn. Jeg fikk årets ufrivillige breisladd med E34en i dag morges på vei til jobb faktisk, trøtt som jeg var så fikk jeg henta bilen inn igjen. Litt småskummelt når det ser ut som veien kun er våt...

Vi har det samme været og situasjonen her på Jylland, men nå har meteorologene endelig lovet skikkelig vinter fom. mandag i neste uke. Det som virkelig er bra er at de nå snakker om at det vil komme en kaldfront over Danmark som vil bli værende ut mars måned. Jeg liker at det er ordentlig vinter når det først er vinter... så dette blir helt genialt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at Citroen har en meget attraktiv avtale med n ye kjøpere for tiden...Kjøp bilen (leasing) og lever den tilbake "uansett tilstand" uten å måtte betale erstatning ved endt leasing avtale.. Det er vel en av grunnene til at det nå kryr av berlingoer i trafikken...

Hva er prisklassen du skal kjøpe bil i ? Touran er jo ganske ålreit med grønne skilt...

Så Citroen har også dette tilbudet? Visste at Fiat har det men at citroen også har det var uvisst for meg, vi driver å ser etter firmabil til meg. Men vi har et krav og det er at den MÅ være minst 2m inne i lasterommet.

Endret av awt
Flyttet til der den egentlig skulle være (tror jeg).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han mister førerkortet skulle bare mangle. Når man er så idiot at man kjører på slike vinterveier med så utslitte vinterdekk så har man ingenting på veien å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tur nå, og det er litt småskummelt at ingen tar hensyn til isen i veien. Jeg valgte å legge meg i 35-40 km/h i 60-Sona her da det mildt sagt var helt såpeglatt. Rompa kom bare jeg slapp gassen og gav gass, så det gjaldt å kjøre jevnt.

Det er åpenbart at bakhjulstrekk er mer følsomt på glatta i form av at man merker det veldig fort. Bilene bak meg blinka og tuta :P Så gir jeg gass og ligger sidelengs bortover den halv-doserte veien rundt 60 meter bortover når det ikke kom noen imot og da skal jeg si deg personen bak meg tok det med ro videre :P

Bremser godt ned lenge før en rundkjøring for å hindre problemer dersom noen kommer litt fort og ikke klarer stoppe, og det gjorde jeg det jammen lurt i :P For på stive hjul var det en som seila rett forbi forran bilen min og overholdt ikke vikeplikten.

Jeg blir en anelse oppgitt..

ASD differensial på bilen er forøvrig enestående greier når det ligger 10-15 cm kram snø på veien. Sto to fine stråler ut av bakskjermene :wub:

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt kaos i dag ja! Sto sikkert 300 biler og spant ved utfartsåra her... Veiene rakk vel å være stengt i syv timer.

Dette er nok hovedgrunnene til at ting blir stengt.

post-48339-0-00911600-1421354305_thumb.j
post-48339-0-94348000-1421354357_thumb.j

Endret av Robkill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte rundt på holmenkollen i tykk tåke med regn sludd snø hagl og torden....med limmo...gikk helt fint det... Litt annerledes når en 8.5meter bil med RWD får skrens...og plutselig...helt ufrivillig legger seg sidelengs....på en p-plass.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...