wicky124 Skrevet Januar 19, 2015 Share Skrevet Januar 19, 2015 Ja var jo meldt ordentlig vinter i sør denne uken... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 19, 2015 Share Skrevet Januar 19, 2015 Jepp... nå sner det her i DK også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 19, 2015 Share Skrevet Januar 19, 2015 SNØ ! Endelig ser det ut som det kommer til å legge seg litt hvitt her nede i sør også I morgen er det meldt regn, mye regn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Januar 19, 2015 Share Skrevet Januar 19, 2015 I morgen er det meldt regn, mye regn... Hvor ofte pleier det å snø hos dere på sørlandet? Tenker til her i Oslo området så har snøen ligget en stund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 19, 2015 Share Skrevet Januar 19, 2015 Hvor ofte pleier det å snø hos dere på sørlandet? Tenker til her i Oslo området så har snøen ligget en stund Det kommer litt an på. Noen år har vi hatt vinter med snø i 4 måneder, men det begynner å bli en del år siden nå. Vi har jo ganske kort og mild vinter, det kan komme mye snø på kort tid med det er sjelden det ligger særlig lenge. Den snøen vi fikk i dag er vel den første vi har fått denne vinteren, iallfall her langs kysten Men du kan si at det er på det nivået at flere kjører på sommerdekk hele vinteren igjennom, er kanskje to dager i året det er snø på hovedveiene. Ellers er det bart og vått.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 19, 2015 Share Skrevet Januar 19, 2015 Det er egentlig litt...trist...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 19, 2015 Share Skrevet Januar 19, 2015 Det virker som om vinterværet på Sørlandet minner mer og mer på vinterværet her på Jylland. Stort sett er det bart og vått, men når det først sner kan det komme ganske store mengder med sne og selvfølgelig skape totalt kaos på veiene. Vi er også mye plaget av underkjølt regn og når mange kjører på sommerdekk hele året sier det seg selv at det blir mange tragiske trafikkulykker. Det hadde nok vært en fordel med piggdekk når været er slikt, men det er faktisk vanskelig å få kjøpt piggdekk i Danmark. Jeg pleier derfor å kjøpe gode piggfrie vinterdekk og disse fungerer fint også når vi skal på fjellet i Norge... Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 19, 2015 Share Skrevet Januar 19, 2015 hahaha sier han som kjører bobil Jeg kjører ikke bobil. Jeg bor i et hus. Men jeg har campingbil om det er det du ville frem til. Bor jo for faen ikke i bilen. Man camper i den. Har en hånbygget bil som det ikke finnes så mange av. Så her er det også kvalitet fremfor kvantitet Og selv om jeg har campingbil, så kan jeg fortsatt like flotte personbiler (bmw) og misslike dyre fremkomstmidler (mercedes) Importert og solgt kun 1 utgave av min bil i europa. Som du ser på en nyere model (2006) så har de brukt kvalitetsdeler. Bare se på frontlyktene. ahj, Diiesel og Fredrik 90 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 19, 2015 Share Skrevet Januar 19, 2015 ahhahaah E39 camper? Skårholen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 19, 2015 Share Skrevet Januar 19, 2015 Snør puddersnø her nå eller disneysnø som de kaller det. Spådd snø hele uka, heldigvis ikke ekstreme mengder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 19, 2015 Share Skrevet Januar 19, 2015 ahhahaah E39 camper? E39 ja. Bare å få på hella AE når jeg kjøper den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 19, 2015 Share Skrevet Januar 19, 2015 Det er egentlig litt...trist...? Ja det er jo litt trist, men våren kommer alt i mars og sommeren er jo fantastisk her sørpå så vi klarer oss. Det virker som om vinterværet på Sørlandet minner mer og mer på vinterværet her på Jylland. Stort sett er det bart og vått, men når det først sner kan det komme ganske store mengder med sne og selvfølgelig skape totalt kaos på veiene. Vi er også mye plaget av underkjølt regn og når mange kjører på sommerdekk hele året sier det seg selv at det blir mange tragiske trafikkulykker. Det hadde nok vært en fordel med piggdekk når været er slikt, men det er faktisk vanskelig å få kjøpt piggdekk i Danmark. Jeg pleier derfor å kjøpe gode piggfrie vinterdekk og disse fungerer fint også når vi skal på fjellet i Norge... Ja beliggenheten østafjells og nærheten til kontinentet gjør at vi stort sett har samme værtype som store deler av nordeuropa. Finnes jo visse unntak selvfølgelig men gjevnt over så er det ganske likt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Januar 19, 2015 Share Skrevet Januar 19, 2015 (endret) Jeg er veldig mye mer glad i tørt vintervær med jevne kuldegrader hele vinteren gjennom. En periode før jul var det jevnt rundt -10 grader noen dager og det er helt herlig! Da får man brukt dunjakka og lufta er tørr og fin Sitter på toget nå(NSB Type 69C2 for den interesserte, BM69C2 for å være spesifikk til nøyaktig vogntype), og det snør digert i Oslo nå dessverre saltes det noe helt vilt og det er sørpe overalt Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Endret Januar 19, 2015 av FredrikE24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Januar 19, 2015 Share Skrevet Januar 19, 2015 du vet at det ikke behøver å bety noe som helst? Når min f.eks ble sendt til lakkering ble bilen hentet avviking og kjørt til lakkverksted. Tesla henter vel også en del av bilene som skal inn på service hos kunden, og da blir de hentet av viking Må nå vær mye billigere å sende dei med en vanlig bil som frakter biler, enn å leige inn viking til å kjøre dei frem og tilbake fra service. Høres Meeget spesielt ut! Mattae reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Januar 19, 2015 Share Skrevet Januar 19, 2015 På min E39 ville plutselig ikke rattvarmen min skru seg på i dag. Kommer grønt lys på knappen på rattet i veldig kort tid, før den skrur seg av. Er det sannsynlig at det kan være et relé? Siden det kommer et lite lys (og at jeg ikke merker noe annet ikke virker), så regner jeg ikke med det er sikring. Elementet i rattet håper jeg ikke der er? Da ville vel knappen lyst grønt hele tiden, men at det bare ikke ble varmt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg