Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Betalte i dag 8000 kr. for ett sett med 18" vinterdekk... Herregud, det gjorde vondt (jeg har faktisk aldri kjøpt vinterdekk til mine biler før). Johs Bjerke var 1600 kr. rimeligere enn dekkonline.com......

Hadde valget mellom Continental og Nokian; Nokian var bedre på is og snø, men bremset dårlig på vått føre og slaps og hadde mykere sidevegger sa selgeren. Mens Continental hadde fastere sidevegg = sportsligere. Ble Continental da.

Endret av noekult
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker jeg om vanlige mennesker med vanlige biler med vinterdekk. Blir litt som dette" Å HERRE! Det er glatt ute!" Ja, det kalles vinter..

Ihvertfall slik det oppleves her jeg bor. :)

Ja, en kompis kjøpte sin første nye bil i slutten av året.. Så mista han lappen og han valgte å parkere den.. Så dama hans ikke lånte den, for hun hadde kjørt på sommerdekk med den når de hadde frøset på.. Var vist ikke så blid når hun henta han da [emoji13]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag måtte E34en gi tapt i bakken, 40 cm høy brøytekant i bunnen og 15 cm med våt snø med kun ett par kjørespor ble for mye å jobbe med opp den relativt bratte bakken. For første gang etter at jeg kjøpte nye dekk i fjor så kom jeg ikke opp bakken hjemme. Eneste naboene som kom opp så jeg forøvrig var kun de som hadde firehjulstrekk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt er jo bare gøy! :) hiv på kjetting, så går det som en lek og man har lyst til å finne de bratteste bakkene :)

Jeg har alltid kjetting med, og det er gøy å legge på og pushe grensene for hva kjetting klarer, for det er det meste :)

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte starte i bakke i forrige uke grunnet en bil på tvers i veien.. Blaut snø på gode 15-20cm er vanskelig å komme i gang på.. Jeg klarte tilslutt å rygge og kjøre fremover uten å spinne slik at jeg klarte å hente fart i sporet man hadde laget, så var det som fortalt videre to fine hvite stråler ut av bakskjermene med klampen i bånn for å få farta opp(og litt morro).

Det er svært sjeldent man i det heletatt opplever behov for 4WD dersom man ikke er på fjellet hver helg på ubrøytet veg, men denne gangen var det trått..

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle nok klart å komme opp bakken med noen forsøk men jeg gadd ikke for å være helt ærlig, dette er den første bakken opp ifra hovedveien så jeg gadd ikke å rygge ut for å ta fart gang på gang pga trafikken. Kjørte bare en litt lengere omvei, de andre bakkene gikk som bare det men her får man muligheten til å ta litt fart. Skal ikke klage dog, E34en er vesentlig bedre i bakkene her en madammens VW E-UP. Den sliter fælt i bakkene her vi bor til tider og det er bare så vidt vi kommer oss opp noen ganger, problemet er jo at man merker jo ikke at bilen spinner. Er jo ikke noe turtall som øker, du ser bare at antispinn lampa lyser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri helt forstått hva 25% på diffbrems vil si. Ble fortalt at det betyr at den spinner på begge helt til den får en viss motstand, da vil den åpne seg. Stemmer dette?
Og kan det hende at en bil har det fra fabrikk uten at det står i utstyrsliste fra VIN decoder? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har forstått så har nyere Bmw e-diff(elsd). Det vil si at den bruker bremsene på samme måte som en diff-brems.

Egentlig mistenkt dette da både e90lci jeg hadde og f11n jeg har nå spinner på begge hjula når man trår på på snø og sand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...