Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Så driftøkonomi er viktigere enn kjøreglede? der er vi forskjellige gitt :)

Nei det er det ikke. Hadde det vært tilfellet, hadde jeg kjøpt en yaris eller noe annet teit og fått driftsøkonomien så lav som mulig.

Kjøreglede er subjektiv.

Å kjøre en "nyere" bil, modellen som var min første bil, gir meg mye kjøreglede :)

Wicky: det er godt mulig at jeg angrer salg av E38'en, men er gøy med nye ting og forandring fryder. Kan alltids kjøpe en "ny" bil senere ^^

Og jo, kjører E30en :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

Endret av hermanoo90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så driftøkonomi er viktigere enn kjøreglede? der er vi forskjellige gitt :)

Det er som regel ikke enten eller, men en avveieng mellom forkjellige ting som f.eks økonomi og prioriteringer. I tillegg kan kjøreglede være så mangt. Noen vil sikkert mene at en liten og lett Golf er morsommere å kjøre enn f.eks en stor og tung 5-serie (også selv om 5-serien har bakhjulstrekk og sterkere motor). Jeg har ingen problemer med å forstå hvordan Hermannoo90 tenker. Ren kjøreglede får han i mengder med E30'en og er man singel eller et par er Golf noe av det mest praktiske og billige man kan kjøre resten av tiden. Et annet poeng er at man med en Golf får tysk kvalitet med på kjøpet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf V har ingen rå kvalitetsfølelse eller opplevd tysk kvalitet, syns jeg... Det viktigste er at girkula og rattet er i god kvalitet, siden man egentlig tar på hele tiden, og det er det på 5ern, noe som hever kvalitetsinntrykket flere hakk enn andre japsekonkurrenter fra samme tid...

Det feteste med Golf er jo at du kan ta en kveldstur på Bygdøy uten at noen vil ha en formening om din bil, henge på Shell med rånegjengen neste dag uten at noen bryr seg nevneverdig siden Golf har vært rånebiler i flere tiår, parkere en Golf på jobb-parkeringa uten at noen dømmer deg, kort sagt; ingen haters hater på en Golf. Det er rett og slett det sterkeste kortet Golf har, syns jeg.

Edit: Golfen til brodern bruker omrent halvparten som min 4-serie i byen. Det er VELDIG signifikant vurdering hvis man snakker om hverdagsbil, noe Hermanoo gjør.

Endret av noekult
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf V har ingen rå kvalitetsfølelse eller opplevd tysk kvalitet, syns jeg... Det viktigste er at girkula og rattet er i god kvalitet, siden man egentlig tar på hele tiden, og det er det på 5ern, noe som hever kvalitetsinntrykket flere hakk enn andre japsekonkurrenter fra samme tid...

Det feteste med Golf er jo at du kan ta en kveldstur på Bygdøy uten at noen vil ha en formening om din bil, henge på Shell med rånegjengen neste dag uten at noen bryr seg nevneverdig siden Golf har vært rånebiler i flere tiår, parkere en Golf på jobb-parkeringa uten at noen dømmer deg, kort sagt; ingen haters hater på en Golf. Det er rett og slett det sterkeste kortet Golf har, syns jeg.

Edit: Golfen til brodern bruker omrent halvparten som min 4-serie i byen. Det er VELDIG signifikant vurdering hvis man snakker om hverdagsbil, noe Hermanoo gjør.

Hva ligger forbruket på 4-serien din med bensin og x-drive på ved blandet kjøring? Har ikke sett så mange av dem, så det er vanskelig å spørre. Det hadde vært kult å få høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke (bryr meg ikke), men rett under liter mila i byen. Signifikant mindre på motorveien of course... Kanskje jeg skal sjekke kjørecomputeren senere.

Apropos det, hva sa din forhandler om innkjøring av 4ern? Min sa bare "ikke kjør over 120 i første 5000 km". Jeg har for min egen del, for å være på den sikre siden, ikke kjørt med gassen i bånn enda (dvs ikke dratt turtallet ut i sportsmodus). Har kjørt 1400 km og skal nok begynne å gasse skikkelig om 100 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iht. BMW skal 420i xDrive Gran Coupé ha et gjennomsnitlig forbruk ved blandet kjøring (1/3 by, 1/3 landevei og 1/3 motorvei) på 0,71 liter/mil med manuelt gear og 0,65 liter/mil med automatgear. Ved ren bykjøring er forbruket noe høyere og ligger på 0,93 liter/mil og 0,86 liter/mil med hhv. manuelt og automatgear.

Det er den relativt høye vekten på 1660 Kg som er årsaken til at spesielt bensinforbruket ved bykjøring er såpass høyt. xDrive drivlinjen veier forøvrig 80 Kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000km ja....må være kjipt å vente så lenge...?

Går greit, ligger sjeldent over 120 i Norge uansett. Blir det utenlandstur i sommer blir det verre med tålmodigheten!

Men må si at jeg ikke liker å bruke cruise control (bruker bare ved gjennomsnittsmålinger) og da er det fort gjort å komme raskt på rundt 120 på E6. Bilen er selvsagt veldig stabil og 100 og 120 er nærmest umulig å skille med mindre man sitter og følger med på farta hele tiden... Den har faktisk godt med dreiemoment og hopper frem ved gasspådrag... Relativt frisk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...