Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

sydfrankrike er deilig (og dyrt) desverre opplevde vi århundrets uvær når vi var i saint. raphael i sommer.

det var ikke kult. Oversvømmelse, forurensing i vannet, strømløst +++ :(

Det er ikke kult med oversvømmelse og slikt nei! Men det er en fantastisk opplevelse å dra dit. Det er fort litt dyrere enn andre plasser, men jeg mener det er absolutt verdt det. Det er ordentlig og ting henger på greip. Altså man drar jo ikke til St. Tropez og Monaco for shopping, når produktene der er en god del dyrere enn samme produkt i f.eks. St. Raphael, Nice og Cannes. Men samtidig sparer man heller ikke på å kjøpe produkter der, enn å kjøpe samme i Norge. Utvalget derimot er betydelig større der enn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu skal nok væra med... Hvor mye penger klarer jeg å drikke, spise og søple bort i løpet av ei uke? Noen "erfaringer"? :lol:

10-12 festblanketter burde gå greit hvis du spiser kvalitetsmat og går ut på ordentlige steder. Sol og varme hadde sannelig ikke vært dumt nå... lucky guy... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke kult med oversvømmelse og slikt nei! Men det er en fantastisk opplevelse å dra dit. Det er fort litt dyrere enn andre plasser, men jeg mener det er absolutt verdt det. Det er ordentlig og ting henger på greip. Altså man drar jo ikke til St. Tropez og Monaco for shopping, når produktene der er en god del dyrere enn samme produkt i f.eks. St. Raphael, Nice og Cannes. Men samtidig sparer man heller ikke på å kjøpe produkter der, enn å kjøpe samme i Norge. Utvalget derimot er betydelig større der enn her.

Vi disponerer et sommerhus i dette området (litt lenger inn i landet) og vi har faktisk kjørt ned med vår BMW hele 7 ganger så langt. Vi planlegger en ny tur med bilen til sommeren, men iom. at den nå begynner å bli gammel (og ikke minst har kjørt over 260000 Km) kjører vi ikke direkte som vi alltid har gjort før (les: vi holder en vesentlig lavere hastighet). Jeg elsker Provence-Alpes-Côte d'Azur regionen.... livet blir ikke bedre enn hva man kan få i dette området... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu skal nok væra med... Hvor mye penger klarer jeg å drikke, spise og søple bort i løpet av ei uke? Noen "erfaringer"? :lol:

10-12 festblanketter burde gå greit hvis du spiser kvalitetsmat og går ut på ordentlige steder. Sol og varme hadde sannelig ikke vært dumt nå... lucky guy... 8)

Prøvde å tenke litt "fornuftig". Pengene blir borte uansett, men man kan disponere de på forskjellige måter. Det koster fort mellom 1 og 2 laken for en kveld ute på byen i Norge, denne turen koster ikke mer enn en måned med slik "tull i Norge". Jeg mener at dette er noe alle har råd til, og burde ta seg råd til hvertfall en gang i året. Finnes ikke noe mer behagelig for kropp og sjel enn å være på tur til et helt ukjent sted, gjerne varmt i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Det kan hende, men det er kjedelig å gå tom for penger også. Har planer om å handle en del klær der nede. Sist jeg var der minnes jeg at prisene var omtrent like stive som i Norge på ordentlige klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor har dere hus?

I en liten by som heter Cotignac.. http://maps.google.no/maps?hl=no&q=coti ... 34589&z=10. Byen ligger på foten av Alpene og har en utrolig fin utsikt over et typisk Provencelandskap. Det fine med selve Cotignac er at byen er nogenlunde i original stand (dvs. fra middelalderen) og er relativt velstående (viktig i Frankrike). Selve området ligger beskyttet for Mistralen (kraftige vinder fra Middelhavet) og høyt nok til at fuktigheten ved kysten ikke er en plage. Helt perfekt i min verden... :)

haavard: Spotify... 320 kbps er genialt... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haavard: Spotify... 320 kbps er genialt... 8)

Wimp har også 320kbps ved valg av "høy kvalitet", noe jeg ser på som en nødvendighet da 64kbps ikke er hørbart.

Syns forøvrig spotify sin mobil-app (har bare prøvd på andriod) er en del dåligere enn wimp sin. Men på pc/mac er det hipp som happ, syns jeg.

Men så er spotify den del bedre på musikkmangfoldet det har, men Wimp skal være bedre på norsk musikk.

Regner med folk flest bruker spotify, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wimp eller Spotify?

Kjør debatt!

Wimp = nordisk musikk og mer norsk/svensk.

Spotify = mer internasjonalt med mer utvalg generelt.

Wimp krever AIR, som er håpløst og tregt, du kan heller ikke bruke multimediaknappene dine på tastaturet med Wimp.

Spotify er kjapt, enkelt og støtter multimediaknapper.

Spotify er min favoritt! Begge kan også brukes med Squeezebox om du har dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi disponerer et sommerhus i dette området (litt lenger inn i landet) og vi har faktisk kjørt ned med vår BMW hele 7 ganger så langt. Vi planlegger en ny tur med bilen til sommeren, men iom. at den nå begynner å bli gammel (og ikke minst har kjørt over 260000 Km) kjører vi ikke direkte som vi alltid har gjort før (les: vi holder en vesentlig lavere hastighet). Jeg elsker Provence-Alpes-Côte d'Azur regionen.... livet blir ikke bedre enn hva man kan få i dette området... 8)

Hvordan greier du å ikke stole på en bil som du selv har kjørt 260 000km med? Da har du jo full kontroll på alle servicer og svakheter. Bilene tåler nok en del mer km enn man får inntrykk av på finn.no hvor ingen bmwer har passert 300k.

Etter hva jeg har lest, har jo bilen gått uten ett feilslag så langt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...