Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Grattis Julian :D

 

På tide å ta seg en tur i banken snart her og tenker jeg. Trenger garasje :D

Tusen takk :D

 

Gratulerer :)

Ingenting er forandret. Man kan vel si at 15%-"regelen" er mer en retningslinje enn en regel.

Når deg er sagt så er det godt mulig vi vil se endringer her: http://e24.no/makro-og-politikk/siv-jensen-vil-ha-tiltak-mot-boligprisveksten/23409376

Takk for det!

 

Er du helt sikker på det? Hun sa at etter nyttår i år så fikk de endelig lov å fullfinansiere igjen.

Dette var det kun kommunen (Husbanken) som kunne gjøre før nyttår. (Usikker på hvor lenge det har vært regelen dog)

 

Vi tjener ikke noe mer enn gjennomsnittlig så ble utrolig overrasket over at de faktisk kunne gi oss fullfinansiering.

Bestevennen min og kjæresten prøvde på huslån i høst med 400k i kausjonist og de fikk ikke mer enn 1.8 i lån.

Begge de tjener bedre enn vi gjør. Snodig?  :-k

 

Uansett er vi kjempefornøyd og kan endelig forlate det forferdelige leie-markedet! :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv fullfinansiert huslån som jeg (vi) fikk allerede i 2005, dog helt annen sum, men mulig det har vært regler etter dette som nå har forsvunnet igjen.

 

Hvis jeg ikke husker feil så måtte vi ha kausjonist og sette huset i sikkerhet.

 

Gratulerer forresten! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv fullfinansiert huslån som jeg (vi) fikk allerede i 2005, dog helt annen sum, men mulig det har vært regler etter dette som nå har forsvunnet igjen.

 

Hvis jeg ikke husker feil så måtte vi ha kausjonist og sette huset i sikkerhet.

 

Gratulerer forresten! :D

Jeg _tror_ det var andre regler på den tiden.

Men dere hadde kausjonist så da er det helt annerledes.

 

Vi har ingen egenkapital og ingen kausjonist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene er ikke endret, men regjeringen oppfordret bankene til å se litt mer gjennom fingrene om folk hadde betalingsevne.

 

For en liten stund siden var det en artikkel i en eller annen nettavis der alle bankene ble spurt om deres holdning til dette kravet, og de fleste kunne finansiere over 85% om de ville. Fant dessverre ikke artikkelen igjen nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene er ikke endret, men regjeringen oppfordret bankene til å se litt mer gjennom fingrene om folk hadde betalingsevne.

 

For en liten stund siden var det en artikkel i en eller annen nettavis der alle bankene ble spurt om deres holdning til dette kravet, og de fleste kunne finansiere over 85% om de ville. Fant dessverre ikke artikkelen igjen nå..

Ah okay! Kjekt å vite :)

Takk for god informasjon som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våren er her i Oslo hvertfall... Kan sikkert forvente en tre-dagers snø-armageddon før det er helt slutt med snø som nedbør (mars er luremåned!), men i dag har jeg sett folk løpe rundt i shorts :P Niiiice. Våren er overlegen best, får masse energi til å bli aktiv av sola og alt virker så fresh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg handler på ebay så betaler eg med paypal, men velger alltid det valget om å betale via paypal uten paypal-konto. Hugser aldri det jævla paypal-passordet, og så må/skal man vel betale noen ører og drit, sjekke kode i nettbank for å verifisere og faenskap.. Mye enklere å bare trykke "don't have a paypal account? pay here" (eller noe i den duren).

 

Men har nå utenom ebay fått en paypal-konto eg skal betale til, går det an å gjøre det uten å bruke paypal-brukeren min på samme måte som på ebay? Finner det ikke sånn i forbifarten på paypal.com..

 

Edit: Prøvde å logge inn nå, og får beskjed om å verifisere kontoen siden jeg ikke har brukt denne maskina før.. Så kan enten få en oppringing, eller en tekstmelding.. Flott da at eg ligger og dupper i atlanteren uten mobildekning på sikkert en uke.. Må da gå an å betale som vanlig med kort, men via paypal, helt likt det eg gjør på ebay? Uten å logge inn på paypal..

Endret av flonoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...