Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke på soundcloud, men den ligger gjerne og buffrer ett minutt inn i det du spiller av. Har streamet noe radio, og ikke hatt noe problem med dropouts der heller. Men streamer mest musikk fra spotify og soundcloud. 

Ok, kanskje dette må testes ut. Har pleid å laste ned Spotify-spillelister offline på telefonen før kjøring, samt brukt en del podcast for radio-on-demand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fler med stereo interesse her?

Har hatt ett greit annlegg en stund for så å handle meg nytt nå.

Handla da en

Onkyo nr807 reciever

Aragon (klipsch) Surround effekt trinn på 5x200 rms watt som jeg kjører 2 utganger tik hver fronthøytaler. Bruker onkyon på di bak

Dynavoice dynamite 10 5.0 sett som overaska meg skikkelig i forhold til pris

cerwin vega hfa 18, denne er helt vill og har en overaskende tight og kjapp bass og for alt i hele kroppen til å riste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fler med stereo interesse her?

Har hatt ett greit annlegg en stund for så å handle meg nytt nå.

Handla da en

Onkyo nr807 reciever

Aragon (klipsch) Surround effekt trinn på 5x200 rms watt som jeg kjører 2 utganger tik hver fronthøytaler. Bruker onkyon på di bak

Dynavoice dynamite 10 5.0 sett som overaska meg skikkelig i forhold til pris

cerwin vega hfa 18, denne er helt vill og har en overaskende tight og kjapp bass og for alt i hele kroppen til å riste!

Ja, det må jeg si! Men jeg holder meg til to kanaler. På høyttalersiden er britiske ProAc favoritt, og har vært det en stund. Kjøpte for noen år siden et amerikansk forsterkersett som jeg synes låter knallbra: rørforforsterker og en mosfet-basert effektforsterker fra ModWright. På signalsiden går det mye i Spotify på høyeste oppløsning gjennom en Squeezebox til en Benchmark DAC, og sist, men ikke minst, vinylriggen med VPI spiller og ASR RIAA-trinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville dere gått for leilighet eller hus ? :)

Spørs hva du vil. Hus er lettere med garasje og mekking f.eks

Leilighet er lettere om man vil gjøre minst mulig sånn oppussing og husvedlikehold. Men gjerne litt verre med mekkeplass.

I Fredrikstad området er det titt og ofte billige hus. Men må nesten kunne pusse opp selv da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt som alt i Fredrikstad er grisebillig, men det er kanskje bare meg.. Ser ikke for meg å kjøpe noe annet enn hus, til nøds rekkehus, neste gang jeg kjøper. Så mange ulemper med leilighet. Regler og bråkete naboer for å trekke frem noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva du vil. Hus er lettere med garasje og mekking f.eks

Leilighet er lettere om man vil gjøre minst mulig sånn oppussing og husvedlikehold. Men gjerne litt verre med mekkeplass.

I Fredrikstad området er det titt og ofte billige hus. Men må nesten kunne pusse opp selv da

 

 

Jeg har verksted som jobben betaler for , her på jobben :)  så det er ikke så viktig for meg å ha det hjemme :) 

 

 

Tror det blir leilighet med veranda  :) ligger noen i Fredrikstad akuratt nå , men de går fort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt som alt i Fredrikstad er grisebillig, men det er kanskje bare meg.. Ser ikke for meg å kjøpe noe annet enn hus, til nøds rekkehus, neste gang jeg kjøper. Så mange ulemper med leilighet. Regler og bråkete naboer for å trekke frem noe

Alltid bodd i leilighet, aldri hatt problemer med nabobråk eller "strenge regler". Men er man uheldig og bor i jallaleiliget med pappvegger og får festglade naboer kan det bli slitsomt ja...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd i leilighet i 10 år nå, og er passe lei. Uansett, å flytte bort fra sentrum blir godt. Bor der fremdeles fordi det er billig og huslånet er nedbetalt for lenge siden. Burde kanskje ha omformulert meg. Min personlige preferanse er hus, rett og slett fordi jeg da har større frihet. Til prisen av høyere utgifter. Noe jeg synes er verdt det. 

 

Når naboen pusser opp og det bores i betongen rett som det er, høres det godt. Uavhengig om du har 10cm eller 5m tykke vegger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville dere gått for leilighet eller hus ? :)

 

Tja. I mine øyne kommer det an på hvilket stadie i livet man er og størrelsen på budsjettet (i forhold til geografisk lokasjon, altså hva man får for pengene). Det er fordeler og ulemper med de begge, således også i forhold til om det er en andelsleilighet eller en selveierleilighet. På generelt grunnlag gir en leilighet billigere hushold enn det vil være for en enebolig (drenering, tak/takkonstruksjoner, kledning, fukt/råte/sopp etc.). Det er også viktig å bemerke seg at det er helt andre omkostningssatser for en andelsbolig enn det er for en selveierbolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må jeg si! Men jeg holder meg til to kanaler. På høyttalersiden er britiske ProAc favoritt, og har vært det en stund. Kjøpte for noen år siden et amerikansk forsterkersett som jeg synes låter knallbra: rørforforsterker og en mosfet-basert effektforsterker fra ModWright. På signalsiden går det mye i Spotify på høyeste oppløsning gjennom en Squeezebox til en Benchmark DAC, og sist, men ikke minst, vinylriggen med VPI spiller og ASR RIAA-trinn.

Spotify funker knall! Bruker chrome cast via telefon å det funker veldig bra. Prøvde for moro skyld med Jack kabel, å det ble sykt mye dårligere kvalitet!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. I mine øyne kommer det an på hvilket stadie i livet man er og størrelsen på budsjettet (i forhold til geografisk lokasjon, altså hva man får for pengene). Det er fordeler og ulemper med de begge, således også i forhold til om det er en andelsleilighet eller en selveierleilighet. På generelt grunnlag gir en leilighet billigere hushold enn det vil være for en enebolig (drenering, tak/takkonstruksjoner, kledning, fukt/råte/sopp etc.). Det er også viktig å bemerke seg at det er helt andre omkostningssatser for en andelsbolig enn det er for en selveierbolig.

 

Takk for info :) 

 

til og begynne med , så tror jeg at jeg vil gå for leilighet. og nei , ikke noe leilighet i sentrum som er liten. ligger leiligheter ute som nesten er 100 kvadrat, det holder for meg til å begynne med. ligger å feste , kunne dra på ting jeg vil uten at alt må gå til Huslån for eksempel.

 

leilighet til rundt 1 500 000 blir nok greit da tenker jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen dum tankegang. Du bør i en slik sammenheng styre unna sameier/bortettslag som ikke har sikringsordning for felleskostnader, da du kan bli økonomisk ansvarlig dersom naboen ikke betaler sine forpliktelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...