Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Systemet -> SystemBolaget -> Vinmonopol, lønner seg å rekke det om man ønsker noe annet enn 3,5% øl fra dagligvare.

The Cod er et ganske populært utested igrunn, har bare vært i havna og fått de besøkende over i båten istede [emoji14]

Jeg synes Grebbestad, Tanumstrand(badeland og hotell) og Fjellbacka er langt koseligere steder enn Strømstad.

Hvor mye aktivitet det er i de forskjellige byene nå vet jeg ikke, men de pleier å vente på nordmenn som kommer i vårpussa båter i påsken :)

Fine plasser det ja. Kungshamn og Smögen er også ganske flott.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smögen er enda bedre, har vært mye på sjøen med familien og vi ferierte på svenskekysten og valgte for det meste uthavn. Senere seilte jeg i noen år med kamerater og de synes havnefyll var det og foretrekke, så har hatt mange døgn i de fleste byene nedover. Smögen er faktisk favoritten :)

 

Det har fryktelig lett for å være fint vær også, vi reiste fra dette(Tønsberg, vi var beryktet i flere år for å være det beste vertskapet);

 

post-50093-0-80654100-1427388536_thumb.j

 

Til å ankomme Smögen;

post-50093-0-20521600-1427388948_thumb.j

 

Med en herlig avslutning;

 

post-50093-0-01138100-1427388968_thumb.j

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESS Performance er jammen treg med sendinger. Betalte for en brakett, 9. februar, og den er enda ikke kommet :P

Samme når jeg bestilte OBD dingsen til å flashe DME. Det tar så lang tid at du glemmer du har kjøpt noe av dem, og ikke skjønner hvem du skulle ha fått pakke fra, når det først dukker opp. Haha. Litt synd, for de har knall service og det er ikke akkurat lav pris på noe av det de selger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Systemet -> SystemBolaget -> Vinmonopol, lønner seg å rekke det om man ønsker noe annet enn 3,5% øl fra dagligvare.

 

The Cod er et ganske populært utested igrunn, har bare vært i havna og fått de besøkende over i båten istede :P

Jeg synes Grebbestad, Tanumstrand(badeland og hotell) og Fjellbacka er langt koseligere steder enn Strømstad.

 

Hvor mye aktivitet det er i de forskjellige byene nå vet jeg ikke, men de pleier å vente på nordmenn som kommer i vårpussa båter i påsken :)

Det som er den største forskjellen ( syns jeg ) er at Grebbestad og Smögen faktisk har litt toleranse for musikk hvis man er en gjeng i båten og har det litt gøy. 

I strømstad fikk vi tilsnakk klokka 22, i Smögen og Grebbestad var det ingen som sa noe uansett hvor mye vi herja. 

I tillegg til dette er det som du sier myyye koseligere, hvertfall Smögen er helt perfekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi koblet sammen tre båter på samme kilde for litt mer helhet, og vi var nøye på å spille skikkelig musikk.

 

Jeg har de samme erfaringer, i Grebbestad og Smögen er det mer slik at støy ikke kan gjøres noe med, og at de besøkende skal være klar over at det blir liv og røre. Det står plakater på alle bryggene om at det er bråk og at man må bare finne seg i det.

 

I Strømstad våknet jeg opp til Politi i båten hvor vi måtte betale for havneavgifta for alle berørte, som følge av en real fest. Det ble noen tusenlapper :P

 

Det svenske politi er veldig reale allikevel, da sett mot de norske, selv om min kamerat ble med en tur på glattcella fordi han ikke ønsket å infinne seg kravet om å dempe seg, så fikk vi lov til å fortsette sålenge det var uten musikk som kunne høres. Politiet i Tønsberg bla. er mer fysiske. Konfiskerer utstyr, prøver deretter å gå etter "kapteinen" for å snakke med han alene og overøse han med konsekvenser dersom morroa fortsetter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med Vertini? Er det et drittmerke? Hehe.

Vurderer et sett til EU kontroller, evt. visninger og ellers, om jeg føler for noe annet en periode. Listen over grunner for å bli stoppet baller på seg. Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har jo vertini, kan ikke si jeg er imponert! ikke over lakken hvertfall, har hatt felgene i halv annet år. og vært flink med å vaske osv og forsiktig når jeg har montert og tatt de av bilen, men selvfølgelig så har klarlakken flasset ved ene bolte hullet! -_-

 

godt man skal over til rondell d58 felger te sommern! :P

Endret av Freakshow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte greier, hadde ikke vurdert det!! ;)

 

Har sjekka koed, gs-bildeler, ebay og ett opphuggeri i nærheten. Mulig jeg som er drit til å søke, men fikk opp rep.set for nesten 7000kr på GS-bildeler med 20% rabatt, 3600kr hos koed og fikk bare sendt mail til opphuggeriet. Ebay virka ikke helt stabilt mtp. priser, men mulig jeg som ikke har gjort det skikkelig der. Har enda ikke sjekka Schmiedmann, men det skal jeg nå  \:D/

 

Rep. kit hos Schmiedmann kosta 6650kr, er ikke helt med på å betale så mye. €300 hos ebay for rep.kit, da uten norsk moms (men sikkert inkl. VAT?).

 

hmhm..

 

post-74131-0-18500900-1427407776_thumb.j

men hva er dette mon tro..?

Endret av Einarsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte av koed, beste jeg fant i farten. 
Er like greit å kjøpe ny da problemet er at loddingene inni løsner pga varme. 

Eventuelt overhale den som står på hvis du har tid til å sende den inn for det.



Greit å ha i bakhodet at hvis du kjøper ny må denne kodes til bilen.  Endret av kvammis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte du helt ny? Ble vel ganske dyrt det?

Er til en bil jeg skal til å kjøpe, men er ikke så interresert når prisen på en slik er såpass høy.

Kodingen vet jeg om, det blir tatt på Bavaria :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte du helt ny? Ble vel ganske dyrt det?

Er til en bil jeg skal til å kjøpe, men er ikke så interresert når prisen på en slik er såpass høy.

Kodingen vet jeg om, det blir tatt på Bavaria :)

Kjøpte "repkit" altså hele el. delen ny. ca 3600,- kan vel stemme ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...