Robkill Skrevet Juli 20, 2015 Share Skrevet Juli 20, 2015 Leide en Hyundai i20 da jeg var der nede sist uke. 400kr for èn dag, brukte knapt bensin og var helt ok i bruk Grei sitte og takplass, og det ga en helt annen opplevelse av ferien når man fikk kjørt litt rundt selv på den lille øya! Kjørte en tur opp i fjellene til sommerfugldalen og så videre til 7 Springs! Selve vannkildene var ikke det mest spennende, men det å gå ned elva og videre inn i en tunell var en artig opplevelse du bør prøve hermanoo90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Juli 20, 2015 Share Skrevet Juli 20, 2015 Takker for tipset, setter pris på det! Skal i såfall bli godt å få litt sommer. Sent fra min LG-D802 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juli 20, 2015 Share Skrevet Juli 20, 2015 Angående Italia, så har det landet blitt skamdyrt de siste årene. Ferierte der 9-10 dager i år, og matbutikkene er dyrere enn Rema 1000, høyt prisnivå på restauranter, veldig mye av rødvinen er billigere eller samme pris på Vinmonopolet i Norge som der nede, umulig å finne overnatting under 60 Euro pr natt, bensin/diesel koster mer enn i Norge og bompengene på motorveien svir godt. Jeg gikk aktivt inn for å unngå motorveier, og kjørte nesten kun landevei og småveier - gratis, også ser man mer av selve landet. Men billig blir det ikke uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 20, 2015 Share Skrevet Juli 20, 2015 Angående Italia, så har det landet blitt skamdyrt de siste årene. Ferierte der 9-10 dager i år, og matbutikkene er dyrere enn Rema 1000, høyt prisnivå på restauranter, veldig mye av rødvinen er billigere eller samme pris på Vinmonopolet i Norge som der nede, umulig å finne overnatting under 60 Euro pr natt, bensin/diesel koster mer enn i Norge og bompengene på motorveien svir godt. Jeg gikk aktivt inn for å unngå motorveier, og kjørte nesten kun landevei og småveier - gratis, også ser man mer av selve landet. Men billig blir det ikke uansett. Jeg kommer ikke lengere enn til Sverige før jeg får det inntrykket du har der, ting koster jo det samme som i Norge for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Juli 20, 2015 Share Skrevet Juli 20, 2015 300 kmt på veg med mye trafikk er rimelig lite fornuftig, men sikkert moro. Går fint når du kjører mellom 20:00-06:00 da det er fri fart, da er folk obs på at det kan komme biler i høy hastighet. Oversikten er også veldig god, men det var noen ganger jeg og han andre vi kjørte følge med måtte bremse rimelig bra for å ikke smelle i rævva på folk hehe Så artig det høres ut Fjeld, regner med du ble bra fartsblind etter å ha kjørt så fort så lenge? Lå selv i 230 km/t over en lengere periode og da føltes 120 km/t som 40 km/t, og 80 føltes som om jeg kunne bare gått ut av bilen og spart ved siden av Godt det bare er 1,5 måned til jeg skal ned dit selv og jeg gleder meg som en unge, i år blir vi en stor gjeng også Sinnsykt artig var det! Gøy å få testet bilen der den hører hjemme, og for en maskin! Fikk også prøvd 15min på Grand Prix banen, men der må man bytte bremser, gikk fort varmt i stålet så har planer å oppgradere litt understellsmessig. Tja, kan si det såpass at i 280+ blir du ikke mye fartsblind, for det går såpass unna at man ikke blir vandt med det. Gikk fort hjemover hvertfall, spesielt å blåse forbi politiet i 295km/t på autobajn midt på svarte natta Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 20, 2015 Share Skrevet Juli 20, 2015 Kroatia er i sterk kontrast til Italia hvertfall, inntil videre så er ting skrekkelig billig sålenge man holder seg til Kroatiske varer. For å sammenligne priser(da er alkohol så greit..) så koster 1 liter Heineken på boks 18kr litern, mens den svært gode Kroatiske Karlovacko(uttales karlovatssjko) 10-12kr pr. liter. På restaurant har man en halvliter for 18 kroner, biffmiddag for 140-160kn. Spiste på det flotteste stedet der nede, kulinarisk opplevelse med langtidsmørnet kjøtt(1 år) og enormt spennende tilbehør(kuleis til biffen?). I tillegg var biffen så perfekt, både hestebiff og storfe at du fikk den servert godt stekt i kantene til en ordentlig skorpe, og helt fantastisk rå inni. Som en venn av meg sa;"Det ville vært kriminelt å steke denne biffen som de gjør alle andre steder". Vi var ved de tre restaurantbesøkene fire personer, de kom ut med de ulike stykkene og vi fikk velge stykkene vi skulle spise på forhånd(En venn av meg er slakter, så for han var det helt topp). Endte opp med til sammen 3kg kjøtt(beste jeg har smakt), 12 halvlitere, en god flaske rødvin, snaps(man får "alltid" snaps på "huset" i Kroatia), forrett og dessert. Da endte regninga på 1400kr Denne gangen ble det full pakke, første gangen vi besøkte stedet endte vi opp med 600kr, da med kun middagen og halvitere. I tillegg tilberedes retten din på glovarm tallerken ute ved bordene, skjærer opp, krydrer og holder på Hvor lenge prisene vil fortsette å være slik vet jeg ikke, men merker at Kroatia har virkelig blitt et stort turistmål blant nordmenn. Nordmenn kan du treffe på overalt. hermanoo90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Juli 20, 2015 Share Skrevet Juli 20, 2015 Noen som har erfaring med skruvat her? Skal bestille lambdasonde, koster 1k på skruvat og 2k på meca begge er bosch og har samme nummere samt utseende er dette virkelig sant? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Juli 20, 2015 Share Skrevet Juli 20, 2015 Med Skruvat har jeg handlet 1 gang på nett for litt over et år siden, (støtdempere) og det tok lang til og noen tlf-samtaler før jeg fikk dem (2 1/2uker) I følge nettsiden skulle de ha det på lager, men det var ikke tilfelle. Men delene jeg fikk var helt greie. Har hørt med andre som har handlet der (bilklubb) og det er litt blandet erfaringer. Nå vet ikke jeg om du skal bestille på nett, men anbefaler deg og ringe. Men har du sjekket andre steder? Meca er ikke kjent for å være billig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 20, 2015 Share Skrevet Juli 20, 2015 Hva med Koed? Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Juli 21, 2015 Share Skrevet Juli 21, 2015 Hadde det enda vært en BMW det skulle til. Er til bruksbilen, en Volvo 940 turbo. Kan vel hende mekonomen har Bosch. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Juli 21, 2015 Share Skrevet Juli 21, 2015 940? Kjøp en sånn universal-lambda på Biltema? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Juli 21, 2015 Share Skrevet Juli 21, 2015 De funker, og funker ikke litt ettersom så det gidder jeg ikke kjøpe for de er igrunn bare dritten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 22, 2015 Share Skrevet Juli 22, 2015 Dere vet at w211 er verdens beste bil? Og at jeg er megafornøyd med stasjonsvogna mi selv om den har rulla 600tusen? Joda....det er fordi den er påkostet nærmere 575tusen kr av forrige eier fra den var ny i 2007 til jeg overtok den i 2013..... wow. M|Fjeld og scoot reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 22, 2015 Share Skrevet Juli 22, 2015 Men da er den satt på verksted? For de som ikke skrur sjøl, så lønner det seg naturligvis ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 22, 2015 Share Skrevet Juli 22, 2015 Satt på verksted for absolutt alt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg