Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir helt oppgitt.. Jeg prøver desperat å finne en ok vinterbil til en billig penge. Men i denne prisklassen er det jo kun idioter virker det som.

Spurte på en bil i går som lå til 13k. Fikk fort svar tilbake at det var kommet inn bud på 15k fra en "på sjøen", men at han ville bli kvitt fort så jeg kunne hente den for 15.

Da takket jeg fint nei for jeg synes ikke bilen var verdt så mye i det hele tatt. Fikk da kjapt melding tilbake om at jeg kunne få den for vanlig pris og at han "måtte prøve seg" som han sa så fint. Er det blitt normalt å lure på seg bud for å tjene mer?! :stupid::stupid::stupid:

Kan e34en min :-)
Skrevet

Jeg blir helt oppgitt.. Jeg prøver desperat å finne en ok vinterbil til en billig penge. Men i denne prisklassen er det jo kun idioter virker det som.

Spurte på en bil i går som lå til 13k. Fikk fort svar tilbake at det var kommet inn bud på 15k fra en "på sjøen", men at han ville bli kvitt fort så jeg kunne hente den for 15.

Da takket jeg fint nei for jeg synes ikke bilen var verdt så mye i det hele tatt. Fikk da kjapt melding tilbake om at jeg kunne få den for vanlig pris og at han "måtte prøve seg" som han sa så fint. Er det blitt normalt å lure på seg bud for å tjene mer?! :stupid::stupid::stupid:

Det er frekt, rett og slett! Da jeg solgte Minien min for over 10 år siden opplevde jeg en ekte budkrig, det var morsomt! Motoren var gåen og den hadde diverse problemer så jeg la den ut til halv pris av den billigste som lå ute... Da begynte det å renne inn med bud. Ble nesten auksjon-tilstander haha...
Skrevet

95` 520ia

Pris kommer litt an på om du vil ha den som den står eller EUgodkjent.

Brun i kantene osv. Men ryddig bil.

Kan jo ta en titt på den hvis du et interessert så finner vi ut av noe ;-)

Skrevet

Jepp folk er superfrekke. Og dette var ikke den eneste. Har sendt melding på sikkert 10 biler siste dagene, 3 stk løy på seg bud, 1 innrømmet det, 3 skulle ta bilder, tok ett og sa telefonen gikk tom for strøm(??) og de siste bare gidder ikke sende bilder. Jeg reiser ikke til tromsø for å "kontrollere selv"... BLIR HELT GAL.

Når jeg selger biler billig så lar jeg de gå under pris vis det går fort uten problem. Hvem gidder å krangle for 500kr? Eller 1000kr?!

Skrevet

Jeg pleier å få folk som kommer langveis fra, møter de og viser bilen på flyplass eller togstasjon, så sier de "jeg vet at bilen lå ute til 17K, men jeg har bare 15 her, fordi jeg trengte penger til flyet/toget" Og noen prøver å prute 500-1000 siden de har noen timer å kjøre hjem og liksom ikke har bensinpenger :P Mange vittige historier de kommer med, for å spare noen hundrelapper. 

Skrevet

Jeg pleier å få folk som kommer langveis fra, møter de og viser bilen på flyplass eller togstasjon, så sier de "jeg vet at bilen lå ute til 17K, men jeg har bare 15 her, fordi jeg trengte penger til flyet/toget" Og noen prøver å prute 500-1000 siden de har noen timer å kjøre hjem og liksom ikke har bensinpenger :P Mange vittige historier de kommer med, for å spare noen hundrelapper. 

å netopp derfor skal man prute før man drar og ser på bilen ;-)

Skrevet

Som meg... får jeg ikke bilen til "Min" pris så kjøper jeg ikke...men sier fint ifra til selger at jeg ikke ønsker å gi høyere bud, og ønsker han lykke til med salget :)

Men ja... det med å "jeg må jo bruke bensin på vei hjem..måtte kjøpe flybillett" etc etc er en gjenganger ved salg.... Da sier jeg bare "såpass ja...jaja...nå har du jo 15k igjen til å komme deg hjem siden du ikke kjøpte denne dyre bilen :) " så håndhilser jeg pent, smiler...og snur meg og går!

Skrevet

Jepp, det er planen. Men jeg tenker at vis han lyger om slikt så lyger han nok om mer og :)

Det skal du ikke se bort ifra, men byr du usett så står det nå på deg også om du skal stole på hva folk skriver i sine annonser :)

Skrevet

Jeg hadde også en fin fyr som fløy inn og kom for å se på min alfa romeo 164 når den skulle selges. Han måtte ha den til 5000 billigere pga ditt og datt, men det viste seg til han ikke hadde penger med seg og ville overføre når han fikk igjen på skatten. Hadde ikke penger til flyet hjem igjen engang da han regnet med jeg bare skulle si ja og han kunne kjøre hjem igjen.. tragiske greier.

Skrevet

Jeg skal i morgen kjøre Molde - Gøteborg. Skal på Metallica-konsert på lørdagen der :)

MEN jeg har ikke kjørt den strekningen før.

Jeg ser Google maps sier korteste vei er strake vegen nedover landet via E6 (Molde-Bjorli-Dombås-Fredrikstad-Gøteborg), men snakket med en kar igår som mente det kunne være likesågreit å ta av ca. ved Hamar og forbi Kongsvinger og inn i Sverige ved Charlottenberg og derfra ned til Gøteborg. Ifølge Google maps er dette 1 time lengre kjøretur, men veiene der er ikke like trafikkerte sa vedkommende og treffer man rushtrafikken rundt Oslo kan det fort ta like lang tid. Jeg har ikke peiling, hva tror dere? :)

post-43083-0-20762000-1439983860_thumb.j

Skrevet

Jeg har nettop kjørt opp og ned fra ålesund til sørøst for oslo, og jeg ville tatt av til sverige om det var mulighet hvis du kjører fra morningen av. Kjører du fra ettermiddagen av så er det lite trafikk før oslo og det går veldig fort unna der da. Nå kommer det jo helt ann på hvilken tid på dagen du kjører, men påregn en del veiarbeid i området rundt lillehammer og før. Samme over dovrefjell osv, så er det noen stopp hvor du kan plustelig stå opp til en halltime og vente på grønt lys. Ville kjørt på østsiden av mjøsa også.

Skrevet

Jeg skal i morgen kjøre Molde - Gøteborg. Skal på Metallica-konsert på lørdagen der :)

MEN jeg har ikke kjørt den strekningen før.

Jeg ser Google maps sier korteste vei er strake vegen nedover landet via E6 (Molde-Bjorli-Dombås-Fredrikstad-Gøteborg), men snakket med en kar igår som mente det kunne være likesågreit å ta av ca. ved Hamar og forbi Kongsvinger og inn i Sverige ved Charlottenberg og derfra ned til Gøteborg. Ifølge Google maps er dette 1 time lengre kjøretur, men veiene der er ikke like trafikkerte sa vedkommende og treffer man rushtrafikken rundt Oslo kan det fort ta like lang tid. Jeg har ikke peiling, hva tror dere? :)

attachicon.gifKart_M_G.jpg

Det er mye dårlige veier fra Kongsvinger og til Gøteborg. kommer helt an på når du er i Oslo og når du er i Gøteborg , for det er Rush trafikk begge steder. Jeg traff køen i Gøteborg forrige fredag, fy faen sier jeg bare :P 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...