noekult Skrevet Oktober 14, 2015 Share Skrevet Oktober 14, 2015 (endret) Første varene for kommende nettbutikken er mottatt Dette kommer til å bli bra Endret Oktober 14, 2015 av noekult fish, janerik171187, hermanoo90 og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Oktober 14, 2015 Share Skrevet Oktober 14, 2015 Første varene for kommende nettbutikken er mottatt Dette kommer til å bli bra Kommente Nettbutikk ? noe du har startet? jeg likte coilovern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Oktober 14, 2015 Share Skrevet Oktober 14, 2015 Jepp, har drømt om og planlagt skikkelig godtebutikk for bilentusiaster i flere år, åpner om ca 1 måned! BMWE39turbo, Marius2002, hermanoo90 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Oktober 14, 2015 Share Skrevet Oktober 14, 2015 https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/forenklingsarbeidet-fortsetter-skal-blienklere-a-importere-drommebilen/id2458002/ Hawkon88 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Oktober 14, 2015 Share Skrevet Oktober 14, 2015 Det virker som denne samferdselsministeren er den første og eneste som har et snev av interesse for bil. Det går i rett retning. Daniel. og hermanoo90 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Oktober 14, 2015 Share Skrevet Oktober 14, 2015 Første varene for kommende nettbutikken er mottatt Dette kommer til å bli bra Artig at du nærmer deg oppstart Av nyskjerrighet, hva koster de to produktene du har tatt bilde av? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Oktober 14, 2015 Share Skrevet Oktober 14, 2015 Det virker som denne samferdselsministeren er den første og eneste som har et snev av interesse for bil. Det går i rett retning.Nå skal vel ikke han ha all æren her. Norsk bobilforening har i et par år jobbet mot de som styrer å endre på reglene her. Vekt over/under 3500 kg har de jobbet med. Bomtakster på personbiler over og under 3500 kg skal bli likt har de jobbet med. EU kontroll på personbiler over 3500 kg skal bli anhvært år som på personbil under 3500kg. Maksfart i Norge skal nå mest sansynlig justeres fra 80 til 100 på personbiler mellom 3500 og 7500 kg. Er en del ting til denne foreningen har jobbet med noen år. Husker ikke alt nå. Så her har det vært mye jobb fra en forening som andre nå tar æren for, men uansett er det bra at ting skjer på den fronten. Fortsatt litt dumt de setter grensen ved 7500 kg på en del av endringene. Så personbiler over 7500 vil fortsatt måtte betali bommer å holde farten til 80 tonns vogntog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Oktober 14, 2015 Share Skrevet Oktober 14, 2015 Personbil over 7500kg? Er det personbil lenger da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Oktober 14, 2015 Share Skrevet Oktober 14, 2015 Ja. Min bil som du ser litt av på bildet jeg la ut på fortige side har maksvekt på 7176 kg. Den er registrert som M1 personbil. Denne bilen er 11,84 lang. 2,54 bred. Egenvekt 12 370 kg totalvekt 14 515 kg. Også registrert som M1 personbil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Oktober 14, 2015 Share Skrevet Oktober 14, 2015 jeg synes ikke en slik bil skulle vert personbil. Kan man kjøre den med vanlig B-sertifikat? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 14, 2015 Share Skrevet Oktober 14, 2015 (endret) Nå skal vel ikke han ha all æren her. Norsk bobilforening har i et par år jobbet mot de som styrer å endre på reglene her. Vekt over/under 3500 kg har de jobbet med. Bomtakster på personbiler over og under 3500 kg skal bli likt har de jobbet med. EU kontroll på personbiler over 3500 kg skal bli anhvært år som på personbil under 3500kg. Maksfart i Norge skal nå mest sansynlig justeres fra 80 til 100 på personbiler mellom 3500 og 7500 kg. Er en del ting til denne foreningen har jobbet med noen år. Husker ikke alt nå. Så her har det vært mye jobb fra en forening som andre nå tar æren for, men uansett er det bra at ting skjer på den fronten. Fortsatt litt dumt de setter grensen ved 7500 kg på en del av endringene. Så personbiler over 7500 vil fortsatt måtte betali bommer å holde farten til 80 tonns vogntog Men samferdselsministeren skal ha skryt for å være den første som faktisk gidder å engasjere seg i hva disse organisasjonene jobber for, så jeg synes han skal ha litt ære likevel. Det er nå tross alt han som er leddet mellom bilorganisasjonene og de som bestemmer i landet her... Ellers så kan vi takke Amcar for at det faktisk er ganske greit å være bilentusiast i landet her, forholdene tatt i betraktning. Det er dem vi kan takke for at importreglene stadig slakkes opp, nå ser det ut som man etterhvert kan registere en bil uten å måtte gjøre noe tilpassninger til norsk standard slik man må nå. Betyr ikke så mye å si for oss som driver med tyske biler men for de som driver med amerikanske biler har det alt å si, eneste posetive er at det blir i lettere å importere BMW i fra USA også. Dette går i riktig rettning med fornuftige folk med makta Endret Oktober 14, 2015 av Fredrik 90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Oktober 14, 2015 Share Skrevet Oktober 14, 2015 (endret) Artig at du nærmer deg oppstart Av nyskjerrighet, hva koster de to produktene du har tatt bilde av? Jo nå skal du høre... Jeg sliter skikkelig med prissetting da jeg ikke har sett slike produkter i norske butikker før. Jeg vet bare at de super crappy merkenøkkelringene (du vet, de som har lik design alle sammen, men forskjellige logoer bare) hos norske kjeder koster rundt 80 kr., og originale BMW-nøkkelringer koster minst 150 kr. og opp mot 700 kr. (faktisk!). Tenkte derfor 139 kr. per stk. Hørtes det drøyt ut?? Bare spør jeg. Ikke lett å skjønne når man ikke har noe å sammenligne med. Endret Oktober 14, 2015 av noekult Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Oktober 14, 2015 Share Skrevet Oktober 14, 2015 (endret) jeg synes ikke en slik bil skulle vert personbil. Kan man kjøre den med vanlig B-sertifikat?Nei. Det kan man ikke siden førekortklassene går på vekt. Derfor må man ha C førerkort for å kjøre personbil over 7500 kg. Og C1 for personbil mellom 3500 og 7500 kg. Dette skiltet gjelder heller ikke den bilen så lenge det ikke er et hvitt underskilt som sier noe om vekt. Men samferdselsministeren skal ha skryt for å være den første som faktisk gidder å engasjere seg i hva disse organisasjonene jobber for, så jeg synes han skal ha litt ære likevel. Det er nå tross alt han som er leddet mellom bilorganisasjonene og de som bestemmer i landet her... Ellers så kan vi takke Amcar for at det faktisk er ganske greit å være bilentusiast i landet her, forholdene tatt i betraktning. Det er dem vi kan takke for at importreglene stadig slakkes opp, nå ser det ut som man etterhvert kan registere en bil uten å måtte gjøre noe tilpassninger til norsk standard slik man må nå. Betyr ikke så mye å si for oss som driver med tyske biler men for de som driver med amerikanske biler har det alt å si, eneste posetive er at det blir i lettere å importere BMW i fra USA også. Dette går i riktig rettning med fornuftige folk med makta Jada. Han har gjort noe han også. Det er bra. Syns bare det fremstilles feil hvær gang det blir skrevet om dette for tiden. Det virker som denne Olsen skal ha all ære for alt som blir fåreslått. Mye idiotiske regler. Spesielt med US biler. Den gullfarga lenger opp her ble registrert i Norge i 2006. Den på dette bildet i 2009. Det var et helvete å få skilter på denne. Den var for bre. For mye lys. Feil lys. osv... At det 3 år tidligere var registrert en lik bil i en annen farge dret de fulstendig i. Endret Oktober 14, 2015 av Sjøbuse Multisitat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Oktober 14, 2015 Share Skrevet Oktober 14, 2015 Jeg ville heller priset de til 189,- da det ser ut for å være god kvalitet/mye detaljer. Det betaler en vtec entusiast som vil ha en nøkkelring glatt. Jeg betaler feks 200kr ekstra for et mobildeksel med m-logo enn et med blomster selvom den reelle forskjellen kun er logoen. Med pris på 189,- har du 50kr ekstra i BF, og mulighet for å kjøre kampanjepris til 139 hvis salget går dårlig. Da ser du fort om prisreduksjonen på nøkkelringen øker omsetningen nok til at samlet bf øker. Men nå spørs det jo litt hvordan du ønsker at prisene i nettbutikken skal være generelt og hvilket konsept du kjører. Om varene dine er såpass unik at ebay ikke har alternativ kan du vel prise deg deretter. Du har jo en bachelor fra BI om jeg husker rett, så de fire p'ene trenger jeg sikkert ikke å gjenta noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Oktober 14, 2015 Share Skrevet Oktober 14, 2015 (endret) Fin skute du har sjøbuse! Jeg drømmer litt om en ferie i Europa med en sånn, men det blir vel med drømmen om jeg kjenner kona rett.. (Jeg spør alltid om vi kan kjøpe stor campingbil hvis vi ser en, og reaksjonen er alltid den samme Endret Oktober 14, 2015 av Hawkon88 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg