-Erik- Skrevet Oktober 14, 2015 Share Skrevet Oktober 14, 2015 Jo nå skal du høre... Jeg sliter skikkelig med prissetting da jeg ikke har sett slike produkter i norske butikker før. Jeg vet bare at de super crappy merkenøkkelringene (du vet, de som har lik design alle sammen, men forskjellige logoer bare) hos norske kjeder koster rundt 80 kr., og originale BMW-nøkkelringer koster minst 150 kr. og opp mot 700 kr. (faktisk!). Tenkte derfor 139 kr. per stk. Hørtes det drøyt ut?? Bare spør jeg. Ikke lett å skjønne når man ikke har noe å sammenligne med. Det er nok noe du bare må prøve deg fram til. Siden jeg ikke har kjøpt noe slikt før, eller sett på slikt kan jeg kun referere til ebay (som jeg tror du helt sikkert kommer til å bli sammenlignet med, selvom du skal drive en norsk nettside) og etter hva jeg har sett nå det siste minuttet høres 139,- veldig bra ut. Hvis "kvaliteten" er bra nok og du er seriøs og trygg (av egen erfaring har jeg ikke noe tvil her ihvertfall) så tror jeg det bør gå smertefritt Som sagt må du prøve deg frem, forsvinner alle på 4 dager var det kanskje lavt, blir ingen solgt på 4 mnd er det kanskje dyrt Blir artig å se butikken oppe å gå noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Oktober 14, 2015 Share Skrevet Oktober 14, 2015 Fin skute du har sjøbuse! Jeg drømmer litt om en ferie i Europa med en sånn, men det blir vel med drømmen om jeg kjenner kona rett.. (Jeg spør alltid om vi kan kjøpe stor campingbil hvis vi ser en, og reaksjonen er alltid den samme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Oktober 14, 2015 Share Skrevet Oktober 14, 2015 Jeg ville heller priset de til 189,- da det ser ut for å være god kvalitet/mye detaljer. Det betaler en vtec entusiast som vil ha en nøkkelring glatt. Jeg betaler feks 200kr ekstra for et mobildeksel med m-logo enn et med blomster selvom den reelle forskjellen kun er logoen. Med pris på 189,- har du 50kr ekstra i BF, og mulighet for å kjøre kampanjepris til 139 hvis salget går dårlig. Da ser du fort om prisreduksjonen på nøkkelringen øker omsetningen nok til at samlet bf øker. Men nå spørs det jo litt hvordan du ønsker at prisene i nettbutikken skal være generelt og hvilket konsept du kjører. Om varene dine er såpass unik at ebay ikke har alternativ kan du vel prise deg deretter. Du har jo en bachelor fra BI om jeg husker rett, så de fire p'ene trenger jeg sikkert ikke å gjenta Hehe ja du sier noe der. Jeg sa til en kompis at min butikk kan bli stygt rammet om finanskrisen får større fotfeste i Norge og vanlige mannen får mindre å rutte med. Da sa han "Det skal være din siste bekymring. Om en bilkar har lyst på en ting du selger, så kan du banne på at han vil kjøpe det uansett!" Det er god kvalitet på mine nøkkelringer ja. Jeg prøver å sammenligne mine priser med GS Bildeler, Torshov Bilrekvisita, Toys R Us (barneprodukter) og Biltema - for å få peiling på om jeg under- eller overpriser. Noe har superkvalitet, annet (praktiske produkter som masseproduseres) har OK kvalitet - men de prises jo deretter. Ebay kan jeg ikke konkurrere med, men kjøper du hos meg så har du jo 14 dagers angrerett, er beskyttet av solid lovverk og vil få varen raskt, og det tror jeg er signifikant nok for mange til å velge min løsning. Hehe ja, den bachelorgraden hjelper en god del med markedsførings- og salgsbiten, har mange ideer der. Etter noen år på en slik høyskole så får du salg, markedsføring og markedsandeler på hjernen. Konseptet er ikke billigbutikk, men å være en pålitelig og interessant online løsning med stor variasjon for norske bilentusiaster. And-reas reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Oktober 14, 2015 Share Skrevet Oktober 14, 2015 Sjøbuse. Det er AKKURAT det der som er digg med camping! Jeg har hatt lyst til å dra på campingferie i 10år, men aldri noen som har hatt lyst til å bli med. Jeg gleder meg sinnsykt til datteren vår er stor nok til en ordentlig bilferie. Ellers hadde vi en fin tur når vi kjørte flyttelasset hennes fra Kongsvinger til Bergen for noen år siden. Jeg leide en skaphenger i Bergen og dro over fjellet for å hente ting. På vei til Bergen igjen tok vi en sløyfe innom blant annet Notodden. Jeg syns det var helt magisk og parkere helt i vannkanten og grille noen pølser på engangsgrill med noen øl. Og etterpå var det bare til å ta utav litt ting av tilhengeren sånn at det ble plass til å legge seg i sengen vi hadde med. Utrolig enkelt, og helt magisk! Jeg ser i midlertid fordelen av luksusen jeg går ut fra du har i bilen din.. Og det bildet der forteller alt! Noekult. Høres ut som du har et godt konsept. Bakdelen med ebay er at det er utrolig mye drit som selges, mange som ikke sender til Norge, og det tar ofte lang tid å finne et produkt med rett kvalitet til rett pris.. Nå er det ikke ofte jeg kjøper noe på ebay, men dette er noe av grunnen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Oktober 14, 2015 Share Skrevet Oktober 14, 2015 Luksus kommer jo ann på hva man sammenligner med Men jeg er meget fornøyd med min bil. Den har det meste som selv nye europeiske biler ikke en gang har som tillegsutstyr. Er noen bilde inni bilen min her om du vil se. http://bimmers.no/topic/758744-e38-740-alpina/?p=2958064 Haukefer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Oktober 14, 2015 Share Skrevet Oktober 14, 2015 image.jpg Er det E39 lykter på denne? Ligna fælt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Oktober 14, 2015 Share Skrevet Oktober 14, 2015 Jepp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Oktober 15, 2015 Share Skrevet Oktober 15, 2015 Haha.. Morsomt at e39lykter passer på. Ser ikke ut som du har det vondt på ferie! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Oktober 15, 2015 Share Skrevet Oktober 15, 2015 Bilen er nok designet med E39 lyktene i tankene. Verdens beste campingbilprodusent bruker selvfølgelig deler fra verdens beste bilmerke når de skal kjøpe ferdige deler Lider ingen nød på ferie nei. janerik171187 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mkalle Skrevet Oktober 15, 2015 Share Skrevet Oktober 15, 2015 Hehe ja du sier noe der. Jeg sa til en kompis at min butikk kan bli stygt rammet om finanskrisen får større fotfeste i Norge og vanlige mannen får mindre å rutte med. Da sa han "Det skal være din siste bekymring. Om en bilkar har lyst på en ting du selger, så kan du banne på at han vil kjøpe det uansett!" Det er god kvalitet på mine nøkkelringer ja. Jeg prøver å sammenligne mine priser med GS Bildeler, Torshov Bilrekvisita, Toys R Us (barneprodukter) og Biltema - for å få peiling på om jeg under- eller overpriser. Noe har superkvalitet, annet (praktiske produkter som masseproduseres) har OK kvalitet - men de prises jo deretter. Ebay kan jeg ikke konkurrere med, men kjøper du hos meg så har du jo 14 dagers angrerett, er beskyttet av solid lovverk og vil få varen raskt, og det tror jeg er signifikant nok for mange til å velge min løsning. Hehe ja, den bachelorgraden hjelper en god del med markedsførings- og salgsbiten, har mange ideer der. Etter noen år på en slik høyskole så får du salg, markedsføring og markedsandeler på hjernen. Konseptet er ikke billigbutikk, men å være en pålitelig og interessant online løsning med stor variasjon for norske bilentusiaster. Helt like nøkkelringer selges jo på nettopp Ebay til 80(?) kr. Hadde jeg hatt lyst på slike ville jeg bestilt selv med noen få tastetrykk og fått dem i posten etter en måned, men det er kanskje bare meg? På større dyrere ting vil jeg nok foretrukket en norsk nettbutikk med godt omdømme, men ikke på slike småting. "Alle" kan kjøpe fra Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Oktober 15, 2015 Share Skrevet Oktober 15, 2015 Bilen er nok designet med E39 lyktene i tankene. Verdens beste campingbilprodusent bruker selvfølgelig deler fra verdens beste bilmerke når de skal kjøpe ferdige deler Lider ingen nød på ferie nei. Når kommer facelift E39 xenon lamper på den a? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Oktober 15, 2015 Share Skrevet Oktober 15, 2015 De kom aldrig på disse. Disse 2 jeg la ut bilde av er 05 og 06 modeller. Så de kom lenge etter facelift. Det ble nok kanskje for mye BMW. Mulig BMW eller Triple e ikke bille at de skulle brukes Kjenner til en sånn til i Norge. Det er en 04 model. Den har heller ikke facelift lykter. Når jeg kjøper sånn blir det facelift lykter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Oktober 15, 2015 Share Skrevet Oktober 15, 2015 (endret) Helt like nøkkelringer selges jo på nettopp Ebay til 80(?) kr. Hadde jeg hatt lyst på slike ville jeg bestilt selv med noen få tastetrykk og fått dem i posten etter en måned, men det er kanskje bare meg? På større dyrere ting vil jeg nok foretrukket en norsk nettbutikk med godt omdømme, men ikke på slike småting. "Alle" kan kjøpe fra Ebay. Ja, det skjønner jeg jo. Kan som sagt ikke konkurrere med Ebay (hvem i Norge kan?) med produkter som finnes på Ebay. Får prøve og teste og feile litt mtp priser. Men det kommer endel merkevarer også, som ikke er tilgjengelige på Ebay o.l., da er det større mulighet for "norske priser" og avanse-nivå tenker jeg. Takker uansett for tilbakemelding! Edit: Regner med at frakten koster minst 80 kr. fra Ebay også? Og kjipt å motta defekt vare, ingen returmulighet (med mindre du vil betale norsk fraktpris for utlandssending) og ofte er jo ebayere og ali babere vanskelig å få tak i ved slike situasjoner (snakker bare av erfaring etter flere år med ebay-handel selv). Endret Oktober 15, 2015 av noekult Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Oktober 15, 2015 Share Skrevet Oktober 15, 2015 Har kjøpt noen telefon"vesker" med kortholder fra Kina på Ebay. Endte opp med å bruke lommebok igjen da nr X ga etter. Ikke fornøyd med de i det hele tatt, vet ikke om produktene som selges til 250-400 kr her i butikken er noe bedre i kvalitet, men hva kan man vel forvente for en femtilapp, inkludert frakt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Oktober 15, 2015 Share Skrevet Oktober 15, 2015 Har kjøpt noen telefon"vesker" med kortholder fra Kina på Ebay. Endte opp med å bruke lommebok igjen da nr X ga etter. Ikke fornøyd med de i det hele tatt, vet ikke om produktene som selges til 250-400 kr her i butikken er noe bedre i kvalitet, men hva kan man vel forvente for en femtilapp, inkludert frakt?Er mye "hit and miss" med slikt ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg