Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Spiller jo stor rolle om føreren har brukt en eller flere ringer osv, så tviler nok på at de bytter rattet på garantien. Er vel ikke den alt for store utgiften å bare bytte rattkransen heller, så hadde nok ikke giddet å bruke tid på det engang og heller kjøpt et nytt enten samme eller "oppgradert" til performance f.eks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner bare ikke hvordan folk kan slite hull på skinnet på rattet? En kamerat klarte dette på sin E39 men den var til gjengjeld gått 380 000 km....på en så ny bil som 2011 E90 så sier det seg selv at det er en eller annen uvane hos sjåføren som har forårsaket dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner bare ikke hvordan folk kan slite hull på skinnet på rattet? En kamerat klarte dette på sin E39 men den var til gjengjeld gått 380 000 km....på en så ny bil som 2011 E90 så sier det seg selv at det er en eller annen uvane hos sjåføren som har forårsaket dette.

 

Men hele grunnlaget for at jeg mener det burde vært en garantisak, er jo fordi jeg mener rattet har helt klart en forventet lengre levetid enn 4 år, 160 000km...

Er det ikke det garantisaker går utpå da? ordne det som blir ødelagt alt for tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke si noe sikkert, men dette tror jeg ikke blir dekket.

Er mange faktorer som spiller inn, har skinnet på rattet blitt renset og behandlet noen gang?

Har en eller flere førere ringer på fingrene?

Er de flinke å vaske seg på fingrene (dette har faktisk utrolig mye å si)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min snakker om at det blir forhandleren sinn jobb å bevise "missbruk". Ikkje forbruker så skal bevise at den er brukt fint.

Så når han skal vise så smør inn med litt skinnbalsam og ta av ringee når du er der så skulle det vært urimlig å ikkje få nytt [emoji33]

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis en selger/mekaniker kan bevise feilbruk så dekkes det såklart ikke.

Mulig det går under det, men jeg synes uansett det er tynt. Hvordan bruker man et ratt feil tenker jeg?

Jeg hadde ikke turt å påstå til en kunde at dette har skjedd fordi du bruker ring på fingeren og så i tillegg tror jeg du vasker hendene dine sjelden"

Men uansett, han kommer sikkert til å kjøpe et brukt ratt eller får trekt om det han har.

Er enig med at dette blir litt i gråsonen siden det er slitasje som er feilen, og var egentlig derfor jeg luftet det her for å høre andre sitt synspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Tror jeg faller for Black Friday fellen selv. Surroundsystemet Logitech Z-906 til 1500 kr. er bare helt vanvittig (Elkjøp, i morgen, i følge kundeavis). Skal uansett opp kl. 7:30 så får vel ta turen til lokale Elkjøp som bokstavelig talt ligger 5 minutters gårtur unna.

Har et Pioneer soundbar system fra før, er ganske OK til filmtitting, men kommer til kort på konsollgaming. Er ikke så kravstor lydmessig, så Logitechen skal være midt i blinken!

 

What a time to be alive! Så mange gode lyd- og bildeprodukter til overkommelig pris, er en gullalder vi lever i. Er jo fornøyd fortsatt med 8 år gammel Pioneer Kuro TV (enkel teknikk, men Gud så bra bilde med rette kilden), mobil til 2000 kr (Huawei P8 Lite), aktive høyttalere (Audio Pro) til 2000 kr (tilbudspris), Pioneer Bluray-spiller til 1000-lappen, laptop til 5000 osv. Husker da jeg betalte 10.000 kr. for en Intel Celeron PC fra Komplett Data (den i Møllergata ja...) og det var den billigste vi fant og var irriterende treg fra dag en. Ikke så lenge siden at Full-HD elektronikk kun var for spesielt interesserte med feite lommebøker heller. Og mobilene man fikk kjøpt i lavere prisklasse var strengt tatt bare kapable for SMS og telefonsamtaler. Digger denne forbrukerelektronikkalderen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja. Ordentlig lyd koster fortsatt penger.. Bare en ordentlig strømkabel koster 1000-1500kr pr meter.

Er ikke alt som er billig og bra. Bruk og kast mentaliteten vi har i vesten setter også klare rammer for utviklingslandene, hvor kynismen rår og barn er med i produksjonen. Hadde det ikke vært et marked, hadde det heller ikke vært etterspørsel. Produksjonen av elektronikk er flyttet fra usa, tyskland osv til den tredje verden hvor forbrukerne lettere kan lukke ører og øyne. Forbrukerne sitter med makten og politikerne med lua i hånden..

Jeg kaster stein i glasshus, gjerne med bilen på tomgang og iphone i lommen, men det er likevel noe jeg mener man burde ha et forhold til- ettersom dette er den moderne formen for slaveri. De lever som frie mennesker, men med så dårlig råd at barna må hjelpe til med å brødfø familien, gjerne 14-16timer pr dag 6-7dager i uken, så i praksis er de fanget. (i tillegg kommer selvsagt sexhandelsindustrien og trafficing men det har ingenting med forbrukerkulturen og gjøre)

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er "ordentlig lyd" kan debatteres. Klart at jo høyere hopp man klatrer prisstigen, jo bedre lyd blir det. Men for den vanlige mannen i gata duger masseproduserte anlegg. Som den Z960 jeg nevnte over her. Samtlige tester i seriøse lydmagasiner gir den midt-på-treet karakter. Se på brukeranmeldelsene og man ser derimot ene 5-stjerners terningen etter den andre, alle fra vanlige personer som er kjempefornøyde... Apropos svartfreda', nå er det umulig å navigere på elkjop.no og komplett.no. Går og legger meg.

 

 

Angående forsikringssnakket noen sider tilbake: Noen nevnte at forsikringsselskaper ikke har lov til å gi høyere enn 20% startbonus på biler. Så i dag at KomplettForsikring.no gir alle nye kunder 40% startbonus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det faktisk! Dette er i så fall en meget god deal. Alle som vurderer å forsikre på seg selv burde gjøre det. Etter et halvt år så kan man bytte og få 50%. Det eneste som ser ut til å være haken er at du tvinges til minst delkasko, men det bør man overleve i et halvt år, enda man skulle ha en gammel bil uten behov for delkasko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det en strømkabel til 1500kr/m gjør annerledes enn den som følger med apparatet?

Øker placeboeffekten.

Det kan dog i enkelte tilfeller være litt småabsurde ting som utgjør forskjell. Hvis min hodetelefonforsterker er koblet til en stikkontakt uten jord så hører jeg støy om jeg tar på volumhjulet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...