Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kul film... Jay Leno tester, som den aller første utenfor Volkswagen, den helt nye Beetle II... :)

Kommer det som ei bombe at jeg foretrakk den første bilen han kjørte der? 8)

Skrevet
Dessuten flytter jeg til helga så jeg tror kanskje jeg har noe annet å bruke penger på nå :-P!

Å, skal jeg sende takgrinda til en annen adresse da? :)

Skrevet
Kul film... Jay Leno tester, som den aller første utenfor Volkswagen, den helt nye Beetle II... :)

Kommer det som ei bombe at jeg foretrakk den første bilen han kjørte der? 8)

Hehehe... nei... og hvis det er Volkswagen´s egen er den også nevnt i den berømte Sambatråden... :)

Jeg synes at Volkswagen har fått det til med Beetle II... designet er sexy og med noen små endringer snakker vi om en moderne cool semi-911... 8)

Skrevet

er i france nå, og når vi går ut av bussen til der leie bilene er så det første jeg ser er en 640 som gliser mot meg, mercer, jaguarer, noen FEITE roys rolls.. og de som kjører taxi kjører gromme x5èr og sedan bimmere og feite mercer, er noe annet enn norge det her tror jeg.. :D

Skrevet

Hehe! En hissig kunde hadde parkert Partneren sin foran lagerporten her på jobb i dag, jeg skulle ha ut noen varer og spør hvem som eier den hvite kassebilen foran porten. "Den er min og den flytter jeg ikke før jeg har fått noe hjelp her" kommer det fra den hissig gråhårede mannen. "Jeg er opptatt med en kunde men kollegaen min hjelper deg" sier jeg så hyggelig jeg kan. "Nei det er du som har gjort en feil her så du kan høre på meg nå, jeg flytter ikke noen bil før det" kommer det tvert fra den gråhårede mannen med noe rødskær i ansiktet! Vel! sier jeg "er opptatt nå men flytter du ikke den bilen din nå så flytter jeg den med trucken, og da kan jeg ikke garantere for at den er like hel eller at du får den med deg med det første. Du ser den containeren på baksiden her! oppå den havner Peugeoten din hvis du ikke flytter den i en rimelig grei fart" Går så mot lageret og setter meg i trucken!

Er vel ikke noe å si på at han flytta bilen rimelig kjapt da ja, og feilen jeg skulle visst nok ha gjort var det kunden selv som var skyld i :applause:

Skrevet
er i france nå, og når vi går ut av bussen til der leie bilene er så det første jeg ser er en 640 som gliser mot meg, mercer, jaguarer, noen FEITE roys rolls.. og de som kjører taxi kjører gromme x5èr og sedan bimmere og feite mercer, er noe annet enn norge det her tror jeg.. :D

Ja, mens 99% prosent av den resterende franske befolkningen kjører rundt i små drittbiler som Clio og 206. Ikke at det har så mye med saken å gjøre med eneste grunnen til at Frankrike har så lav snittalder på bilparken er fordi de kjører små billige jallabiler med lav levetid. En Passat eller V70 som er Norges biler varer i snitt mye lengre enn en 206 eller C3 pga kvaliteten og holdbarheten på disse biler er lengre. Sist jeg sjekka så hadde Frankrike en gjennomsnittsalder på 7,6 år og Norge på 10,8 år. Man kan jo ta gjennomsnittlig levealder på samtlige 206, Clio og C3 i Norge, og du har samme snitt på ca 7-8 år. Like så tar man gjennomsnittsalderen på samtlige Passat og V70 i Frankrike og man sitter igjen med ca 10-11 år på disse. Har mye med hva slags biler som er mest representert i bilparken å gjøre!

En Chevrolet har jo en gjennomsnittlig levetid på 20 år og en Kia har 8 år. Hadde Chverolet vært den mest representerte merke i den Norske bilparken så hadde vi vel hatt ett gjennomsnitt på 20 år.

Har diskutert dette heftig på jobb og med fattern i det siste, ingen har kommet fram til noe fornuftig så langt :wink:

Kunden har aldri rett :wink:

Du har så rett, så rett :wink:

Skrevet

Hjemme fra Gatebil !! ble tidlig tur hjem i år, da en kompiss røyk Stikkakselen. kjedelige greier, men Dro ikke alene hjem for å si det slik :applause:

hpm2fukczeb5bia7ve5m.jpg

Skrevet

Ja, mens 99% prosent av den resterende franske befolkningen kjører rundt i små drittbiler som Clio og 206. Ikke at det har så mye med saken å gjøre med eneste grunnen til at Frankrike har så lav snittalder på bilparken er fordi de kjører små billige jallabiler med lav levetid. En Passat eller V70 som er Norges biler varer i snitt mye lengre enn en 206 eller C3 pga kvaliteten og holdbarheten på disse biler er lengre. Sist jeg sjekka så hadde Frankrike en gjennomsnittsalder på 7,6 år og Norge på 10,8 år. Man kan jo ta gjennomsnittlig levealder på samtlige 206, Clio og C3 i Norge, og du har samme snitt på ca 7-8 år. Like så tar man gjennomsnittsalderen på samtlige Passat og V70 i Frankrike og man sitter igjen med ca 10-11 år på disse. Har mye med hva slags biler som er mest representert i bilparken å gjøre!

Frankrike subsidierer egen bilproduksjon samtidig som de har temmelig strikte avgasskrav for biler over 10 år. De har også en lang tradisjon for små hatchbacks og det er forståelig når man vet hvordan franske landeveier er når man kommer litt ut i provinsen. Selv en BMW 3-serie føles stor og akavet på de veiene (les: en 1-serie eller en E85 Z4 må være perfekt).

Frankrike har forøvrig en middelklasse og overklasse som er blandt verdens rikeste. Det finnes svært mye eksklusivt når det gjelder biler i Frankrike. Det er vel heller intet land som har like mye fint når det gjelder slott/herskapshus og fine herregårder som Frankrike.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...