Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
fy fan, minst 80 drepte på utøya....

84 nå :/

Skal ikke snakke for alle som bor utenfor oslo, men ihvertfall for meg så er dette rimelig uvirkelig..må nesten se det før det slår meg at det faktisk har skjedd :/

Håper tallet over drepte ikke øker noe mer nå..

Snakka med faren til ei venninne igår om at dette heldigvis ikke var så ille i forhold til terror aksjoner lenger sør i europa hvor mange hundre som regel blir drept, men jeg trekker det jeg sa..Jeg skulle aldri åpna munnen min :|

Få den mannen inn i et lukka rom, bundet fast, så får noen torturere han til halvdøde. Så får ting gro på han, for så igjen bli torturert mer. Havner vel på luksusfengsel med internett osv...

+1!!

Som noen andre sa tidligere, han får vel fram at han er "gal" og blir frikjent..typisk norsk bullshit rettssystem..

Edit:

Og han var visst frimurer..huffåhuff

Skrevet

Som noen andre sa tidligere, han får vel fram at han er "gal" og blir frikjent..typisk norsk bullshit rettssystem..

så naivt er ikke systemet, det kan jeg love deg. Problemet er bare hvor skal du fengsle fyren, han kommer til å bli drept i fengsel, garantert. Maks straffen i Norge er også 21år, men vi har forvaring i tillegg, og han kommer garantert til å få det. Så ingen fare for at denne personen noen gang kommer til å sette sin fot på asfalt igjen.

Skrevet

Han fyren her ender nok opp på isolatværelse ved siden av Alvdal gubben.

Skrevet

Fikk sjokk da jeg sjekka mobilen i morrest og så at så mange ungdommer er døde.. Hvor mange familier og kjente som blir rammet er ufattelig.

Skrevet
Fikk sjokk da jeg sjekka mobilen i morrest og så at så mange ungdommer er døde.. Hvor mange familier og kjente som blir rammet er ufattelig.

I går hørte jeg om to nære venner som hadde søster og bror på Utøya som kom seg trygt hjem. Norge er et så lite land.

Skrevet

I går hørte jeg om to nære venner som hadde søster og bror på Utøya som kom seg trygt hjem. Norge er et så lite land.

Det er godt å høre. Jeg ser for meg at alle deler av landet vil ha mistet noen. Dette er en tragedie av enorme dimensjoner.

Skrevet

Ja, var jo barn fra hele Norge samlet der...

Ord blir fattige....

Beste vestkant, kristen, etnisk norsk... Det hele er så uvirkelig at jeg tror jeg drømmer.

Vi må stå samlet nå...

Skrevet

Jeg og ei fra Twitter prøver å samle en liten gjeng som vil melde seg som Røde Kors frivillige. Er du fra Oslo-området så si fra, kanskje vi kan dra dit samlet.

Skrevet

Jeg ser at mange her inne gjør et poeng ut av at gjerningsmannen er etnisk norsk. Det er forståelig at noen reagerer slik, men slik situasjonen er nå gir det ingen mening å poengtere hvor gjerningsmannen kommer fra. Terror av dette formatet rammer brutalt og vilkårlig uansett hvem som utfører den. Det er en svært trist dag og mine tanker går til de pårørende og de som er skadet.

Det finnes folk som var på Utøya, i regjeringskvartalet og ikke minst tilfeldige på gaten som ble såret eller drept av gjerningsmannen tiltross for at de kanske er/var i familie med ham og/eller til og med kanskje deler noen av de samme politiske holdningene. Det er den samme elendigheten vi ser når terror rammer vilkårlig i f.eks Israel. Ikke alle israelere hater arabere/palestinere og det finnes israelere som er arabere. Disse blir også skadet eller drept når terroraksjoner (raketter/bomber etc.) rammer vilkårlig i f.eks Tel Aviv eller Jerusalem.

Som jeg skrev i mitt tidligere innlegg var det viktig å ikke se bort fra at høyreekstreme miljøer står bak terroraksjonen. Jeg fant det ikke særlig sannsynlig pga. logistikken bak en terroraksjon av dette formatet, men det var en mindre feiltagelse. Allikevel.... en reaksjon fra dette miljøet mot bl.a den massive innvandringen fra spesielt Afrika var ventet og dette bekrefter PST også i dagens aviser.

Det er et par viktige sider ved den aktuelle terroraksjonen som bør komme frem. Formatet og grusomheten er på et nivå som er utenfor alminnelig fatteevne... helt totalt forferdelig grusomt. Terroraksjonen handler imidlertid ikke om rasisme eller i direkte forstand fremmedhat, men ganske sikkert om en slags makaber hevn mot den utøvende makten i Norge (regjeringen og det det ledende partiet) i frustrasjon over den store innvandringen og hvordan Norge utvikler seg som en følge av den. Terroren rammer med andre ord de ansvarlige for innvandringen og ikke minst symbolet på de ansvarlige i form av regjeringskvartalet. Terroren rammer ikke det fremste demokratiske symbolet (Stortinget) eller i denne sammenhengen uskyldige innvandrergrupper og deres fremste symboler (f.eks moskeer).

Skrevet

Helt ufattelig tragisk.

Litt ironisk at to islamistiske organisasjoner har gått ut og sagt de er ansvarlige, samt gitt støtte til handlingen. De virker jo ekstra dumme nå som det viser seg å være en høyreekstremist, med et ekstremt hat mot nettopp disse grupperingene.

Skrevet

Også bodde han på den kjente "hasjfarmen" som alle kjenner til på Åsta Øst, et kvarter fra Elverum sentrum... :|

Skrevet
Jeg og ei fra Twitter prøver å samle en liten gjeng som vil melde seg som Røde Kors frivillige. Er du fra Oslo-området så si fra, kanskje vi kan dra dit samlet.

Jeg kan hjelpe til jeg og.

Skrevet

Veien mot Rena er nå stengt. Politiet gjennomsøker hele gården, ellers "hasjfarmen" som vi kaller den.

Skrevet

Jeg kan hjelpe til jeg og.

Du er i Oslo eller?

Tar sannsynligvis turen ned om noen timer for å finne ut om de trenger folk.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...