Fredrik 90 Skrevet Juli 28, 2011 Skrevet Juli 28, 2011 Etter min bestefar gikk bort i jula som var, har min bestemor vært alene med en Ford Focus og har nå bestemt seg for å kjøpe ny bil. Hun trenger en liten bil som man ser GODT ut bak(mao. god oversikt). Hun foreslo Hyundai i10, men da sa jeg at da kommer jeg aldri på besøk. Forslagene mine er Toyota IQ, Audi A1 og Fiat 500. Noen som har bedre forslag evnt. erfaring? (Dere ser ved forslagene hvilken type bil hun er på jakt etter, til og fra bingo/butikken). Se bort i fra IQ! det er en grusom bil å se på og er full av feil. En A1 derimot er en utrolig snerten og oversiktlig bil, den er også god å kjøre samt lettkjørøt. VW Polo er også en kjekk bil for eldre damer, er kanskje en grunn til at størstedelen av kjøperene av disse er eldre damer det i seg selv bør jo være en referanse på bilen. At du ikke er mer glad i henne enn at du ikke kommer på besøk om hun kjører Hyundai skal jeg heller la være å legge meg oppi! Du har en lei tendens til å ikke skjønne ironi! Eller om du skjønner den så kommenterer du det i allfall på en unødvendig og irriterende måte, ta deg sammen!!
Fredrik Skrevet Juli 28, 2011 Skrevet Juli 28, 2011 Hehe, har ikke så mye peiling på porsche. Den såkalte 911 G-serien kom etter urmodellen og ble produsert i perioden 1973-89. Deretter kom 964 modellen i perioden 1988-94. Denne modellen ble erstattet av 993 modellen i perioden 1993-98. Den såkalte 996 modellen ble produsert i perioden 1997-06 og den var en helt ny og moderne konstruksjon med bl.a vannkjølt boxersekser istedenfor den tradisjonelle luftkjølte boxersekseren. 996 ble erstattet av 997 i 2004 og den ble produsert frem til og med i år. Den neste 911 modellen får internbetegnelsen 991 (tilsvarer BMW´s "E" og "F" system... f.eks E65 og F10). RUF Automobile er en sann legende innen 911 historien. RUF ble etabert allerede i 1939 og er således en av de aller eldste frittstående Porsche spesialistene. Modellen "Yellowbird" eller CTR1, som den egentlig heter, kom i 1987. Den var absolutt helt vannvittig rå... 469 HK og 553 Nm fordelt på kun 1170 Kg gir skikkelig ytelser. 0-100 Km/t gikk løs på 3,7 sekunder og topphastigheten var i området rundt 320 Km/t... altså i 1987. Stefan Roser viser her hvordan man rattet "Yellowbird" rundt Nürburgring på 80-tallet med 80-tallets dekkteknologi (litt bred kjøring dog). Mannen må ha hatt tidenes største baller... Singer 911 er ikke helt borte den heller. Retro-look aka ur 911´en (1963-73) og kun til salgs i USA. Den er som tidligere nevnt basert på 993 modellen og har derfor en tradisjonell luftkjølt boxersekser (dog vannkjølt topp) på 3820 cm3. Effekten er 425 HK ved 8000 rpm og et maksimalt dreiemoment på 380 Nm uten ladeluft. 0-100 Km/t klarer den på 3,9 sekunder og topphastigheten er i området rundt 285 Km/t.
Kjexx Skrevet Juli 28, 2011 Skrevet Juli 28, 2011 Jeg er ikke så interessert i porsche heller. Er mer interessert i bmw. Men takk for info.
Fredrik Skrevet Juli 28, 2011 Skrevet Juli 28, 2011 Jeg er ikke så interessert i porsche heller. Er mer interessert i bmw. Men takk for info. Sånn er det. BMW er ok, men Porsche er betydelig mer spennende. 4-3 til Porsche for min del...
///FredriK.S Skrevet Juli 28, 2011 Skrevet Juli 28, 2011 SoFakingFreshhhhh viewtopic.php?f=9&t=111331&p=2087393#p2087393
bcRichard Skrevet Juli 28, 2011 Skrevet Juli 28, 2011 Hvor kan man få tak i 2,7 liters blokk til m20?
Eksos Skrevet Juli 28, 2011 Skrevet Juli 28, 2011 Hvor kan man få tak i 2,7 liters blokk til m20? Du tenker på slik som sitter i 325e? Blokka er samme som på 2.5, men andre stempel, råder og veiv blir montert..
bcRichard Skrevet Juli 28, 2011 Skrevet Juli 28, 2011 Er det dieselveiv med b20 råder og stempler? Evt. finnes det en tråd om dette?
Erik89 Skrevet Juli 28, 2011 Skrevet Juli 28, 2011 Jeg har leilighet. Håper vi får det. Har du ikke hatt tåkelys på den før? Jo, men de har aldri vært koblet til før nå Måtte ordne hele ledningsnettet selv..og det klarer jeg ikke, så en kompis tok det idag
SofaKingFresh Skrevet Juli 28, 2011 Skrevet Juli 28, 2011 SoFakingFreshhhhh http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.p ... 3#p2087393 Så det ;D
Kjexx Skrevet Juli 28, 2011 Skrevet Juli 28, 2011 Jeg har leilighet. Håper vi får det. Har du ikke hatt tåkelys på den før? Jo, men de har aldri vært koblet til før nå Måtte ordne hele ledningsnettet selv..og det klarer jeg ikke, så en kompis tok det idag Det er lungt.
Marius2002 Skrevet Juli 28, 2011 Skrevet Juli 28, 2011 Etter min bestefar gikk bort i jula som var, har min bestemor vært alene med en Ford Focus og har nå bestemt seg for å kjøpe ny bil. Hun trenger en liten bil som man ser GODT ut bak(mao. god oversikt). Hun foreslo Hyundai i10, men da sa jeg at da kommer jeg aldri på besøk. Forslagene mine er Toyota IQ, Audi A1 og Fiat 500. Noen som har bedre forslag evnt. erfaring? (Dere ser ved forslagene hvilken type bil hun er på jakt etter, til og fra bingo/butikken). Se bort i fra IQ! det er en grusom bil å se på og er full av feil. En A1 derimot er en utrolig snerten og oversiktlig bil, den er også god å kjøre samt lettkjørøt. VW Polo er også en kjekk bil for eldre damer, er kanskje en grunn til at størstedelen av kjøperene av disse er eldre damer det i seg selv bør jo være en referanse på bilen. Jeg synes IQ er tøff jeg, den er liksom så kompakt. Dessuten er Aston Martin Cygnet bygget på nettopp denne. VW Polo har vært et tema, men der igjen kommer samme feil som på Focusen hun har nå, det er for dårlig oversikt bak. På de nye altså. Hun har ikke kjørt så mye bil, og derfor trenger en små, hendig og lettkjørt bil. Som nevnt tidligere av en annen bruker så kanskje A1 blir strøket av listen, da man må sette seg "ned" i bilen og ikke bare "rett inn". Men hva slags feil har IQ som du vet om? , gjerne konkrete feil? (Tror forresten Hansh skjønte at det var ironisk fra min side og kom med en morsomhet tilbake )
Eksos Skrevet Juli 28, 2011 Skrevet Juli 28, 2011 Er det dieselveiv med b20 råder og stempler? Evt. finnes det en tråd om dette? Dieselveiv eller ETA veiv ja, b20 råder og b25 facelift-stempler trooor jeg er det mest normale.. Dieselveiva er smidd, det er ikke ETA veiva, men ellers er de like.. B20 stempler funker iallefall ikke pga annen borring
Anbefalte innlegg