Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han hadde i alle fall ringer til meg.. EUR200 foran og EUR220 bak... Nesten så det lønner seg å kjøpe nye hjule da egentlig :mrgreen:

Skrevet
Forøvrig, er det noen her som vet hvor det er blitt av ordrestatusen på koed.no?

Er det bare jeg som har blitt blind?

Fikk just svar fra Koed. Den funksjonen er visstnok ikke tilgjengelig for tiden..

Skrevet

begynner å bli lei parkerings bulker, jeg parkerer alltid forsiktig og gjerne langt fra ander, men alikavell dukker parkeringsbulker opp.

at folk ikke kan respektere andres eiendeler...

Skrevet

Elementære regler for hvordan man parkerer ved kjøpesentre etc.

1. Parker hvis mulig ved siden av en bil som er minst like fin/ny som din egen.

2. Parker aldri ved siden av en bil som man tydelig kan se bærer preg av mangel på vedlikehold.

3. Parker aldri ved siden av en bil med 3 dører og barnesete...heller ikke hvis mulig ved siden av en annen type bil med barnesete.

4. Parker hvis mulig alltid på høyre side av en bil. De fleste kjører alene og bruker dermed ikke høyredøren + at du evt. bestemmer avstanden til bilen på din høyre side.

5. Parker alltid langt fra inngangen til et kjøpesenter...de fleste gidder ikke å gå langt...ergo er det store muligheter for at du kan parkere uten "naboer".

6. Hvis du skal parkere og dine "naboer" ser heller tvilsomme ut...se etter når tiden på deres parkering går ut og velg en som har betalt for en lang tid til å være din nabo på din høyre side. Vær så hurtig du kan og kom tilbake til bilen før din nabo.

7. Glem kjøpesentre på lørdager og konsentrer hvis mulig dine innkjøp til de andre ukedagene etter klokken 18.00.

8. Parker alltid langt fra inngangen til et treningsstudio...folk fulle av adrenalin og hormoner har ikke en stor grad av nestekjærlighet.

9. Hvis du har hengerfeste og skal parkere langs med en vei...parker med en god avstand til bilen foran...din nabo bak skal nok sørge for å passe seg.

10. Husk å snu i tide...det er bedre/billigere å gjøre innkjøpene en annen dag/tid enn å få bulker i siden.

Denne oppskriften virker. Etter over 7 år og 275000 Km med vår E46 har vi ennå til gode å få en eneste parkeringsbulk.

Skrevet
Elementære regler for hvordan man parkerer ved kjøpesentre etc.

1. Parker hvis mulig ved siden av en bil som er minst like fin/ny som din egen.

2. Parker aldri ved siden av en bil som man tydelig kan se bærer preg av mangel på vedlikehold.

3. Parker aldri ved siden av en bil med 3 dører og barnesete...heller ikke hvis mulig ved siden av en annen type bil med barnesete.

4. Parker hvis mulig alltid på høyre side av en bil. De fleste kjører alene og bruker dermed ikke høyredøren + at du evt. bestemmer avstanden til bilen på din høyre side.

5. Parker alltid langt fra inngangen til et kjøpesenter...de fleste gidder ikke å gå langt...ergo er det store muligheter for at du kan parkere uten "naboer".

6. Hvis du skal parkere og dine "naboer" ser heller tvilsomme ut...se etter når tiden på deres parkering går ut og velg en som har betalt for en lang tid til å være din nabo på din høyre side. Vær så hurtig du kan og kom tilbake til bilen før din nabo.

7. Glem kjøpesentre på lørdager og konsentrer hvis mulig dine innkjøp til de andre ukedagene etter klokken 18.00.

8. Parker alltid langt fra inngangen til et treningsstudio...folk fulle av adrenalin og hormoner har ikke en stor grad av nestekjærlighet.

9. Hvis du har hengerfeste og skal parkere langs med en vei...parker med en god avstand til bilen foran...din nabo bak skal nok sørge for å passe seg.

10. Husk å snu i tide...det er bedre/billigere å gjøre innkjøpene en annen dag/tid enn å få bulker i siden.

Denne oppskriften virker. Etter over 7 år og 275000 Km med vår E46 har vi ennå til gode å få en eneste parkeringsbulk.

:applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause:

Skrevet

Hehehe! Ja muttern ho er vittig! :)

Søstra mi på 16 år har nettopp fullført trafikalt grunnkurs og skal begynne å øvelseskjøre men det er bare det at 5ern til mine foreldre har automat og egner seg lite til øvelseskjøring. "Men du har jo manuell i din, vi kan jo bare låne din bil Fredrik" fikk jeg høre her i stad "Øvelseskjøre i MIN bil?! HAHAHAHA" :lol::applause:#-o

Nei det får bli i Golfen til bestemor slik jeg øvelseskjørte, selv om det kan umulig være mye clutch igjen etter at x antall barnebarn har brukt den som "skolebil" :wink:

Skrevet

Søstra mi på 16 år har nettopp fullført trafikalt grunnkurs og skal begynne å øvelseskjøre men det er bare det at 5ern til mine foreldre har automat og egner seg lite til øvelseskjøring. "Men du har jo manuell i din, vi kan jo bare låne din bil Fredrik" fikk jeg høre her i stad "Øvelseskjøre i MIN bil?! HAHAHAHA" :lol::applause:#-o

Nei det får bli i Golfen til bestemor slik jeg øvelseskjørte, selv om det kan umulig være mye clutch igjen etter at x antall barnebarn har brukt den som "skolebil" :wink:

Søsteren min skulle bestemt øvelseskjøre i min 82mod e23 med en vrien (mildt sagt) kasse og forsterka trykkplate :P

Hun fikk lov til å snu den på tomta, det var nok til at hun ikke ville kjøre den bilen mer.

Skrevet

Hehe, lite aktuelt at brodern på 16 får låne bilen min også :P

Men det å kjøre med automat første tiden var faktisk noe min bror og de som var på trafikalt sammen med ham ble anbefalt. Da får du vende deg til å lese og forstå trafikkbildet, samt samhandling med andre sjofører, og bli smått trygg på deg selv på veien (selfølgelig ikke utlært i overnevnte punkt, men bedre enn utgangspunktet) før du tenker på clutch/gir problematikken. Sikkert ikke så dumt det dersom de ikke har noen erfaring med clutching og giring fra før av.

Skrevet

Jeg er nå fadder for de nye studentene på Høyskolen i Sør-Trøndelag (HiST). Det er igrunn ganske moro, men mye ansvar. Jeg har fått høre fra studentene at jeg er en kjempefadder og den beste min gruppe kunne fått, det er veldig kjekt å høre :D Herlig gjeng, søte jenter og humøret på topp. "Gatefæst" ikveld i Trondheim, det kan fort bli moro :)

Eneste jeg har noen sponsorer bakpå fadder-tskjorten, så jeg må til enhver tid passe på hvordan jeg oppfører meg og hvor mye jeg drikker. Tror ikke en bedrift synes det er noe kult å oppdage en ranglende student med deres logo på.

Fet tralle:

Mercedes-Benz-and-Juan-Manuel-Fangio-1955-Mercedes-Benz-300-SLR-1280x960.jpg

Skrevet

Herregud som jeg sliter som Subaru selger og noen kommer for å prøvekjøre Forester når de kjører 5-serie fra før. Har jo ingenting å argumentere med angående kjøreegenskaper :P

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...