Gå til innhold

Burde Bimmers.no få medlemsavgift?


tonyku
 Share

Burde Bimmers.no bli ett betalende forum?  

191 stemmer

  1. 1. Burde Bimmers.no bli ett betalende forum?

    • Ja.
      70
    • Nei.
      122


Anbefalte innlegg

Flere moderatorer som håndhever gjeldende regler er bra.

Jeg vil bare påpeke igjen, at de av oss som har over norm å bidra med (og ja jeg er frimodig nok til å inkludere meg selv i den kategorien) alle gjerne betaler fordi at det som tar motet fra en er ikke en evt medlemskontigent, men useriøse brukere og dårlige emner, svare på det samme spørsmålet for 5 gang osv.

Og for de av dere som er redd for å "miste" disse medlemmene som bare har et spørsmål om ei lyspære i baklykta, hva slags forum ønsker du? et hvor folk forteller deg det som står i instruksjonsboka, eller et hvor du har tilgang på ekspertise på lik linje med, og som overgår i mange emner, det et merkeverksted sitter med? Når sist hjalp bmw norge deg med å få start på en m50 i en e30?

Jeg vet ikke hva som er riktig for forumet, men hele poenget mitt med å argumentere for betaling var jo å sikre bedre vilkår for admin og moderatorer, og dermed få et ryddigere forum. Et ryddigere og mer oversiktlig forum er alle, og da spesielt dere som stort sett "får", tjent med. I tilegg så er det litt mer motiverende å bida også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Flere moderatorer som håndhever gjeldende regler er bra.

Jeg vil bare påpeke igjen, at de av oss som har over norm å bidra med (og ja jeg er frimodig nok til å inkludere meg selv i den kategorien) alle gjerne betaler fordi at det som tar motet fra en er ikke en evt medlemskontigent, men useriøse brukere og dårlige emner, svare på det samme spørsmålet for 5 gang osv.

Og for de av dere som er redd for å "miste" disse medlemmene som bare har et spørsmål om ei lyspære i baklykta, hva slags forum ønsker du? et hvor folk forteller deg det som står i instruksjonsboka, eller et hvor du har tilgang på ekspertise på lik linje med, og som overgår i mange emner, det et merkeverksted sitter med? Når sist hjalp bmw norge deg med å få start på en m50 i en e30?

Jeg vet ikke hva som er riktig for forumet, men hele poenget mitt med å argumentere for betaling var jo å sikre bedre vilkår for admin og moderatorer, og dermed få et ryddigere forum. Et ryddigere og mer oversiktlig forum er alle, og da spesielt dere som stort sett "får", tjent med. I tilegg så er det litt mer motiverende å bida også.

:applause: Kunne ikke sagt det bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik VW/Audi-forumet er så er det en del som er gratis, og en del som koster, men dette er altså for VW Audi Club Norwegen-medlemmer, slik kunne vi også hatt det, altså å koble denne "annet"-delen opp mot betalende bmwccn-medlemmer, på denne måten får man både klubbmedlemskap og forum i en pakke.. Som også vil gjøre det sikrere for oss å legge ut informasjon om bilene våre uten at hele verden vet hva slags deler som er i de! Jeg vet bmwccn har et forum, men det er jo helt klart at dette forumet er mer oppegående?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor skal grensen for en moderator gå? Brukeren har jo betalt for å få si meningen sin, selv om den er høyst uinterressant for andre enn brukeren selv og den/de diskuterer det uinterressante med.

Det hadde vært opp til moderator(ene) å bestemme, og jeg er helt sikker på at de hadde klart å lage noen gode og enkle retningslinjer for skikk og bruk av dette forumet. Det skal egentlig vanskelig gjøres å opprette en "feil" tråd hvis man faktisk har tatt seg tid til å lese forumkategorien (evt. underkategorien i forumkategorien) man skal poste det aktuelle temaet under.

Prinsippet hvorfor jeg ikke vil betale er todelt; Den ene er at jeg heller ikke vil betale for nettaviser eller annet som ligger ute på www.

For å ta et eksempel; Jeg kan velge om jeg vil kjøpe itunes (bmwccn), eller benytte Spotify (bimmers). Jeg benytter Spotify, - eller bimmers i denne sammenhengen, fordi det dekker mitt kunnskapsbehov.

Prinsippet ligger også i at man er med og bidrar til forumets eksistens med å dele av sin kunnskap. Hadde det vært en abonnementtjeneste eller annet ytende produkt ville det stilt seg noe annerledes.

Nei, nettaviser vil ikke jeg betale for heller. Jeg vil heller ikke betale for å lese reparasjonsmanualer på nett. Jeg synes ikke det kan sammenlignes med et forum overhodet.

BMWCCN vs. bimmers:

Du mener altså at du f.eks. heller vil kjøpe deg 3 sixpack med øl/3 burgere på Statoil istedet for å betale 200 kr. pr. år i medlemsavgift for å kunne være medlem på det bmw-forumet du liker best her til lands?

Har du noen gang sett hvordan VW/Audi-forumet fungerer i praksis? Makan til ryddig og flott forum har jeg aldri vært borti, i tillegg til en enorm skare med kunnskapsrike og seriøse personer. Det til tross for 500 kr. i medlemsavgift pr. år.

Det skal sies at dette inntrykket nok i større grad skyldes fornuftige inndelinger av de forskjellige kategoriene, så det kan nok hende bare dét ville ha hjulpet bimmers til å føles som et noe mer seriøst forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svenske AutoPower (tidligere BMWPower) har eksistert siden 1999 og har så langt hatt over 90 millioner unike besøk (trolig Europas største dedikerte bilforum). AutoPower har også en blanding av gratissider og betalsider for deres medlemmer. Støttemedlemmer (180 skr. pr år) har statusen "PowerUserPro" og oppnår visse fordeler som f.eks gratis annonsering (3 ganger), eget galleri med ubegrenset antall bilder, dagbok/historikk for egne biler, personlig blogg etc., men hovedpoenget med medlemskapet er å støtte driften av selve siten. Jeg har ingen problemer med å se for meg en nogenlunde tilsvarende forretningsmodell for bimmers.

ingard: OK... etter din forklaring forstår jeg hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord en modell slik Detailers Club Norway som jeg forklarte på den foregående siden. Da har man valgmulighetene ved å være en gratis bruker eller en som støtter driften og får således noen goder av det. Slik kan jeg, i likhet med deg Fredrik, se for meg det fremtidige Bimmers.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes 150kr året per medlem + litt reklame på siden som vil gi endel i inntekter. Også kunne det blitt en gratis katogori som 'bilrelaterte spørsmål ' for dem som skjelden bruker siden.

Lurer litt på hvorfor eieren av siden ikke har skaffet reklame på siden slik som bilforumet?

Dette pga samme grunn som han ikke tar betalt for medlemmer her. (tror jeg)

Skal han ha reklame her, så skal man ha betalt for dette. Og ingen eller svert få firmaer gir donasjon for å få reklame. De vil ha en faktura med MVA og da må gunnar registrere firma mm.

Men ja skjønner ikke helt hvorfor jeg heller, det er dyrt for å ha banner/reklame rundt om på nettsider som har mange treff. Og bimmers har mange. Bare det med å få litt reklame på siden hadde nok i seg selv vært en god inntekt for Gunnar. Dette er et meget enkelt regnestykke, og egentlig ikke så mye jobb som skal til fra Gunnar sin side. Men det går vel heller på interessen for forumet for tiden tror jeg. Men Gunnar kunne hentet seg en MEGET god årslønn med å få medlemskontigent her og tatt seg betalt for bannere/reklame på forsiden evt en egen meny med reklame fra div firmaer.

Gsbildeler har jo banner her, hvordan de har gjort dette aner ikke jeg.. Og hvorfor ikke flere en GS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gsbildeler har jo banner her, hvordan de har gjort dette aner ikke jeg.. Og hvorfor ikke flere en GS?

Koed har også hatt bannerreklame her inne. Forøvrig bør man være praktisk anlagt når man driver enkeltmannsforetak eller små firmaer... den ene tjenesten er den andre verdt osv.

TRF-Racing: 100% enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok også enig med deg der TRF-Racing. Hadde jeg fått bestemme over driften her inne, hadde jeg nok vurdert ett årsabb. Og slik da Autopower fungerer Fredrik, hadde nok også fungert fin fint her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som er bekjent med hvordan det er å drive et betalende forum?

Nei, men jeg har relativt bred erfaring i hvordan man teknisk/praktisk administrerer medlemskap/abonnement i forbindelse foreninger/brukerlisenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik VW/Audi-forumet er så er det en del som er gratis, og en del som koster, men dette er altså for VW Audi Club Norwegen-medlemmer, slik kunne vi også hatt det, altså å koble denne "annet"-delen opp mot betalende bmwccn-medlemmer, på denne måten får man både klubbmedlemskap og forum i en pakke.. Som også vil gjøre det sikrere for oss å legge ut informasjon om bilene våre uten at hele verden vet hva slags deler som er i de! Jeg vet bmwccn har et forum, men det er jo helt klart at dette forumet er mer oppegående?

Blr jo en smule snålt å måtte melde seg inn i en klubb for å få delta på ett forum som ikke har noe med den klubben å gjøre

Hvilket forum som er mest oppegående spiller jo ingen trille. Bimmers og bmwccn har absolutt ikke noe å gjøre med hverandre, bimmers er jo laget for å være ett alternativ til bmwcc sitt forum. og jeg er rimelig overbevist om at det kommer til å forbli slik til de begge går ut på dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg mye heller betaler en ganske drøy medlemskontigent enn å ha mer reklame på sidene. Men det kan være bare meg.

Er til dels enig jeg og, men tenkte på om det kom et årskontigent på medlemskap burde det jo komme noen avtaler inn i denne kontigenten også. Som da f.eks: Medlemmer fra bimmers får en rabattavtale med Gs. Koed. Mekonomen eller andre.

De burde også da ha en banner eller litt reklame på bimmers også, så medlemmene husker på dette " ja her har vi rabatter ja" om du skjønner hva jeg sikter til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...