Gå til innhold

Jeg skal til Tyskland neste uke - hvilke dekk?

awt
 Share

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig blir det litt kaldere i morgen, og jeg sitter og tygger litt negler.

Har enda ikke lagt om, men har veldig lyst.

Blir å kjøre sørlandet i 8-9-tiden i morgen antar jeg. Ifølge yr.no er det såvidt plussgrader stort sett hele veien, men kjedelig hvis det skulle bli glatt noen steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Århus (sånn ca. halveis ned i Jylland) er det akkurat nå 12 grader og en skyfri himmel. Temperaturen i Hamburg er omtrent den samme, men i Frankfurt am Main er temperaturen ca. 15 grader og stigende. Jeg la om til sommerdekk for en uke siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Düsseldorf i helgen. Var 12-15grader i skyggen der da, men flesteparten kjørte enda på vinterhjul.. Det er også meldt kaldere utover uken

Ja, men ikke i Tyskland. Her i Danmark er det meldt nattefrost, men det vil være 5-10 varmegrader om dagen. Det er meldt over 15 varmegrader i Köln/Düsseldorf området over weekenden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er sommerdekkene på, så da er det ingen vei tilbake. :)

Jeg er ikke bekymret for Tyskland i det hele tatt igrunn, har sett at det blir blå grader om nettene, men det blir nok lite med nattkjøring på oss.

Ser ut som det skal være plussgrader over hele sørlandet imorgen også, så det skal nok gå greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sydtyskland... og spesielt Baden-Württemberg er utrolig deilig rundt påsketider (hvis påsken ikke er alt for tidlig). I den sydlige delen på nedsiden av Schwarzwald mot Freiburg blir det lett 20 grader varmt på denne tiden av året. Den franske storbyen Strasbourg som ligger helt på grensen til Tyskland (litt nord for Freiburg) er helt fantastisk i mars/april. Jeg har kjørt mange turer til dette området med mine biler.... en interessant kultur, gode veier, god mat og svært godt drikke. Hva mer kan man forlange?... Tyskland og franske Alsace er helt klart undervurdert som ferieland... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på sørlandet er har det vært 12-13 grader pluss de siste dagene og veiene er tørre å fine! Lurer selv på å sette på sommerdekka straks, men skal til østlandet i helgen så jeg drøyer det til uka tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mer kan man forlange?... Tyskland og franske Alsace er helt klart undervurdert som ferieland... :)

Tyskland er et kjempefint bilferie-land. Har faktisk kjørt rundt i det området du prater om, men er lenge siden nå. Har kjørt mer i Bayern- og Alpeområdene på de siste ferieturene.

Som nordmann i Norge er det risky å legge om til sommerdekk allerede, da det er en del smeltevann som fryser om natta. Flere steder på vei til jobb har det vært masse is i veibanen, og i dag var hele påkjøringsrampa til E6 skitglatt. Dessuten kan det fortsatt komme snø som kan ligge et par dager hvis det blir kaldere, så man burde vente med sommerdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips Fredrik, skal tenke over det hvis vi får tid. :)

Turen til østlandet gikk fint med sommerdekk, veiene var tørre hele veien. Bare synd at bilen ble "ramponert". :evil:

Er i München nå, og her er det 17-18 grader og sol, så jeg angrer ikke på hjulvalget. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...