TRF Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 bmwf11, da må jeg be deg også slappe av. Du kom med relativt useriøse påstander, og jeg svarte med samme mynt. Jeg er nok ikke så bmw entusiast at jeg driver og drar på treff, så du har nok ikke noe å frykte. Gratulerer med ny bil, håper du blir fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwf11 Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2011 TRF-Racing - bare sånn for nyskjerrighetens skyld: hvilken del av mitt innlegg var useriøs og ikke faktabasert. Var det dette? http://www.lemans-history.com/equip_venc.php?tipo=1 De fleste med motorsport interesse vet at LMP klassen er den gjeveste i LeMans og at det er 24Heures som menes vis ikke noe annet nevnes. Det er klart at statistikk kan brukes til å underbygge ulike oppfatninger, men useriøst synes jeg er en noe drøy påstand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 det kan være at jeg er litt trøtt, men jeg ser ikke hvor jeg sier at dine påstander ikke er faktabaserte eller riktige? derimot er det tydelig hva du ville har frem, og hva du mente, for å korte ned hva du sa " audi har vunnet SÅÅ mange ganger, bmw har bare vunnet 1 -en-" siden dette er en diskusjon vedrørende to konkurrende modeller er det vel ikke så mye mer å diskutere hva du mente. Det jeg mener er useriøst er å ta et lite stykke motorsport, å bruke dette som et argument i en slik tråd. Det finnes mer enn nok tittler å kaste andre vegen, det er poenget mitt, og at det dermed ikke er mening i å begynne med å kaste titler. Jeg poengterer derimot det jeg anser som tekniske svakheter ved audi, og jeg skal innrømme at jeg oppfattet ditt innlegg som nok et "audi er verdens beste bare se her!" utsagn, jeg sier ikke sånt om bmw, for det er alltid forskjellige kriterier man vurderer en bil etter, og om merket har vunnet Le Mans eller WRC betyr da ikke så mye for meg. Og jeg beklager, det er mulig "useriøst" ikke er riktig ord å bruke, men lite nyansert og med en klart naiv undertone som jeg ofte møter blandt "vag tilhengere". Min korte tålmodighet kommer muligens ifra at jeg er lei av å høre om at "quattro er verdens beste system" fra folk som ikke vet hvordan det fungerer, og at "den henger så bra i svingen pga quattro" osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goty Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Etter å ha leste denne tråden vill trådstarter avbestille F10'n og bestille seg en Skoda i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandalius Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Denne testen i en av de nyeste episoden av TopGear beskriver akkurat hva som er problemet med Audi etter mitt syn. Kjørte fra Spania til Norge i en 2009 Audi A6 3.0 TDI. Sammenlignet med BMW 5-serie er den langt bak når det gjelder kjørefølelse og måten den ligger på veien. Dette er altså Audi RS5 vs BMW M3 http://www.youtube.com/watch?v=BnGGRfIhf0k Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwf11 Skrevet Mars 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2011 Etter å ha leste denne tråden vill trådstarter avbestille F10'n og bestille seg en Skoda i stedet. Skoda? Hvor kom den inn i bildet . Må vel i så fall bli en Audi? Nei, det eneste jeg angrer ved bestillingen så langt er Dynamic Damper Control til 14400,- som visstnok er et must. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Mars 24, 2011 Share Skrevet Mars 24, 2011 Interessant tråd egentlig. Jeg har alltid vært kritisk til VAG pga kvalitet og service, men må jo innrømme at Audi har vært flinke på "opplevd kvalitet" (mens reel kvalitet har vært dårlig de siste 13-14 årene). Interiøret på A4 og A6 er meget behagelig, og de ser ok ut. Dessuten har Audi/VAG bidratt mye mer til bilverdenen enn BMW. Se bare på hvordan de gjenopplivet Lamborghini og Bugatti, og har gode "folkelige" sportsbiler som TT, R8 og RS3. Minusene som gjør at man ikke kjøper bilene er jo selvfølgelig fwd, samt at Møller prøver å svindle kundene sine konstant. Også turboer og girkasser som holder et par år da... Men alle merker har svin på skogen; BMW har dårlige registerkjeder og coiler samt litt rust, og MB har rustrustrustrust ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwf11 Skrevet Mars 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2011 Minusene som gjør at man ikke kjøper bilene... Audi solgte mer enn BMW siste år http://www.ofvas.no/BILSALGET/ Men BMW vokser mest Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Mars 25, 2011 Share Skrevet Mars 25, 2011 At Audi selger mer en BMW kommer vel ikke som noe stort sjokk på folk vel? For det første er jo motor og modell utvalget til Auda mye større en bmw. A1,A3,A4,A5,A6,A7,A8,Q5,Q7,TT,R8 og sikkert noe jeg har glemt også. i tillegg så har jo markedsavdelingen til Møller et helt annet budsjett en noen annen importør i Norge. Hvorfor tror dere de fleste bilblader i Norge har minst ett par tre reportsasjer om vag produkter i alle nummer? I alle sammenlinkningstester er det jo også med ett vag produkt. Uansett så tror jeg at kjøper du en ny Audi kontra en ny Bmw så blir du like fornøyd uansett. Nye biler begynner å bli så bra at det er liten forskjell på de når du sammelikner i samme prisklasse, så det ender vel i bunn og grunn ut på subjektive vurderinger og hva man liker best. Så jeg hadde nok levd like bra med en ny A4 som jeg gjør med min 3serie i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 25, 2011 Share Skrevet Mars 25, 2011 Så jeg hadde nok levd like bra med en ny A4 som jeg gjør med min 3serie i dag. Uten tvil.... til alminnelig hverdagstransport er det liten forskjell på 3-serien og A4. Jeg har også problemer med det evinnelige fokuset på "sportslighet". Jeg synes ikke at 3-serien er spesielt sportslig og den blir heller ikke vesentlig mer sportslig av at den evt. er senket, har store felger og litt ekstra plastikk. M3 kan til en viss grad sies å være sportslig, men en 330i er ikke en M3 og 320d (selv om den er chiptunet herfra og til månen) er helt sikkert ikke en M3. Med unntak av de største motorene synes jeg at Audi har bedre motorer over nesten hele linjen. 1.8 TFSI 120 (120 HK/230 Nm mellom 1500 og 3650 rpm) er klart mer spennende enn 316i (122 HK/160 Nm). 1.8 TFSI 160 (160 HK/250 Nm mellom 1500 og 4500 rpm) er klart mer spennende enn 318i (143 HK/190 Nm). 2.0 TFSI 180 (180 HK/320 Nm mellom 1500 og 3900 rpm) er klart mer spennende enn 320i (170 HK/210 Nm). Det finnes også en 2.0 TFSI 211 HK variant, men den faller litt på siden av 325i. BMW har marginalt bedre dieselrekkefirere, men forskjellen er ikke verdt en større markering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Mars 25, 2011 Share Skrevet Mars 25, 2011 Helt enig, motorer i normal prisklasse så virker Audi minst like attraktiv. Eneste er at jeg har blitt veldig glad i trekken bak, og skal man ha Audi må man da velge firehjulstrekk. Siden jeg har et veldig stort ønske om automat på min neste bil, så faller Audi litt utenom siden firehjulstrekk og automat kun leveres på de større motorene som igjen gjør at prisen blir drøy. Jeg ser for meg at en godt utstyr F30/F31(når den kommer) med automat vil komme på under 600.00,-, og det klarer ikke Audi og matche med kravene om automat og trekk på alle fire. Nå vet jeg at det blir feil å sammenlikne firehjulstrekk med bakhjulstrekk, men etter å ha kjørt en del biler med trekk på forhjulene, så frister ikke det veldig. så her faller min subjektive mening inn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 25, 2011 Share Skrevet Mars 25, 2011 Bakhjulstrekken på BMW´ene teller utvilsomt mye når jeg skal velge bil også, men den er ikke avgjørende til hverdagsbruk. Jeg kjørte Peugeot i mange år da merket ennå fokuserte på kjøreegenskaper (205/306/405/406) og spesielt 405 kunne, hvis den ble kjørt skikkelig, absolutt gi en alminnelig E36 kamp til målstreken. Jeg synes at 405 hadde glimrende kjøreegenskaper tiltross for at den hadde forhjulstrekk (les: 405 4x4 fantes også). Det er ikke alle biler med forhjulstrekk som er like understyrte. Dagens Peugeoter er dessverre en helt annen historie... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwf11 Skrevet Mars 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2011 Med unntak av de største motorene synes jeg at Audi har bedre motorer over nesten hele linjen. .. med fare for å bli beskyldt for å falle tilbake til gamle synder (les.. tråden lenger opp) så lover det i så fall ikke godt for konkurransevnen at BMW har besluttet å begrense motorutvalget i alt under 5-serien til 3 og 4 sylindre i årene som kommer . Kanskje derfor de lanserer i-serien. .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 25, 2011 Share Skrevet Mars 25, 2011 Tror du bæsjer på leggen nok en gang ja. BMW har ikke besluttet at de bare skal tilby dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 25, 2011 Share Skrevet Mars 25, 2011 Jeg mener at det allerede er bestemt at de mest populære motorene for F30 vil "downsizes" til rundt 1,4 liter og 1,6 liter med turbo... ikke ulikt enkelte av dagens Minimotorer. Citroën kommer snart med en slags retro 2CV som de kaller DS2 og den vil få motorer som PSA (Peugeot/Citroën) har utviklet i et samarbeide med BMW. Motorene er tresylindret med turbo (70-100 HK) og jeg tviler på at BMW ikke kommer til å benytte denne motoren i en oppgradert konfigurasjon (type: 120 HK). Jeg tror imidlertid at F30 også kommer med rekkeseksere, men i vanlig BMW tradisjon vil disse modellene bli uforholdsmessig dyre a la 1-serien idag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå