Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Joda, vet det funker.

Men var litt slit å oppdatere til 7.3 sist.

Kan jo være fordi at jeg oppdaterte referansefiler og sånt i samme slengen, at det ble litt krøll der.

Så det hadde vært kjekt om 7.3 allerede var implementert i softwaren som kommer med kabelen som Otis refererte til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg testet software fra Cable Shack UK, og alt var OK. Fungerer helt fint hos meg, veldig enkelt å installere, da man bare trykker på "install" :)

Etterpå tok jeg en CS update fra DVD og alt var OK. Testet på min egen bil, riktignok med en DCAN kabel, men K-line kabel er testet før på en annen E61.

 

Eneste ulempen er at man kanskje må bruke CS sin oppdateringsprosedyre senere også, da de lager noen spesial mapper, men jeg har ikke sett noe mer på det enda.

 

Svært enkelt for alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dette i posten i dag.

 

post-59560-0-19105800-1433594182_thumb.j

Denne med CD-disk.

 

Og denne:

post-59560-0-50384700-1433594622_thumb.j

Men ikke med noe CD-disk?

Er det bare og plugge i dataen så ordner den program selv?

Tiny ADS Interface with diagnostic connector for BMW- INPA/DIS/EDIABAS

 

Vil noen av disse kunne brukes på E31 1993 mod?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge kablene skal kunne fungere mot din E31.

Men den øverste kabelen kan være dårlig og dermed klarer den ikke å ta i mot K-line...

Takk for svar Otis! :grin:

Men er det noe form for program jeg må innstalere for og få den nederste kablen til og virke?

Har en gammel laptop som har slik "skru" kontakt.

 

Når det gjelder data er jeg helt :mrgreen:

Endret av Espen A.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel Com port du mener, og da passer den nederste kabelen helt fint til deg og din bil.

Du trenger ingen program for kabel, men driver. Men som oftest er det bare å sette den i PC og da finner PC den selv og installere driver.

Hvis ikke må du google.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

COM-port trenger som regel ingen drivere, muligens justering av innstillinger. USB-kabler trenger driver, hvis du har en CD til den så kan du bla gjennom og finne en mappe som typisk heter DRIVER og angi denne som kilde når Windows spør om hvor driveren til enheten ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk E.C.

Skal teste dette når jeg er på lokale der E31 står, muligens på tirsdag. Skal bare skifte knirkeforinger på min E38 først.

E31 funker som bare det! Så bare for og være litt i forkant, er det greit og vite at utstyret virker!

Håper selvsagt at jeg aldrig trenger dette, men............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i går og idag sjekket min CIC og OBC for olje nivå, men jeg kan ikke finne det lengre, det har forsvunnet.... Er det noen som kan hjelep, noen som har vært borti dette?

Jeg har ettermontert CIC, og tok for noen uker siden en process car. Kan en modul ha blitt kodet til "for ny dato" til at den ikkje gjenkjenner nivå sensor?

Må bilen ha stått på en stund å bygget opp trykk? 

MÅ ha dette tilbake da jeg ikke har peilepinne! KRISE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...