Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Lur som jeg er så lekte jeg litt med Inpa igår etter å ha loddet om kabelen min.
Tenkte jeg skulle sette meg inn i det å senke bilen bak på luften før senkefjører foran kommer så jeg vet hva jeg gjør på når den tid kommer. Alt gikk igrunn ganske fint, testet først litt med "hand controller" for å finne høyden, målte høyde før og etter senk og ploppet inn på calibration. Men uansett hva jeg skriver, blir den ikke ben. Skriver jeg feks 20mm så endrer den fra 617 til 597 på høyreside, men venstreside blir noe slikt som 397? Under står det noe med calibration in mm og det står 20 på begge sider.

Er dette feil? Eller bare jeg som tenker feil?

Holder på å laste ned Rheingold fra Otis så jeg kan nullstille det om noe skulle være feil.
Og i samme slengen tenkte jeg å kontrollere DPF og evt tvangskjøre en regen (virker som den har hengt seg litt opp).
Har ikke brukt Rheingold før, men regner med det er litt mer rett frem enn Inpa? (får ikke opp eksostemp/baktrykk på Inpa engang). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rheingold er veldig enkelt å bruke. Jeg senket Iceman sin E61, målte med tommestokk på begge sider på helt plant underlag først, vi gjettet oss på høyde vi ville ha og trakk det fra verdien som stod inne i Rheingold, perfekt!

Og ja, du kan se eksostemp og baktrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/26/2014 at 9:24 PM, 740AV said:

Har det kommet noe bedre løsning enn dette til en ok pris de siste årene?

Jeg har nå en SPS MAAS-50A http://www.maas-elektronik.com/MAAS-SPS-50-II-Schaltnetzteil-55-Ampere.2.html som jeg har brukt når jeg har kjørt diagnose og litt forskjellig på E60/E70/E8X. Fungerer greit nok, men synst den er litt knotete i bruk. Det er ikke noen "maks" funksjon på strømtrekk slik at jeg f.eks kan stille inn 14.4V maks 40A og så legger den på 40A helt til den når 14.4 og da reduserer den slik den vil gjøre med fast spenning. Vet heller ikke hvor bra den håndterer "pikes" som man får når utstyr starter opp. Har faktisk klart å ødelegge en slik forsyning også når jeg lå på 40A last tilkoblet en bil som ble kjørt diagnose på. Hadde tangamperemeter tilkoblet også slik at jeg så displayet i fra der jeg stod med pcen så jeg hadde kontroll med at det ikke var over 40A. Det luktet bare brent elektronikk og så røyk jordfeilbryteren i huset. Sikringen var inntakt.. Fikk jo ny på garantien, men jeg tenker med gru på om dette skjer når jeg programmerer noe så ser derfor etter alternativer.

INC-700A - Schumacher Electric http://www.batterychargers.com/inc-700a/ kan jo være et alternativ, men det var kostbart og vanskelig å få tak i fra andre land enn USA. Likte heller ikke helt at den begrenset på 20 eller 70A. Synst det er altfor stort spenn og tror det er fare for å koke batteri når jeg kjøer i 70A modus om det ikke er fulladet i forkant. Skulle også sikkert hatt 100A forsyning så jeg var "klar" til F-serie når jeg bytter bil igjen :) Har et par HP 100A Server PSUer, men de har ikke justerbar spenning eller strømbegrenser heller så med mindra man enkelt kan lage noe slikt får jeg ikke brukt dem til dette heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på ediabas med ads interface i E34? Får error 006 på dme og endel andre moduler, og error 0003 på abs og ett par til. Batteri lampa virker med ignition virker omvendt, er på helt til jeg vrir om nøkkelen til hakk 2. Noen som har peiling på hva som kan bære galt? Bruker XP og laptop med serial port.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tiny ads adapterkabel, kan det bety at jeg ikke har fått satt opp inpa ediabas.ini riktig da? Er det default = STD:OBD jeg skal endre til ADS? Eller er det linjen under som heter interface = STD:OBD som skal endres? Får error når jeg starter inpa hvis jeg endrer begge

Edit: fant ut av det, funka med default = STD:OBD og interface = ADS.

Endret av Sebb9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Sebb9 skrev:

Har tiny ads adapterkabel, kan det bety at jeg ikke har fått satt opp inpa ediabas.ini riktig da? Er det default = STD:OBD jeg skal endre til ADS? Eller er det linjen under som heter interface = STD:OBD som skal endres? Får error når jeg starter inpa hvis jeg endrer begge

Edit: fant ut av det, funka med default = STD:OBD og interface = ADS.

Avhenger av hva du redigerer ini-filer med, men i f.eks Notepad++ så ser du veldig enkelt hvilke linjer er kommentarer og hvilke linjer er parametere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 21.8.2016 at 14.15, minim skrev:

Har det kommet noe bedre løsning enn dette til en ok pris de siste årene?

Jeg har nå en SPS MAAS-50A http://www.maas-elektronik.com/MAAS-SPS-50-II-Schaltnetzteil-55-Ampere.2.html som jeg har brukt når jeg har kjørt diagnose og litt forskjellig på E60/E70/E8X. Fungerer greit nok, men synst den er litt knotete i bruk. Det er ikke noen "maks" funksjon på strømtrekk slik at jeg f.eks kan stille inn 14.4V maks 40A og så legger den på 40A helt til den når 14.4 og da reduserer den slik den vil gjøre med fast spenning. Vet heller ikke hvor bra den håndterer "pikes" som man får når utstyr starter opp. Har faktisk klart å ødelegge en slik forsyning også når jeg lå på 40A last tilkoblet en bil som ble kjørt diagnose på. Hadde tangamperemeter tilkoblet også slik at jeg så displayet i fra der jeg stod med pcen så jeg hadde kontroll med at det ikke var over 40A. Det luktet bare brent elektronikk og så røyk jordfeilbryteren i huset. Sikringen var inntakt.. Fikk jo ny på garantien, men jeg tenker med gru på om dette skjer når jeg programmerer noe så ser derfor etter alternativer.

INC-700A - Schumacher Electric http://www.batterychargers.com/inc-700a/ kan jo være et alternativ, men det var kostbart og vanskelig å få tak i fra andre land enn USA. Likte heller ikke helt at den begrenset på 20 eller 70A. Synst det er altfor stort spenn og tror det er fare for å koke batteri når jeg kjøer i 70A modus om det ikke er fulladet i forkant. Skulle også sikkert hatt 100A forsyning så jeg var "klar" til F-serie når jeg bytter bil igjen :) Har et par HP 100A Server PSUer, men de har ikke justerbar spenning eller strømbegrenser heller så med mindra man enkelt kan lage noe slikt får jeg ikke brukt dem til dette heller. 

Hva med å bruke CTEK ladere med supply funksjon som kjører konstant 12v da ? Holder ikke det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på volt og ampere. Den @Ullsokk refererer til har selvsagt korrekt volt, men ikke på langt nær nok ampere.
Volt er spenning og ampere er strøm.

Nå svarte jo @awt på dette, men jeg bare kom med tilleggsinfo på volt kontra ampere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...