Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

8 timer siden, E.C. skrev:

Kan du ikke gjøre som alle andre og kjøpe fra Ebay? Får sikkert noe til under 2-300 kr om du bestiller fra England. Da er det som regel framme i løpet av en uke også.

Gjort det nå, men tenkte om det var noen på østlandet som hadde en kabel liggende som de kunne ha solgt igår.  Går fort ett par uker mellom jeg ser bilen nå, og hadde såpass lite å gjøre igår at jeg fint kunne ha tatt en biltur for å handle kabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 24.8.2016 at 11.42, Julianv skrev:

Det tok ca 4-5minutter.

Anbefalt med strømforsyning sånn i tillfelle. Jeg hadde ikke det tilgjengelig så det ble en kjørbar "strømforsyning" i E39 528i format :lol: 

Jeg oppdaterte kassa mi i går. Det er en 6hp19, så familien heter GKE214. Fy fader for en utrolig forskjell. Helt annerledes nå. Alt som har vært av lugging og napping ved giring tidligere er helt borte nå, og den holder seg helt stabilt på turtallet hvis jeg kjører i 60. Det tok 2 min å oppdatere. Jeg slet litt med at dsc kuttet ut, og ville ikke tilbake selv etter mange forsøk med å fjerne feilkoder, kjøre forskjellig og å skru av tenninga. Plutselig ga lampa seg og dsc'n var tilbake igjen som normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt support her, har byttet om fra automat til manuell på en E39 M52B20 97"

Fått kodet om alle modulene med riktig GM og ZCS nummer for at den skal tro at den er manuell.
PRND er borte i kombi, men bilen vil ikke starte. Mistenker at jeg må flashe DME og evt. EWS/DME alignment, MEN får ikke INPA til å fungere. Noen som har litt peiling som kunne kommet med noen pekere?

Sitér

I300 ERROR OPENING OBJECT FILE MS410(1).ipo

 

Endret av Melanki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått inpa/ncs til å kommunisere med en god gammel carsoft 6.5 interface?
 

kjører win xp på en eldre dell D630 med rs232 port.

carsoft fungerer fint, til jeg prøver meg på inpa da jeg får kommunikasjonsfeil mellom pc og interface, deretter må jeg restarte pc for at carsoft skal kommunisere med interface.

regner da med at det er et problem med oppsett av inpa som overstyrer en eller annen instilling som igjen gjør dette til hodebry :oops:

frykter den enkleste løsningen er å skaffe en annen interface til disse programmene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke brukt carsoft-adapteren til inpa/ediabas. Kjøp egen adapter til dette, gjerne den som har både obd og ads, da får du tatt de eldste bilene siden du har rs232. 

Bruker faktisk samme laptop selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har forstått at CS dippedutten ikke var foretrukken, er visst noen som har fått det til men på nyere systemer med usb adapter.

noen forslag til kabel?

mange takk for tips, bestemt nuh at flere forsøk på å få dette til er skrinlagt =)

 

edit; skal brukes til e34

Endret av cHronilogy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha ADS?

Hvis det er bare OBD du skal ha så er det en god del å velge mellom, mange som går på USB. De fleste med USB støtter som regel CAN-bus, da vil jeg tro at det er en del raskere hastighet på overføringen mtp koding (på litt nyere biler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, E.C. skrev:

Skal du ha ADS?

Hvis det er bare OBD du skal ha så er det en god del å velge mellom, mange som går på USB. De fleste med USB støtter som regel CAN-bus, da vil jeg tro at det er en del raskere hastighet på overføringen mtp koding (på litt nyere biler).

OBD 1 i utgangspunktet. så lenge det funker med inpa og ncs, mulig jeg tenker snevert nå men e34 alt jeg trenger å fikle med for øyeblikket. har sett litt på ebay og som du sa, en god del hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik, hvis du skal ha noe billigere til E34 kan du sikkert kjøpe Tiny ADS og en adapter 16-->20pin som du skrur opp og kobler opp mot interfacet. Den førstenevnte får du brukt til diagnose på nyere biler også (de fleste i E-serien?), kjøper du i tillegg en RS232-USB-adapter så kan du bruke interfacet på en nyere laptop med f.eks Windows 10, men da uten ADS. Skal du ha noe raskere med CAN så kan du sikkert kjøpe noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifta batteri på F10'n i går. E60'n stod ved siden av så da kobla jeg bare til noen startkabler mellom de, så slapp jeg å kalibrere vinduer og soltak etter strømbrudd. 

Brukte Rheingold ISTA/D. Skal man sette inn en annen type batteri enn det som sitter der må man bruke ISTA/P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, noen som har kjørt diagnose fra med INPA, rheingold osv fra macbook pro? Har en mid 2014 modell jeg kun bruker til skole, men har nylig bestilt meg en diagnose kabel fra ebay som jeg mest trolig får i posten til uka. Tenkte da å se om jeg fikk INPA og det til å kjøre. Regner nesten med at det er umulig fra OSX, så da kommer spørsmålet. Burde jeg kjøre på med VMware typ fusion også installere windows 7 der? eller burde jeg lage dualboot? Lastet ned rheingold på litt over 60GB her om dagen, så visst jeg skal kjøre VMware burde jeg da lage en partisjon på 90GB ish da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koen her som har kodet/låst opp ekstra funksjoner på F01?

Har en sen 2009 F01 jeg gjerne skulle fiklet litt med. Vurderer også å kjøpe combox så jeg får innebygd Bluetooth til musikk, men det må kodes inn. Har lekt med Carly selv, men det er jo noe begrenset hva man kan få til med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4.9.2016 at 16.20, tennbrikket skrev:

Hei, noen som har kjørt diagnose fra med INPA, rheingold osv fra macbook pro? Har en mid 2014 modell jeg kun bruker til skole, men har nylig bestilt meg en diagnose kabel fra ebay som jeg mest trolig får i posten til uka. Tenkte da å se om jeg fikk INPA og det til å kjøre. Regner nesten med at det er umulig fra OSX, så da kommer spørsmålet. Burde jeg kjøre på med VMware typ fusion også installere windows 7 der? eller burde jeg lage dualboot? Lastet ned rheingold på litt over 60GB her om dagen, så visst jeg skal kjøre VMware burde jeg da lage en partisjon på 90GB ish da?

 

Prøvde på det samme med min macbook pro mid 2014 med vmware. Dette funker ikke! Eller jeg fikk det ikke til, da det er masse styr med icom dongle og slikt, i den "pakken" du laster ned på 60 gb er en iso fil som som du har planer om og kjøre igjennom vmware. Det er ikke vits å prøve. Kjør bootcamp og windows 7 last ned filene som ligger i signaturen til @Otis Det er rheingold nativ. Sparer deg for mye trøbbel.  Se link 

 

Blir mye mer morro når det faktisk funker, jeg endte opp med og kjøpte icom klone og billig laptop ved siden av, da jeg hadde planer om og kjøre oppdateringer på bilen. 

Lykke til:-) 

Endret av Sand1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...