Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

På 6.8.2015 den 13.52, Otis skrev:

En kabel som vil fungere helt fint og som ikke har uekte chip i seg, slik de fra kina feks. De koster dog gjerne 100,- Man kan bruke programvaren (DIS) som følger med kabel, men det er egentlig utdatert og tungvindt å bruke kontra ISTA+/Rheingold.

Linken til kabelen på ebay fungerer ikke. Kan du oppdatere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva du skal kjøre. Om du har E30/34/36 og må kjøre ADS-interface for å få tak i alle modulene så trenger du en RS-232-port og Windows XP sammen med en eldre EDIABAS-utgave. De fleste greier seg dog med Win 10 og USB. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde et kupp på Finn for en uke siden. Fikk kjøpt denne Bosch BAT 690 batteriladeren til en meeeget grei pris. Må være en av de grommeste batteriladerene som er på markedet. Kan gi ut 90A kontinuerlig så perfekt til diagnose og koding. :D

Den koster mye penger hos GS. Betalte heldigvis ikke i nærheten av ny pris.IMG_20201111_221040.thumb.jpg.87dc6998adcc6aa9a25fe9b6fb6162b9.jpg

IMG_20201111_220719.thumb.jpg.c126961c88c6d866dcf6a6e47eefa384.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Har gjort mye research på strømforsyninger selv i det siste, vurderte å lodde om en HP-PSU fra en server, noe som definitivt blir det billigste, men når jeg får lyst til å lage display for strøm og spenning, samt kanskje bygge beskyttelse mot omvendt polaritet og sikringer så baller det på seg. Tror jeg ender opp på en LAB-PSU som kan gi opp mot 60A. De som kan justere både strøm og spenning havner dog på mellom 3-4k, så en slik Bosch, CTEK eller en av de andre til gunstig pris hadde vært noe. 17k hos GS ja, det blir uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, E.C. skrev:

Gratulerer! Har gjort mye research på strømforsyninger selv i det siste, vurderte å lodde om en HP-PSU fra en server, noe som definitivt blir det billigste, men når jeg får lyst til å lage display for strøm og spenning, samt kanskje bygge beskyttelse mot omvendt polaritet og sikringer så baller det på seg. Tror jeg ender opp på en LAB-PSU som kan gi opp mot 60A. De som kan justere både strøm og spenning havner dog på mellom 3-4k, så en slik Bosch, CTEK eller en av de andre til gunstig pris hadde vært noe. 17k hos GS ja, det blir uaktuelt.

Prisen på denne laderen er helt latterlig hos GS så skjønner godt at det er helt uaktuelt. 45A versjonen er jo til og med alt for dyr. Jeg har også søkt mye rundt etter bra stabil strømforsyning en god stund, men fant liksom aldri noe før denne plutselig dukket opp på torget. På denne har man display som viser spenning og strøm.

IMG_20201111_213525.thumb.jpg.5abc311576d1c7d4bb7983d1a383c4a3.jpg

IMG_20201111_213500.thumb.jpg.05573cf306e081f7fee3ad00169a9bd5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjekt med mange amp om man skal kode på en bil med nesten flatt batteri, for da går det jo noen ampere på å lade batteriet samtidig, det spørs nok også på spenningen man kjører. Ellers drar det vel ikke så mye med tenning på hvis man har et ok batteri og kjører 13.8V, derfor tenkte jeg at 45-60A bør stort sett holde.

Jeg ser at det står "3m" i hjørnet på det første bildet, antar da at laderen vet hvor lange kablene er, slik at den kan regne ut spenningsfall ved bestemte strømstyrker og antaglivis korrigere for å ha rett spenning "ut på klemmene" til enhver tid. Dette er litt artig og noe man ikke får med billige ladere eller de som ikke er laget for formålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, E.C. skrev:

Det er kjekt med mange amp om man skal kode på en bil med nesten flatt batteri, for da går det jo noen ampere på å lade batteriet samtidig, det spørs nok også på spenningen man kjører. Ellers drar det vel ikke så mye med tenning på hvis man har et ok batteri og kjører 13.8V, derfor tenkte jeg at 45-60A bør stort sett holde.

Jeg ser at det står "3m" i hjørnet på det første bildet, antar da at laderen vet hvor lange kablene er, slik at den kan regne ut spenningsfall ved bestemte strømstyrker og antaglivis korrigere for å ha rett spenning "ut på klemmene" til enhver tid. Dette er litt artig og noe man ikke får med billige ladere eller de som ikke er laget for formålet.

Har vært borti biler som har dradd litt over 70A, men det er ikke ofte. 60A bør holde vil jeg tro. Jeg har nytt 95A AGM batteri i min E90. Spenningen synker ganske raskt når treningen står på. Tar ikke lange tiden før ISTA gir melding om at spenning er for lav. 3m er hvor lange kabler som er koblet på ja. Det kan kan selv justere under innstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva man må gjør i ISTA når man får opp melding om "check vehicle interface and PAD active?

Får opp meldingen når jeg skal koble meg til en 2018mod  i3. 

Har brukt samme ISTA på E90, E60, F15, F33, F11 og da virker den helt fint

ISTA ver 4.25.40.21875 så den er ganske ny.

Først kommer denne meldingen:

IMG_20201114_164038_01.thumb.jpg.1a6818de5fe7b56247d6e2ffd2cc7cea.jpg

Der står den en liten stund før denne meldingen kommer.

IMG_20201114_164027_01.thumb.jpg.fd15390317f9a4d932fc57ca248b6d7c.jpg

Når jeg trykker på "OK" så går den bare tilbake til "start".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...