Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Otis skrev:

@HakonLimseth Har du forsøkt min versjon av inpa som ligger i denne tråden en plass?

Nei, mulig det er løsningen. Lastet ned fra BimmerGeeks, en slik pakke med INPA, NCS, Tool32, m.m. Hvordan blir det hvis jeg laster ned din varianten over den fra BimmerGeeks? Må jeg avinstallere den fra BimmerGeeks først eller bare oppdateres det automatisk. Ser for meg at det kan bli kluss hvis det blir dobbelt opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg kom frem til en eventuell løsning på problemet. Avinstallerte alle programmene jeg hadde, og installerte denne istedenfor: https://drive.google.com/file/d/17JLWqtTIs_1GC1N43RTFSdgCPuIxb7ji/view?usp=share_link 

Denne burde du legge til i diagnosetråden din @Otis. Inneholder følgende programmer:

  • Inpa 5.0.6
  • EDIABAS 7.3.0
  • Bluetooth Activation Tool 1.0.0
  • BMW Coding Tool 2.5.0
  • FindECU 1.1
  • NcsDummy 0.6.10
  • NcsExpert (English menus & NCS Dummy) 4.0.1
  • Tool32 4.0.3
  • WinKFP 5.3.1
  • Integrated SP-DATEN v67.1

Er relativt enkelt å installere, bare å trykke installer så ordner den resten 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2023 den 21.25, HakonLimseth skrev:

Mulig jeg kom frem til en eventuell løsning på problemet. Avinstallerte alle programmene jeg hadde, og installerte denne istedenfor: https://drive.google.com/file/d/17JLWqtTIs_1GC1N43RTFSdgCPuIxb7ji/view?usp=share_link 

Denne burde du legge til i diagnosetråden din @Otis. Inneholder følgende programmer:

  • Inpa 5.0.6
  • EDIABAS 7.3.0
  • Bluetooth Activation Tool 1.0.0
  • BMW Coding Tool 2.5.0
  • FindECU 1.1
  • NcsDummy 0.6.10
  • NcsExpert (English menus & NCS Dummy) 4.0.1
  • Tool32 4.0.3
  • WinKFP 5.3.1
  • Integrated SP-DATEN v67.1

Er relativt enkelt å installere, bare å trykke installer så ordner den resten 😃 

 

På 9.2.2023 den 20.07, Otis skrev:

@HakonLimseth Har du forsøkt min versjon av inpa som ligger i denne tråden en plass?

Nei. Har ikke forsøkt den. Har verkstedtime hos Autopower fk Tirsdag, Holder dere informert om resultatet. Takk for innspill. Dere får info om resultatet etter den verkstedtimen og prøveturen etterpå.. litt rart at diagnose-verktøyet har alt å si. Det å tenke litt utenfor boksen er er liksom helt ute hos verkstedene. Diagnose er alt lissom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har i det siste merket at bilen sliter med å starte hvis den står ute i kaldt vær, har ladet batteriet med C-teklader, men C-tek batteritesteren sier at batteriet må byttes grunnet lav start-AMP. Ser originalbatteri koster godt over 5 000kr i ETK, hvis jeg i tillegg setter den hos BMW for skift er man oppe i rundt 7 000kr tipper jeg. Har derfor kommet over denne, det virker vel som en god deal eller?? Leser at Exide har levert originalbatteriene til BMW hvertfall før. Er en 2017 X1 så jeg må demontere halve bilen for skift, men det ser ikke så komplisert ut på YT😅

https://www.thansen.no/bil/bildeler/batterier/batteri-12v-80ah/n206805/pn345210/

 

Screenshot_20230223_110806_Samsung Internet.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2023 den 12.05, E.C. skrev:

Husk å kode/registrere inn etter bytte. Har du noe noe utskrift av batteritesten forresten? Hvordan ble det testet?

Jepp, det fikser Autelen min skjønner jeg😊 

Jeg forstod ikke helt vitsen med sånn papirutskrift da jeg så etter batteritester, virket så 1980😆 Her er måling av henholdsvis det som står i bilen nå, og det nye jeg har ladet fullt opp, men ikke rukket å montere i bilen enda. Er visst på tide....

20230226_162428.jpg

20230226_133232.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...