Otis Skrevet Juli 31 Skrevet Juli 31 3 timer siden, F-11 skrev: Er det noen som kan linke til nedlasting av E-sys til en F11 2014 modell? Cgt anbefaler v.3.40.1 eller 3.43.3, Launcher pro v.3.0+ og Pstdzdata v.4.39.25.eller v.4.41.5 Jeg har søkt lenge om mye, men har ikke kommet i mål... Dette hadde vært interessant å få vite. Jeg finner ingen versjoner, verken gratis eller betalbar. Som fungerer.
F-11 Skrevet Juli 31 Skrevet Juli 31 12 minutter siden, Otis skrev: Dette hadde vært interessant å få vite. Jeg finner ingen versjoner, verken gratis eller betalbar. Som fungerer. Ikke bare meg altså... 🤔
Alpejohn Skrevet Juli 31 Forfatter Skrevet Juli 31 Kan vel spørre på MHH Auto om noen har det der, men da hadde de vel kanskje delt det allerede. Kunne tenkt meg å hatt dette jeg også men har ikke gjort så mye for å finne det da jeg ikke har bruk for det i utgangspunktet.
F-11 Skrevet Juli 31 Skrevet Juli 31 Jeg vil bruke det i begynnelsen til noe så enkelt som å fjerne automatisk start/stopp-funksjonen. Ja, jeg vet det går an å gjøre med.andrw programmer, men det er E-sys jeg fokuserer på her.
F-11 Skrevet August 2 Skrevet August 2 Var en som kunne sende meg dette på mail, men den har tydeligvis ikke kommer fram...
Otis Skrevet August 5 Skrevet August 5 Mulig at man bare kan benytte Bimmerutility, hvertfall slik jeg tolker det. Men det koster penger. Men det kan man forsåvidt betale for et godt produkt.
F-11 Skrevet August 5 Skrevet August 5 18 minutter siden, Otis skrev: Mulig at man bare kan benytte Bimmerutility, hvertfall slik jeg tolker det. Men det koster penger. Men det kan man forsåvidt betale for et godt produkt. Ja ser jo den. Samtidig er det litt utdatert å måtte betale for noe så enkelt, om man f.eks. ser til et visst annet bilmerke der man kan gjøre "alt" gratis via appen din 🥴
Otis Skrevet August 5 Skrevet August 5 1 time siden, F-11 skrev: Ja ser jo den. Samtidig er det litt utdatert å måtte betale for noe så enkelt, om man f.eks. ser til et visst annet bilmerke der man kan gjøre "alt" gratis via appen din 🥴 Hvilket bilmerke? Tenker du på tesla?
F-11 Skrevet August 5 Skrevet August 5 7 minutter siden, Otis skrev: Hvilket bilmerke? Tenker du på tesla? Blant annet. Vet at man ikke kan sammenligne, men dog
E.C. Skrevet August 5 Skrevet August 5 Mtp. at et merkeverksted fort har timepris på 2000 kr og opp så er jo mange apper som gratis å regne i forhold. BMW har aldri lansert noe gratis, det er bare populæriteten til merket som har gjort at en del software har blitt tilgjengelig via "alternative kanaler". Ulempen er som regel over snittet komplekst oppsett (etter 2025-nivå) og litt bratt læringskurve på software. Produsenter med eksosrør på bilen må støtte OBD2-standarden og følge dens generiske feilkoder for utslipp og thats it. Jeg skjønner at man ofte har lyst på best mulig deal, helst gratis og helst i går, men da kan man stille seg spørsmålet om man orker å tråle internett i lang tid for å få tak i noe eller bare punge ut litt for noe som funker. Jeg for min del har havnet på sistnevnte. uglefossen og sondre reagerte på dette 2
F-11 Skrevet August 5 Skrevet August 5 9 minutter siden, E.C. skrev: Mtp. at et merkeverksted fort har timepris på 2000 kr og opp så er jo mange apper som gratis å regne i forhold. BMW har aldri lansert noe gratis, det er bare populæriteten til merket som har gjort at en del software har blitt tilgjengelig via "alternative kanaler". Ulempen er som regel over snittet komplekst oppsett (etter 2025-nivå) og litt bratt læringskurve på software. Produsenter med eksosrør på bilen må støtte OBD2-standarden og følge dens generiske feilkoder for utslipp og thats it. Jeg skjønner at man ofte har lyst på best mulig deal, helst gratis og helst i går, men da kan man stille seg spørsmålet om man orker å tråle internett i lang tid for å få tak i noe eller bare punge ut litt for noe som funker. Jeg for min del har havnet på sistnevnte. Absolutt, alt er relativt. Kan du linke meg til det du havnet på?
E.C. Skrevet August 5 Skrevet August 5 Bimmergeeks ProTool. Full app med koding og diagnose. Jeg bruker det på E6x og E9x, men den skal være bra på F-serie også. Tidlig E3x not so much.
Otis Skrevet September 26 Skrevet September 26 Kan protool finne kodinger som er utført /endret på, sammenlignet med originalt? Evt et annet verktøy?
E.C. Skrevet September 26 Skrevet September 26 Den kan alltid lagre en backup av kodingene. Så kunne man ha default-kodet og tatt en ny backup så går det sikkert an å sammenligne filene på en måte, men det har jeg ikke prøvd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå