pajoe Skrevet August 5, 2013 Share Skrevet August 5, 2013 Som du ser i slutten av denne tråden, sliter jeg litt. viewtopic.php?f=1&t=207025&p=2853877#p2853877 Har i dag V1.3.6, men de to motorstyringsfeilene som kommer opp klarer jeg ikke å identifisere utifra de derre hex-kodene som kommer frem. Så leste jeg at V1.4.0 forteller i klartekst hva feilkoden betyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 5, 2013 Forfatter Share Skrevet August 5, 2013 Ok, så det er diagnose du er ute etter.. Da tror jeg at jeg ville satset på inpa, den blå kabelen du linket til, da dette er bmws eget program. Du får da inpa for diagnose, ncs expert for avansert koding, dis for diagnose (treigt program) og sss/progman for koding (også treigt pga vmware). Men inpa holder lenge om det kun er snakk om diagnose. Også livedata får du med inpa. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pajoe Skrevet August 5, 2013 Share Skrevet August 5, 2013 Og ingen av disse programmene trenger nettilgang for å kjøre? Jeg har ikke tilgang til nett i verkstedet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 6, 2013 Forfatter Share Skrevet August 6, 2013 Trenger ingen nettilgang nei. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pajoe Skrevet August 6, 2013 Share Skrevet August 6, 2013 Da ligger det nok an til at jeg må investere i litt nytt utstyr. Den pc'n jeg bruker til verkstedbruk i dag ble kjøpt kun fordi den hadde seriellkontakt. Men den har ikke stor nok hd, eller nok internminne til disse programmene. Fant en god gammel IBM R61 på Finn til 800 kr. Med XP Pro blir nok den bra. Tusen takk for råd og tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maggi808 Skrevet August 7, 2013 Share Skrevet August 7, 2013 Noen i grenland's området i Telemark som har mulighet for å ta diagnose på en Bmw E39? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansee Skrevet August 7, 2013 Share Skrevet August 7, 2013 Må kjøpe en gammel PC jeg og gitt. Forsøkt med diverse apps til iPhone og Mac. Ingen resetter service-lampe. Er det INPA på PC med XP Pro som er the shit? Tips! Ikke la wifi dongle elm327 stå i over natten. Tappet batteri og utløste Defa alarm i dag, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 7, 2013 Forfatter Share Skrevet August 7, 2013 Etter min mening er de telefon greiene bare dritt.. Føler meg mye sikkrere på at jeg får rett feilkode med bmw sitt program. Pluss man kan gjøre så mye mer. Men xp funker greit ja, det jeg har på maskina mi. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
termin Skrevet August 9, 2013 Share Skrevet August 9, 2013 Heihei, tar diagnose på BMW via INPA på Gjøvik i fra 20. August og ut. Ta kontakt dersom du ønsker en hyggelig prat samt diagnose. Har dog kun (enda) bare den runde kontakten som sitter under panseret. Har du ikke denne får jeg ikke tatt diagnose. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet August 12, 2013 Share Skrevet August 12, 2013 Kan man stille inn at kun parkeringssensorene bak på min Bmw e39 2001 mod. skal fungere ved bruk av en bmw scanner 1.4.0? Og kan man evt. se hvilke parkeringssensorer som ikke fungerer:)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 12, 2013 Forfatter Share Skrevet August 12, 2013 Heihei, tar diagnose på BMW via INPA på Gjøvik i fra 20. August og ut.Ta kontakt dersom du ønsker en hyggelig prat samt diagnose. Har dog kun (enda) bare den runde kontakten som sitter under panseret. Har du ikke denne får jeg ikke tatt diagnose. Skal føre deg opp jeg. Kan man stille inn at kun parkeringssensorene bak på min Bmw e39 2001 mod. skal fungere ved bruk av en bmw scanner 1.4.0? Og kan man evt. se hvilke parkeringssensorer som ikke fungerer:)? Du kan vel kode den til 4 eller 8 sensorer. Aldri prøvd det selv så vet ikke hvordan det vil virke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Super1 Skrevet August 17, 2013 Share Skrevet August 17, 2013 Hvor kan man finne driver til bmw scanner 1.4.0? jeg har kjøpt det fra ebay og har installert programmet fra cd som fulgte med men når jeg prøver å starte programmet så får jeg feilmelding: install adapter drivers. har prøvd windows 7 og xp pro begge samme feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 17, 2013 Forfatter Share Skrevet August 17, 2013 Hadde du kabelen tilkoblet bilen akkurat slik som beskrivelsen sa? Sleit litt med og installere selv, men jeg hadde glemt at den måtte kobles til bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Super1 Skrevet August 17, 2013 Share Skrevet August 17, 2013 Jeg koblet den til riktig Den lyste så ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet August 18, 2013 Share Skrevet August 18, 2013 Vil fjerne check control melding på "level control" høyde reguleringen. Hvilken modul må jeg lese fra? Bruker ncs expert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå