oajakob Skrevet Oktober 4, 2013 Share Skrevet Oktober 4, 2013 ja der er sakens kjerne...når jeg huker av for feks kjørelys...lydsignal ved opplåsing (bilen har seff alarm) og velger write...så funker ikke auto kjørelys osv.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2013 Hvordan fungerer lysa nå da? Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shamma Skrevet Oktober 5, 2013 Share Skrevet Oktober 5, 2013 heisann noen som vet hvilken sort diagnose utstyr/scanner som man kan kode inn usa look me på heter?,eller går det me noe jeg har fra før, inpa,dis/gt1 sss/progman, tis navcoder ncsexspert winkfp kdcan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2013 Kan nok gjøres med ncs tenker jeg. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet Oktober 5, 2013 Share Skrevet Oktober 5, 2013 Det er mulig dette er løst tidligere i denne tråden, jeg har sett etter men kan ikke finne: Jeg har brukt carsoft, som fint har dekket mine behov tidligere. Jeg har også BMW-scanner 1.4, som også er bra, MEN jeg får den ikke til å finne moduler for bl.a. motorstyring. (testet på 2 stk facelift e39). Jeg ser det er diverse tråder på nettet om lodding av punkter i scanneren, men min er selsvagt helt ulik inni i forhold til de på nettet. To spørsmål: Hvor får jeg kjøpt bmw-scanner som virker på alt på e39 facelift? Ja, ebay, men noen som har en direkte link til en de har erfart virker? Jeg vil ikke kjøpe enda en som virker iflg. selger, men ikke gjør det i praksis. Jeg har også bluetooth-adapter som virker, men hvilken app (for android) fungerer best til avlesing? I hovedsak da de modulene som bmw-scanneren ikke finner, dvs motorkomponenter. Alt. 2 hadde vært det raskeste og enkleste akkurat nå, da jeg trenger å få lest av. Andre mer avanserte alternativer er ikke interessant med mindre det er eneste løsning. Lese feilkoder og programmere bilen er ikke lidenskapen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2013 Var en her i tråden for ikke lenge siden som heller ikke fikk kontakt med motor, husker ikke om han fikk det til. Har du tenning på hakk 2? Min funker på motor både på min 2003 og pappas 98 model tds.. Edit: er bare et par poster tilbake, var vel thundercoil som hadde det problemet? Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 5, 2013 Share Skrevet Oktober 5, 2013 Var meg ja. Ser dårlig ut.Leste også at mange hadde loddet sammen pin 1 og 2, samt 7 og 8.Jeg åpnet min og sjekket.Prøvde også å lodde sammen 1 og 2 og 7 og 8.Ble ikke fineste resultatet, men det bør holde!Bør være rask, for plasten rundt pins smelter kjapt ved varmlodding.Legger ved noen bilder av før/etter lodding: FØR: ETTER:Jeg venter på at det kjøler litt, så skal jeg ut å se om jeg får kontakt. Har mine tvil, men kan nå prøve, siden det er billigdritt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2013 Merkelig dette her, har ikke hatt noe som helst problemer med min.Funker perfekt Husker ikke hvem jeg kjøpte den fra heller. Kan prøve og sjekke ebay om jeg finner den igjen, men er en stund siden jeg kjøpte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 5, 2013 Share Skrevet Oktober 5, 2013 DET FUNKET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2013 Og lodde sammen 1 og 2? Da skal jeg opne min og sjekke om dem er kobla sammen, vet 7 og 8 er det, og var det da jeg kjøpte den. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 5, 2013 Share Skrevet Oktober 5, 2013 Jeg hadde to kabler loddet sammen på pin 8, men det var ingenting på pin 7. Så jeg loddet pin 7 og pin 8 sammen. I tillegg loddet jeg pin 1 og 2 sammen, så vet ikke hva som utgjorde forskjellen. Men leste at pin 7 var til DDE (digital diesel electronics) på enkelte biler. Men nå får jeg hvertfall kontakt med DME, og som jeg mistenkte var det noe snusk der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2013 Da får du opne kabelen din GSS, og sjekke om pinne 7 og 8 er loddet sammen.. Vil jo tro dette burde gjøre susen.. Som sagt så var min loddet da jeg kjøpte den. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oajakob Skrevet Oktober 5, 2013 Share Skrevet Oktober 5, 2013 Hvordan fungerer lysa nå da? Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 må slå lysene på med bryter som vanlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 6, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2013 Hva skjer om du lar lysbryteren stå på når du slår sv tenninga? Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselMotor Skrevet Oktober 7, 2013 Share Skrevet Oktober 7, 2013 Kan DIS gjøre mye skade? Jeg synes det virker litt skummelt å koble til pc'n til E60'n og så kan lese ut alt av info. Hvordan er det med "service funksjoner", som automatic transmission oil change og slikt. Vil det kunne gjøre noe skade? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå