Alpejohn Skrevet Oktober 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2013 Hei,Tror ikke man kan gjøre noe særlig skade med DIS, det er jo opprinnlig kun for diagnose.Nå har ikke jeg brukt DIS så mye at jeg har fått utforsket hele programmet og dets muligheter, men slik jeg har brukt det har det ikke vært noe som kan ødelegges med det. Men du bør jo være forskiktig uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusHN Skrevet Oktober 13, 2013 Share Skrevet Oktober 13, 2013 Etter vi programmerte hjernen fra smg til manuell har jeg fått feilkode på abs/asc hjernen: 5e59 coding error. Bilen er i en slags limp mode og går ikke over 4000 rpm og går dårlig. Det gjelder en Bmw E46 330i m/ siemens ms43. Noen som vet hva som kan være galt? EML, asc og håndbrekk lampa lyser og det går ikke an å slette feilkoden. Tips og råd taes i mot med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
handsome Skrevet Oktober 13, 2013 Share Skrevet Oktober 13, 2013 Sett på denne: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1716871&highlight=manual+conversion Sent from my HTC One using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusHN Skrevet Oktober 15, 2013 Share Skrevet Oktober 15, 2013 Fikset problemet nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS4 Skrevet Oktober 16, 2013 Share Skrevet Oktober 16, 2013 Fikset problemet nå Det var bra, men fortell hva som ble gjort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusHN Skrevet Oktober 16, 2013 Share Skrevet Oktober 16, 2013 Koblet vekk egs hjernen, 3 blå kontakter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Kan DIS gjøre mye skade? Jeg synes det virker litt skummelt å koble til pc'n til E60'n og så kan lese ut alt av info. Hvordan er det med "service funksjoner", som automatic transmission oil change og slikt. Vil det kunne gjøre noe skade? Det er SSS progman som kan gjøre skade, slik som min da hjernen ble slettet. Så skal man bruke det programmet, til for eks aux, idrive, batteri koding og slikt så ha tungen beint i munnen!!!! og ikke trykk "ok" når programmet anbefaler deg det noe uten å vite hva det er. Nå snakker jeg om erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Håvard Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Hei har kjøpt BMW scanner 1.4.0 har lastet det ned og har kommet meg in på programmet, men når jeg trykker scan så kommer Ike error og lcm error... så får bare opp not found på alle feltene, noen som vet hvordan man fikser dette problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2013 Hei, Hvilken årsmodell er det du prøver på, og hvilken kontakt bruker du? Opne kabelen og se om pinne 7 og 8 er lodda sammen. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Oktober 21, 2013 Share Skrevet Oktober 21, 2013 Har bestilt meg bmw scanner 1.4.0 på ebay med kabel, kan jeg bruke inpa med samme kabel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2013 Nei. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Håvard Skrevet Oktober 21, 2013 Share Skrevet Oktober 21, 2013 har en 1997 modell 520i e39, bruker samme utsyr som en som gjorde det for meg. kommer inn på programmet men får ikke søkt gjennom bilen fordi det kommer error. http://viewitem.eim.ebay.no/BMW-20-PIN-to-OBD-OBD2-16-PIN-Female-Adapter-Connector/320574161149/item?transId=1148675159011 og de lodde greiene sikker på at det fungerer? har sett det når jeg har googla det, men synes det er litt rart og måtte lodde på noe man har kjøpt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2013 Vis dem ikke er lodda bør du gjøre det. Flere som har hatt samme problem i denne tråden. For snart en mnd siden var det vertfall 2 med kort mellomrom. thundercoil var vel en av dem. Skal virke om dem er lodda sammen. Men dette gjør du på eget ansvar, men det har fungert for alle tidligere. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
myrene Skrevet Oktober 21, 2013 Share Skrevet Oktober 21, 2013 Noen som har erfaring med diagnoseverktøy? (altså ikke program). Leter etter noe som kan brukes til min bil e46 2002 mod og vil ikke bruke penger på et program til pc når den er helt ubrukelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2013 Noen som har erfaring med diagnoseverktøy? (altså ikke program). Leter etter noe som kan brukes til min bil e46 2002 mod og vil ikke bruke penger på et program til pc når den er helt ubrukelig.. Hvilket program er udugelig til din bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå