Reef89 Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 jeg er veldig grønn på dette men inpa og bmwscanner er vel program til pc er det ikke? det er ikke aktuelt med tanke på den pc'en jeg har, men DIS hva er det? så noe som kalles icarsoft i910 på nettet til en billig penge er dette bare søppel? er utdannet biloppretter så har slettet/søk på feilkoder før men da dyrt pc program.. DIS: Diagnose program. Brukes på BMW fabrikken. INPA & NCS: avansert tekst basert program for diagnose og programering. Brukes på BMW fabrikken. SSS progman: Brukes til programmering, koding og individualisering. Brukes på BMW fabrikken De enkleste programmene er jo BMW scanner vist man er ny i "faget" Selv har jeg alle programmene. Kjøpte meg en latterlig billig, men sterk bærbar fra finn til kun diagnose og programmering. Det er ikke dumt. Her er bilder av mitt oppsett: RS4 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselMotor Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Her er min midlertidige maskin for diagnose. En gammel betalingsterminal/diagnosemaskin jeg fikk fra jobben da den ble for utrangert. Med multitouch og brukbar hardware så funker den fjell. La inn W7 og har wifi helt ned til garasjen så den er konge der nå! Har alle programmer med romania diagnostic cable provider. Til programmering bruker jeg laptopen da jeg ikke har plass til å ha tastaturet foran pc'n hehe. Den ser halvveis dårlig ut nå pga at jeg måtte ha tilgang til usbkontaktene og da tok jeg skrutrekker og jekket opp hele. Selve datamaskinen er i skjermen så jeg skal skru den opp på veggen i garasjen en dag jeg får tak i laaaang usb skjøteledning. Fortsatt langt bedre å bruke tastatur og mus, men kjekt å ha touch også. Trådløse tastaturet gjør også at jeg kan sitte i bilen og ha skjermen på benken utenfor. Nå står den i det gamle skapet i hadde i stua. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kviholen Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Hei. Står kanskje nevnt i tråden her en plass, men er så mange sider at jeg orker ikke lese gjennom alt. Noen som kan beskrive for meg hba jeg trenger til div. Koding på 2012 mod. F11? Tommy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
myrene Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 DIS: Diagnose program. Brukes på BMW fabrikken. INPA & NCS: avansert tekst basert program for diagnose og programering. Brukes på BMW fabrikken. SSS progman: Brukes til programmering, koding og individualisering. Brukes på BMW fabrikken De enkleste programmene er jo BMW scanner vist man er ny i "faget" Selv har jeg alle programmene. Kjøpte meg en latterlig billig, men sterk bærbar fra finn til kun diagnose og programmering. Det er ikke dumt. Her er bilder av mitt oppsett: bilde 1.JPG bilde 3.JPG bilde 2.JPG bilde.JPG ja det var ikke dumt får kikke nærmere på det her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Super1 Skrevet November 7, 2013 Share Skrevet November 7, 2013 Kan man bruke bmwscanner kabelen til inpa og de andre programmene? eller er det forskjellig kabel på alle? Hvis det går så sliter jeg med bmwscanner kabel og INPA. 'Har fått installert softwaren men når jeg kobler den til i bilen så vil den ikke reagere på ignition. Det funker med bmwcanner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 7, 2013 Forfatter Share Skrevet November 7, 2013 Kan man bruke bmwscanner kabelen til inpa og de andre programmene? eller er det forskjellig kabel på alle? Hvis det går så sliter jeg med bmwscanner kabel og INPA. 'Har fått installert softwaren men når jeg kobler den til i bilen så vil den ikke reagere på ignition. Det funker med bmwcanner Kan ikke bruke bmw scanner kabel på inpa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Super1 Skrevet November 7, 2013 Share Skrevet November 7, 2013 ok,,,da har jeg bestilt meg denne. Det er vel samme om det er blå kabel eller som denne hvite her bare det står at det er for inpa osv http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-INPA-EDIABAS-K-DCAN-D-CAN-OBD2-OBDII-USB-Interface-Diagnostic-Tool-Cable-Car-/271314782675?pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item3f2b9f09d3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 7, 2013 Forfatter Share Skrevet November 7, 2013 ok,,,da har jeg bestilt meg denne. Det er vel samme om det er blå kabel eller som denne hvite her bare det står at det er for inpa osv http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-INPA-EDIABAS-K-DCAN-D-CAN-OBD2-OBDII-USB-Interface-Diagnostic-Tool-Cable-Car-/271314782675?pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item3f2b9f09d3 Det er ikke nødvendigvis samme kabel nei, der finst både kabler for 1998-2007 og 2007- Og de som støtter alle. Dette står i beskrivelsen, så lønner seg og lese nøye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Super1 Skrevet November 7, 2013 Share Skrevet November 7, 2013 Står jo at det dekker Models covered 1 series E81/E82/E87/E88 3 series E30/E3 /E46/E90/E91/E92/E93 5 series E34/E39/E60/E61 6 series E63/E64 7 series E38/E65/E668 series E31 Mini R50/R52/R53/R55/R56/R57 X series E53/E83/E70/E71 Rolls Royce RR1/RR2 Z series E52/E85/E86/E89 Da vil den jo funke på min e46 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 7, 2013 Forfatter Share Skrevet November 7, 2013 Jeg så det. Det er vel samme om det er blå kabel eller som denne hvite her bare det står at det er for inpa osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogeren Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 Dcan biler, er det kun kabel, eller må man ha annen programvare og? Har en kabel som skal være for dcan, men virker ikke på det. Virker knall på biler før dcan. Feil på kabel, eller feil på bruker? sent by me, with Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 11, 2013 Forfatter Share Skrevet November 11, 2013 Inpa virker på alle. Høres ut som du har kabel før dcan. Har du en link? Sent from my Nexus 4 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselMotor Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 Min kabel er en K og Dcan. Dette endres med programvaren som fulgte med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørne Skrevet November 14, 2013 Share Skrevet November 14, 2013 Hei! Får opp feilkode "asc/msr/eml Interface not ok" på min 97 523. Noen her som kan forklare meg hva det betyr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 14, 2013 Forfatter Share Skrevet November 14, 2013 Hei,Hadde denne koden på tilsvarende bil (97 mod 523i).Husker ikke helt hva det var, men et av problemene var at wiren til ASC hadde slitna. Den korte som går til et spjeld sammen med gasspjeldet. Han hadde også abs lampe mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå