ivahaak@online.no Skrevet Januar 16, 2014 Share Skrevet Januar 16, 2014 Har akkurat kjøpt meg en BMW X5 2004 og ligger våken om natta og tenker på denna webastoen som ikke har noe for seg , men så kom jeg over dette du hadde skrevet , jeg har BMW scanner 1.4.0 Hadde du kunnet forklare hvordan du gjorde forandringen slik at jeg også kan komme til varm bil , eller om du ikke bor lenger unna enn at jeg kan komme en tur BMW Scanner 1.4.0 fra ebay må være de best anvendte 161 kronene jeg har brukt hele mitt liv! US-blink, blinking på opp og igjenlåsing, leste ut og slettet en haug feilkoder som hang igjen, skrudde av cold check på angeleyes (pga LED), deaktiverte åpning av takluke via nøkkel (men kan lukkes), og det aller beste: Aktiverte Aux. Heating! Hadde kun Aux. ventilation tidligere. Alle X5 3.0d som jeg har sett, har Webasto som tilleggsvarmer og går kun når motoren startes. Nå er den aktivert som forvarmer, så jeg stiller den inn på ønsket klokkeslett og kommer ut til varm bil om morgenen! Magisk! Etter å ha lest ut og slettet feilkodene, girer faktisk kassen kjappere og finere også... Ikke aner jeg hvorfor, men jeg er megafornøyd Eneste jeg savner, er å kunne fjerne plingingen fra beltevarsleren i passasjersetet, men det forstår jeg at er ikke mulig med BMW Scanner/PA soft.. Handleposer og ryggsekker reagerer den veldig på. Og det er noe drit å ha handleposer i (og etter første sving og oppbremsing, UTOVER) gulvet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Januar 16, 2014 Share Skrevet Januar 16, 2014 Har akkurat kjøpt meg en BMW X5 2004 og ligger våken om natta og tenker på denna webastoen som ikke har noe for seg , men så kom jeg over dette du hadde skrevet , jeg har BMW scanner 1.4.0 Hadde du kunnet forklare hvordan du gjorde forandringen slik at jeg også kan komme til varm bil , eller om du ikke bor lenger unna enn at jeg kan komme en tur Det kommer ann på hvor du bor Du går inn på "IKE" og coding, så haker du av "Auxiliary Heater (STH)" og trykker på Write Da blir menyvalget "Aux. ventilation" erstattet med "Aux. Heating/vent" eller noe i den duren. Sjekk først at du har elektronisk sirkulasjonspumpe i kjølevannet som fungerer, hvis ikke har det ikke så veldig mye for seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivahaak@online.no Skrevet Januar 16, 2014 Share Skrevet Januar 16, 2014 Det kommer ann på hvor du bor Du går inn på "IKE" og coding, så haker du av "Auxiliary Heater (STH)" og trykker på Write Da blir menyvalget "Aux. ventilation" erstattet med "Aux. Heating/vent" eller noe i den duren. Sjekk først at du har elektronisk sirkulasjonspumpe i kjølevannet som fungerer, hvis ikke har det ikke så veldig mye for seg. Bor helt på andre siden av landet , men dette skal gå bra bare jeg finner 64 bit driver . Elektronisk sirkulasjonspumpe , da er det den originale elektriske tilegspumpen som sitter ved siden av radiatoren fora webastoen du mener da så jeg ikke er helt på jordet . Er din Webasto en top z eller top c Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Januar 16, 2014 Share Skrevet Januar 16, 2014 Bor helt på andre siden av landet , men dette skal gå bra bare jeg finner 64 bit driver . Elektronisk sirkulasjonspumpe , da er det den originale elektriske tilegspumpen som sitter ved siden av radiatoren fora webastoen du mener da så jeg ikke er helt på jordet . Er din Webasto en top z eller top c Jeg har ikke peiling på hvor den sitter, hørte bare at det sirkulerte i kjølesystemet med motoren av På min er det Thermotop Z. Jeg ga opp hele greiene med å installere det på 64-bit, og fant en gammel laptop med xp jeg heller kunne bruke. På W7 64bit prøvde jeg med flere forskjellige drivere, fulgte flere forskjellige instruksjoner og hele greiene. Men samme hva jeg gjorde, var det ingenting som funka... Håper det funker for deg da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivahaak@online.no Skrevet Januar 16, 2014 Share Skrevet Januar 16, 2014 Jeg har ikke peiling på hvor den sitter, hørte bare at det sirkulerte i kjølesystemet med motoren av På min er det Thermotop Z. Jeg ga opp hele greiene med å installere det på 64-bit, og fant en gammel laptop med xp jeg heller kunne bruke. På W7 64bit prøvde jeg med flere forskjellige drivere, fulgte flere forskjellige instruksjoner og hele greiene. Men samme hva jeg gjorde, var det ingenting som funka... Håper det funker for deg da Bestilte akkurat en gammel laptopp med comport som jeg kan legge inn XP Hjertelig takk for nyttige og greie svar . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2014 Har nå skiftet ledningen det var brudd i. Og har nå ingen feilkoder, men fortsatt ingen pdc. Men nå skjer det ingenting når jeg trykker på pdc knappen, før pep det. Er ikke lys eller liv i den knappen nå, vet ikke om den skal vere slik? Jeg har kun koblet på 4 stk. Da di er avrevet fremme. Men får som sagt ingen pipelyd Når jeg starter opp og noen setter en fot forran Ta ut PDC-modulen og koble fra kontaktene, sjekk om det er irr og rust på pinnene. På min var det rusta et par pinner og 1 knakk og satt fast i kontakta når jeg kobla fra. Bytta modulen og alt ble flott. Men jeg kunne skru på pdc selv uten nøkler i tenninga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Januar 17, 2014 Share Skrevet Januar 17, 2014 Da prøver jeg det ikveld:) men nesten så jeg tror det ikke går og koble kun PDC bak på en bil og modul som er ment til begge deler? Selvom det kan virke sånn siden jeg ikke får opp feilkoder Selvom sensorene fremme er borte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 17, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2014 Vis du har bmenscanner, så jar jeg sett på min at jeg kan kode 4 eller 8 sensorer, om du koder 4, så kanskje? bare en tanke. Vet ikke om det er mulig Sent from my Nexus 4 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Januar 17, 2014 Share Skrevet Januar 17, 2014 Ja har kodet kun 4 stk. Og jeg får ikke opp feilmelding på di fremme så trudde det skulle gå bra.. Du er ikke gira på å teste det da:)? Du har vel 8 som funker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 17, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2014 Vis du ikke får feilkoder så virker det vel, men sjekk kontaktene først vertfall. Jeg måtte bytte boksen, etter det funket alt knas. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beivakongen Skrevet Januar 18, 2014 Share Skrevet Januar 18, 2014 Bare for og være sikker,jeg har kontakt med pin15 i pluggen på min 540i 94mod. Da skal vell denne være den rette? http://www.one-stop-electronics.com/shop/index.php?dispatch=products.view&product_id=17 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 18, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2014 Bare for og være sikker,jeg har kontakt med pin15 i pluggen på min 540i 94mod. Da skal vell denne være den rette? http://www.one-stop-electronics.com/shop/index.php?dispatch=products.view&product_id=17 Stemmer. Husk at du må ha en PC med fysisk com port, usb adaptere virker skjelden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beivakongen Skrevet Januar 19, 2014 Share Skrevet Januar 19, 2014 Yep;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Januar 19, 2014 Share Skrevet Januar 19, 2014 Sjekket pdc boksen.. Ingenting gale der. "desverre":p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2014 Sjekket om boksen får strøm? Eller om signalet fra bryteren når frem til boksen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå