Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Det er bedre å kjøpe med alle software inkludert. Så sparer du masse tid for å installere program.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0587993016

Det så bra ut, men de annonsene som er aktive har dessverre ikke 20 pins kontakten.

Her er 20 PIN som du kopler på DCAN (linken over)

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-MODI ... 415894c671

Jeg kjøpte en slik overgang til kabelen min, for og bruke på fatterns 98 modell, den fikk bare delvis kontakt, måtte velge bil manuelt i DIS. Den jeg kjøpte funket ikke skikkelig. Så jeg laga en overgang selv, brukte 20pin kontakta som var på den overgangen jeg kjøpte, og et OBD "hun" stikk fra volvo v70, og lodda ledningene sammen etter et skjema vi fant på internett, etter denne operasjonen finner den bilen automatisk, rett modell osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått litt problemer med at alarmen på min E46 løser seg ut i utide, gjerne en time etter alarmen er slått på.

Er det noen som vet hvilket program som kan lese ut historikken fra alarmen?

I en annen tråd leste jeg at BMW kunne lese ut historiske data der en kunne se hva som hadde løst ut alarmen.

Jeg har prøvd INPA, men den kan kun lese ut feilkoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dealextreme.com/p/obdii-bluetooth-car-diagnostic-cable-black-blue-orange-dc-12v-42825

vil denne funke på e61 2007 modell, bare for å lese av feilkoder?

Hei, vanskelig og si uten å ha prøvd, er ikke altid disse universale testerene funker like bra på alt. Men til den prisen er det jo vert et forsøk :) Om du bestiller, så hadde det vært fint om du postet en liten review om den funker eller ikke :)

Fredrik

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått litt problemer med at alarmen på min E46 løser seg ut i utide, gjerne en time etter alarmen er slått på.

I en annen tråd leste jeg at BMW kunne lese ut historiske data der en kunne se hva som hadde løst ut alarmen.

Bytt batteri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt batteri!

Batteriet er nytt i sommer så det blir nok ikke byttet.

Jeg har sjekket med DIS og får følgende feil:

ZKE - 8A Anti-theft alarm memory, interior movement detector, front - Fault frequency 1

ZKE - 89 Anti-theft alarm memory, tilt sensor - Fault frequency 11

Det kan se ut som at en av modulene i bilen ikke er helt god...

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det om batteriet fordi den slår også ut på spenningsfall!

Har du wounder baum elller noe annet som henger i bilen?

Den kan slå ut på vibrasjoner fra tungtransport ++

Det skulle vel ha vert en feilkode hvis batterispenningen hadde vert for lav, men kanskje det ikke skjer hvis spenningen varierer litt...

Ingen trær eller annet løst i bilen. Bor ved en sideveg, så lite tungtrafikk her.

Det ser ut til at alarmen ikke løses ut når tilt- og inner-sensorene er utkoblet, så det kan se ut for at det er noe galt med innvendige følere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har problemer med en 02 x5,diesel

Etter et strømbrudd så funker ikke sentrallås,viskere,innerbelysning og bekluke.

Prøvde å koble opp diagnose(bmwinpa)da funka alle funksjoner.

Slette også feilkoder,men når jeg kobla av igjen dataen då funker fortsatt ikke noen av funksjonene.

Må en enhetvprogrammeres på ny,evnt med hvilke program??

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er tråden jeg har leitet etter:) og ser ut som det er endel folk med erfaring her.. :)

har en gammel carsoft interface som jeg har testet nå med IMPA, carsoft 6.5 og Bmw Scanner 1.40 demo, alle de fungerte fint, skal prøve DIS og SSS også etterhvert, men det jeg lurer på er, hvor leser man ut hvilke sw som sitter i bilen? tenker hovedsaklig på DME og SMG/EGS sw på min 03 M3.

og hvor kan man eventuelt laste ned ny sw til disse? har sett på forskjellige forum at folk oppdaterer til siste sw, men ingen sier noe om hva eller hvor :) ligger disse sw på progman/sss dvdene?

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært ytterst forskiktig med oppgradering, og jeg snakker av egen erfaring! :oops:

Jeg prøvde og oppdatere DME med SSS, noe som resulterte i at ECU krasjet, og bilen ble ubrukelig. Jeg snakket med BMW, der måtte dem mest sansynelig bytte ECU, noe som hadde kostet 15000++. HELDIG som jeg var, kontaktet jeg et lokalt verksted her, som jeg vet har BMW tester, han kunne mest sansynelig fikse problemet. Så jeg fikk frakta bilen ut til han med NAF, dagen etter starta bilen.

Han kunne da fortelle at jeg hadde hatt griseflaks, at han kunne gjennopprette ECU. Og software oppdateringa jeg prøvde og legge inn, var av feil type/korrupt eller noe slikt, selv om nummera i SSS stemte. Han kunne også fortelle at hadde jeg hatt bilen til BMW, hadde dem bytta ECU, for dette kunne ikke dem fiksa, da deres tester ikke tillater programmering av brukte ECU'er. Hans tester er vist for det engelske markedet og der har dem vistnok lov til det.

Jeg sjekket brukt ECU i tyskland, kosta heldigvis ikke mer en 1200,- NOK + moms og frakt. Så hadde ikke blitt så galt uansett. Men alt i alt kosta det meg 4500,- og få fiksa bilen igjen, inkl bilberging.

mudbug fikk til og oppgradere, har sett en annen også som fikk det til, men etter hva jeg fikk erfare, vil jeg fraråde deg på det sterkeste og i det hele tatt tenke på det! :)

Men da vet du vertfall hva utfallet i BESTE fall kan bli. :mrgreen:

EDIT:

BTW, man lærer ikke uten og prøve :lol: (Og det ble en dyr lærepenge for min del #-o )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...