Bayerfun Skrevet Mai 26, 2014 Share Skrevet Mai 26, 2014 Er det noen som vet om man i INPA kan gå inn og lese av hva som har trigget en alarm, og evt. hvilke undermenyer man da må inn på? Nå har jeg byttet både panser-bryteren og satt inn nytt batteri uten at det har hjulpet på alarmen som går av sporadisk og helt uten grunn. Dette dukker ikke opp som en vanlig feilkode i feilminnet på bilen. Er snakk om en E39 produksjondato 04/1998. Husker ikke helt på E39, men mener det lagres i IM (Information Memory) i DWA. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quadraiz Skrevet Mai 30, 2014 Share Skrevet Mai 30, 2014 http://www.ebay.com/itm/BMW-CODE-DIAGNOSTIC-SCANNER-2-0-1-E60-E61-E63-E65-E66-E87-E90-E91-E92-/390549114332?hash=item5aee8a8ddc&item=390549114332&pt=Motors_Automotive_Tools&vxp=mtr Vil denne her fungere på min 325D E91? 2007mod, men er produsert 09/2006. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 30, 2014 Share Skrevet Mai 30, 2014 Har du sortert søkene etter "Price: highest first"? Du får kabler til under hundrelappen, men personlig har jeg denne, og har ingenting å utsette på den. Programvare finner du enkelt rundtom på nettet, normale programmer til din bil vil være INPA, NCS Expert og litt slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quadraiz Skrevet Mai 30, 2014 Share Skrevet Mai 30, 2014 Har du sortert søkene etter "Price: highest first"? Du får kabler til under hundrelappen, men personlig har jeg denne, og har ingenting å utsette på den. Programvare finner du enkelt rundtom på nettet, normale programmer til din bil vil være INPA, NCS Expert og litt slikt. Hehe, bare tok eit enkelt søk jeg. Men da kan jeg kjøpe den da. Hvilken programvare er lettest å bruke? Nettopp montert led grøftelys og må få vekk feilkoden, prøvde med motstand men ledningene bare falt av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 30, 2014 Share Skrevet Mai 30, 2014 NCS Expert (evt. NSC dummy, men dette har jeg ingen erfaring med) vil være riktig å bruke. Vil anbefale deg å lese deg litt opp på dette før du begynner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quadraiz Skrevet Mai 30, 2014 Share Skrevet Mai 30, 2014 Den er god! Takk for svar Ja skal lese meg opp før jeg begynner Da slipper jeg og kjøre på verksted å bruke mye penger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monge92 Skrevet Mai 31, 2014 Share Skrevet Mai 31, 2014 hallo igjen nå har jeg fått LCM 3. noen som kan fortelle meg hva som må gjøres når jeg bytter denne ?? har diagnoseutstyr btw er bare redd får å gjøre feil.. må eks batteri kobles ifra? må jeg skrive ned km ? osv osv takker får svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 31, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2014 Ligger en guide i første post, som heter for "factory reset" et eller annet. Men les svarene der, jeg har glemt og endret teksten, da første steg ikke var nødvendig og gjøre likavel. Du må ha bmw scanner 1.4.0 for å endre km, tror ikke man får gjort det med noe annet, muligens tool32, var diskutert en eller annen plass, men husker ikke helt hva det endelige resultatet ble. Sjekk guiden for koding med tool32 også du. Hvilket utstyr har du foresten? Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monge92 Skrevet Mai 31, 2014 Share Skrevet Mai 31, 2014 Har BMW scanner 1.4.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfun Skrevet Mai 31, 2014 Share Skrevet Mai 31, 2014 Da må du endre VIN (og km-stand om du føler for det) og så velge de options du vil ha (koding). Så lenge du ikke har NCS Expert er det litt vanskelig å legge inn standardkoding. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 31, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2014 Man må endre km stand, vis ikke får man tamper dot. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfun Skrevet Mai 31, 2014 Share Skrevet Mai 31, 2014 Man må endre km stand, vis ikke får man tamper dot. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Nope Testet med min fars E39 uten å endre annet enn VIN. Ingen dot etter noen tusen kjørte kilometer (og det er over 100000 som skiller på KOMBI og LCM). Tamper dot forsvant kun med korrekt VIN. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 31, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2014 Hm.. Det var jo merkelig. Når jeg har gjort dette har jeg vel og merke forandret begge deler samtidig, og ikke bare en og en. Men sånn jeg har forstått det er doten for og vise forskjell på km mellom lcm og kombi.. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monge92 Skrevet Mai 31, 2014 Share Skrevet Mai 31, 2014 Så da vil sei 1, skriv ned km stand 2, bytt LCM 3. Koble pcen til bilen 4. Registrer km stand 5 fullført 6.ferdig?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfun Skrevet Mai 31, 2014 Share Skrevet Mai 31, 2014 Det kan jo hende at det er forskjeller der ute da. Dette er en 98 med KOMBI (ikke IKE), så det kan være at de nyere eller mer avanserte sjekker begge deler? Får se om jeg leker litt med min egen E39 for å se om det blir annerledes der - bare for å bekrefte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå