Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Og når pc'en endelig er i orden, så er det ikke en eneste link til INPA som fungerer... Har en cd, men den gir bare innstallasjonsfeil. Mangler visst en eller annen .dll. Noen som har .rar eller .iso?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Prøver å kjøre diagnose på en E36 M3 3,2. Bilen har kun 20pin BMW kontakt i motorrom (pinne15=ja)

Prøvde å lese igjennom denne tråden, men den er for lang....prøvd følgende:

 

BMW Scanner 1.3.6 - får ikke kontakt med ECU

Carsoft 6.5 - Får live data, men programmet kræsjer ved diagnose?

 

Ser det selges overganger fra 20pin til OBD2, men antar at dette ikke virker sånn uten videre?

Hva er den beste måten å kjøre diagnose på denne bilen tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en feilkodeleser eller type diagnoseverktøy i bamble? EML lampen lyser og bilen starter ikke, prøvd omtrent alt men får da ikke kjørt bilen til et verksted for diagnose. Er en E46 316i 2004 N46B18a. kamakslingene har vært i utakt med veiva, og dette er ordnet.  Fikset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har problemer med ULF enheten til bilen. Telefonenheten sier i idrive "no telecommunication is installed"; etter jeg tok ut batteriet for en stund tilbake.

Hva kan gjøres? Av Bilia fikk jeg ingen tips eller hjelp, fikk bare "prøv å ta ut batteriet igjen, og vent 30min"; så dem har åpenbart ingen peiling.

 

Noen som kan gjøre jobben i Vestfold/Telemark? Lover god betaling :)

 

Regner det er noe med koding å gjøre(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være dårlig enhet også. Kom til sandvika, bærum så kan jeg se for deg :)

kan du lese av livedata (railtrykk, verdier fra lmm, osv) på en e39 530d? og hvor mye vil du ha for det? ska te oslo i mårra, så kjører forbi sandvika en gang midt på dagen  :)

 

Eventuelt noen andre som kan dette i Kongsberg - Drammen - Oslo for eksempel i helga? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å kjøre diagnose på automatkassa på E36?

 

Bilen har pinne #15 og har åpenbart ADS-grensesnitt. Har tidligere prøvd å koble meg på med en overgang og en OBD2-brikke med blåtann, men appen på mobilen greide ikke å snakke sammen med brikka, enda de fikk kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...