santho96 Skrevet Oktober 12, 2015 Share Skrevet Oktober 12, 2015 Nå er jeg ikke sikkert på hvordan du har lagt det inn, men det er vanlig at man legger inn "tom" INPA i første runde og oppdaterer den med innhold etterpå. Hvis porten er konfigurert riktig vil du se batteri og tenning (sistenevnte gitt at kabelen støtter det) enda du ikke har programspesifikke filer for e36. Ellers har jeg opplevd at tenning detekteres motsatt om adapteren er satt på OBD og PC-en på ADS. Du kan også dobbeltsjekke med multimeter at alle pinnene i kontakten under panseret sender signal. Okei, rart! Bilen min ble sendt bort på lakk i dag, så får prøve igjen når jeg får den tilbake. Om det er den installasjonen som jeg har linket til her inne, så pleier ikke jeg å overskrive daten filer i inpa. Men jeg overskriver alt med Fxx mappen, med alle mapper. Daten filer oppdateres kun mot NCS\daten Ja, er den installasjonen du la ut. Meget bra laget til, men veileder å alt. Applaus til deg, for at du har laget til det! Endelig en installasjonen som gikk smerte fritt. Selv om jeg ikke er helt i mål enda så gikk det mye enklere en tidligere nå. Vet du om installasjonen via din link, fungerer når jeg må bruke ADS ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 12, 2015 Share Skrevet Oktober 12, 2015 Takk å takk. Aner ikke ang ads, da jeg ikke har testet det. MEN! Det er ingen grunn for at det ikke skal virke. Ellers legger jeg merke til at bruker vga kabel. Men det er jo ikke mulig. Da vga og COM ikke bruker samme kabel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
santho96 Skrevet Oktober 12, 2015 Share Skrevet Oktober 12, 2015 Takk å takk. Aner ikke ang ads, da jeg ikke har testet det. MEN! Det er ingen grunn for at det ikke skal virke. Ellers legger jeg merke til at bruker vga kabel. Men det er jo ikke mulig. Da vga og COM ikke bruker samme kabel. Hmm ! Jeg bruker en 9pins vga kabel, da dette gjør det mulig å bruke den fysiske comporten på pcen (DELL LATITUDE) som åpner for flest muligheter ved bruk av inpa og annen diagnose slik jeg har forstått det! Under installasjon tok jeg på STD -OBD, og fikk mulighet til å velge com 1- com8, valgte com1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 12, 2015 Share Skrevet Oktober 12, 2015 Nuvel. Er det valgt COM 1 i enhetsbehandlingen? Antar det, da det er standard. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
santho96 Skrevet Oktober 12, 2015 Share Skrevet Oktober 12, 2015 Nuvel. Er det valgt COM 1 i enhetsbehandlingen? Antar det, da det er standard. Hva mener du med enhetsbehandlingen ? Jeg valgte det i installerings prosessen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 12, 2015 Share Skrevet Oktober 12, 2015 Enhetsbehandlingen ser du ved å høyreklikke på min datamaskin, velg egenskaper, vel enhetsbehandling. Finn så porter og sjekk der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
santho96 Skrevet Oktober 12, 2015 Share Skrevet Oktober 12, 2015 Enhetsbehandlingen ser du ved å høyreklikke på min datamaskin, velg egenskaper, vel enhetsbehandling. Finn så porter og sjekk der. Sjekket nå, og det var COM1 som var aktiv ja. Skal prøve på e46´n til kompisen min, så får jeg sjekket om pcen får kontakt med den bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 12, 2015 Share Skrevet Oktober 12, 2015 Bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 12, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2015 Nå har ikke jeg fulgt hele diskusjonen, men man må vel endre et par ting om man skal bruke ADS? I obd.ini osv. Man må vel velge ADS.. Husker ikke om man får det valget ved installasjon.. 9 pins kabel er COM kabel (communication), 15pin er VGA (altså bilde). Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 13, 2015 Share Skrevet Oktober 13, 2015 9 pin er rs232/com, 15 pin er som sagt vga. Regner med at han bruker riktig kabel enda navnene ble tullet til med. Du kan velge ads under installasjonen, men det er vanlig å kjøre et script som justerer portinnstillinger i tillegg i etterkant. Hvilken adapter/interface blir brukt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 13, 2015 Share Skrevet Oktober 13, 2015 På den installasjonen som santho96 har brukt er det ingen reg fil etterpå. Alt er OK slik det er. Men jeg har personlig aldri testet med ADS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Oktober 16, 2015 Share Skrevet Oktober 16, 2015 Har noen tips om mer avansert diagnoseutstyr enn bmw scanner? Har bmw scanner 1.4.0 fra før, men jeg sliter med at bilen går dårlig. Ingen feilkoder heller, men den går helt tydelig med for feit blanding. Tenkte å skaffe diagnoseutstyr som jeg kan sjekke live data med. Er Inpa veien og gå? Trenger diagnoseutstyr som tar helt fra 91mod e36 til f11. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 16, 2015 Share Skrevet Oktober 16, 2015 Da er det icom hode med Rheingold/ISTA, det tar alt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 16, 2015 Share Skrevet Oktober 16, 2015 Skal du ha gamle e36 med ads bør du kjøpe egen adapter. Den funker med inpa. Min kosta i underkant av 1000 spenn fra ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 16, 2015 Share Skrevet Oktober 16, 2015 Da et det fremdeles bedre med icom. Det koster vel 2000,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå