Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Du kan også velge engine på shift + f5??

Skal sjekke det senere, men tror jeg prøvde det i går uten å finne N47. Men så lenge N47 finnes under en av de andre modellene bør det vel gå greit?

Mulig jeg har fått tak i noen litt rare filer eller ikke har oppdatert riktig. Har du link til oppdaterte filer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg så vidt fått testet kabelen, den funker fint. Fikk lest ut feilkoder (blant annet en haug på lys selv om alle lysene fungerer) uten problemer. Men jeg fikk opp noen beskjeder om feil med ulike versjoner av programvare og feil med ulike språk, er det noe å bry seg om? Jeg lurer på om jeg har fått blandet sammen ulike versjoner og språk når  jeg oppdaterte. INPA bestemte seg også for  bytte fra engelsk til tysk etter en liten stund, noe som gjorde det litt vanskeligere å bli kjent med programmet :P

Er det mulig å se hva de ulike feilmeldingene betyr i INPA eller bruker man andre programmer/nettsider til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også de meldingene mht språk og versjoner, ingenting å bry seg med. Der virker uansett.

Vet ikke om man endre til engelsk, men mener at inpa 5.06 ikke støtter engelsk og at man trenger 5.06 for å snakke med mange nye modeller. Eller var det 64 bit støtte OS? Husker ikke helt.

Meldingene mht lys er lagret som feil, men som ikke vil gi deg en advarsel.

Det står jo hva meldingene betyr, men en mer detaljert beskrivelse ligger inne i feks rheingold evt Internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også de meldingene mht språk og versjoner, ingenting å bry seg med. Der virker uansett.

Vet ikke om man endre til engelsk, men mener at inpa 5.06 ikke støtter engelsk og at man trenger 5.06 for å snakke med mange nye modeller. Eller var det 64 bit støtte OS? Husker ikke helt.

Meldingene mht lys er lagret som feil, men som ikke vil gi deg en advarsel.

Det står jo hva meldingene betyr, men en mer detaljert beskrivelse ligger inne i feks rheingold evt Internett.

Ser ut som det blir på tysk hvis jeg velger N47 motoren fra E8x-modellenn, men jeg får Engelsk språk hvis jeg velger modell E9x. Uansett på tide å få frisket opp tyskkunnskapene litt :P

Slettet alle feilmeldingene i går, eneste som kommer tilbake er feilmelding på partikkelfilteret. Er det vanlig med feilmeldinger som bare dukker opp en gang og ikke kommer tilbake etter sletting? Håper blant annet at feilmelding på høytrykkspumpa ikke kommer tilbake!

Når jeg leste av alle feilmeldingene samtidig kom det bare opp feilkode, men har skjønt nå at INPA forteller hva feilmeldingen betyr om jeg går gjennom en og en modul om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter fortsatt på kabelen, den jeg sitter med er for gammel.

Men ser i INPA 5.0.6 på Info siden at Ini Ecu Path + Interface = ????????

Har fulgt Otis og min sin oppskrift. Opplevde at disse feltene var fylt ut når jeg kjørte
en ​en annen standalone installer. Noen som har sett det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilmeldingene du sletter skal være borte til de eventuelt dukker opp igjen, så ingenting unormalt der. Jeg har dog slitt med å få slettet skikkelig med INPA, for meg har det funket bedre med Carsoft, men dette er nå på en gammel bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter fortsatt på kabelen, den jeg sitter med er for gammel.

Men ser i INPA 5.0.6 på Info siden at Ini Ecu Path + Interface = ????????

Har fulgt Otis og min sin oppskrift. Opplevde at disse feltene var fylt ut når jeg kjørte

en ​en annen standalone installer. Noen som har sett det samme?

Det tyder på at du ikke har overskrevet innholdet med Fxx mappen eller at du ikke har startet rett inpaload.exe fra fxx mappen, me heller fra en annen mappe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tittet litt rundt på ulike variabler i bilen. Får opp at ladeteykket skal være (SOLL) litt over 900mBar på tomgang, men det står at det er over 10 000 mBar. Det kan vel ikke stemme? Er det vanlig med feil på sensor for ladetrykk eller kan det være en feil med programvaren (INPA) på min PC?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får opp feilkoder på DPF som sannsynligvis er klart for utskifting.

Kan det påvirke ladetrykket? Uansett bør det ikke gi en tidobling..

Legger ved et par elendige mobilbilder.

Er det riktig at jeg kun får opp en temperatur på avgassen? Den ene står på -40grader så mistenker at den ikke får noe signal på den.

post-83708-0-65924600-1449049331_thumb.j

post-83708-0-53577900-1449049348_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

soll = skal være. ist = faktisk nivå målt.

Tipper defekt sensor jeg hvis ikke det er noe galt med programmet ditt.

Soll er en verdi som gis av DME\DDE og varierer kun på grunnlag av mappet og andre variabler i bilen. Den leses ikke ut av en sensor.

DME\DDE gir Sollverdien på grunnlag av mengde gass du gir, gir, last på bilen. temp. osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte programpakke med ledning og dill av en kar, fått Inpa opp og gå.

Bilen drar noe ujenvt og dårlig, eneste feilkode på motor som jeg klarte finne utav(meeeget fersk på inpa) er:

224 Reaction time NKAT Sensor bank2.

Søkte opp koden på nettet og fikk opp: 224 Lambda Sensor Switching Bank 2 Sensor 2.

Altså diagnosesonden etter kat på bank 2. Trodde ikke denne lambdasonden styrte så veldig på motorstyringa eller tar jeg feil?

Og hva er egentlig feilen med sensoren? Jeg ble vertfall ikke helt klok på teksten.

Noen som har tips? :D

Gjelder e46 323i

Endret av Mattae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bilen er kald og motoren ofte får litt for mye bensin er det nok ikke så mye innvirkning, men på varm så styrer sensorer en del for å få mest optimal forbrenning. Lambda kan ha en del å si, men den som er etter kat er vel bare til kontroll av at kat fungerer som den skal. Det du kan gjøre er å gå inn på livedata og se om den sensoren har en veldig annerledes verdi enn den som er på bank 1.

Generelt er det greit å sjekke for falskluft/lekkasjer når du får opp feilkoder på noe med forbrenningssystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...