heyho Skrevet Januar 28, 2016 Share Skrevet Januar 28, 2016 Nå har jeg testet div kabler og ikke fått noen av dem til å fungere. Noen som kan gi meg en link til en kabel som garantert fungerer, som heller ikke har 3-4 ukers leveringstid. Gjerne også link til hvor man får tak i software. Står garantert i en tidligere post. Men ikke lett å måtte bla igjennom 2xx poster når man bruker mobilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 28, 2016 Share Skrevet Januar 28, 2016 Fungerer garantert til å gjøre hva? Hvor mye tenker du å bla opp? Det er nå lite sannsynlig at flere kabler er defekte, du burde i så fall si hvilke kabler og hva du prøvde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espelae Skrevet Januar 28, 2016 Share Skrevet Januar 28, 2016 Hei Hei, er vell ikke noen i Bergens område som har lyst å kode inn AUX i e60? eventuelt være behjelpelig med å lære med å bruke inpa? har programmer og kabel på vei i posten, har greit med data kunnskaper men ikke motivasjonen til å bla igjennom maaaasse forum for å sitte meg inn i det, lærer bedre ved å bli vist mvh Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heyho Skrevet Januar 28, 2016 Share Skrevet Januar 28, 2016 2 timer siden, E.C. skrev: Fungerer garantert til å gjøre hva? Hvor mye tenker du å bla opp? Det er nå lite sannsynlig at flere kabler er defekte, du burde i så fall si hvilke kabler og hva du prøvde. Prøvd BMW scanner fra eBay. Har også prøvd kabel fra teknikkmagasinet. Ingen av disse fungerte verken med BMW scanner eller inpa. Har brukt Wifi plugg fra teknikkmagasinet, men med den får jeg bare ut noe info fra følere med mobilen. Så er ikke pluggen det er noe galt med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 29, 2016 Share Skrevet Januar 29, 2016 http://www.ebay.com/itm/BMW-USB-OBD-K-Dcan-Diagnostic-Cable-GT1-EDIABAS-INPA-DIS-SSS-DCAN-NCS-EXPERT-/272090727497?hash=item3f59df0449:g:nAYAAOSwNSxVAa66 Og evt en ADS overgang om du har en eldre E39 fra før 2000 http://www.ebay.com/itm/BMW-20-PIN-TO-16-PIN-OBDII-OBD2-DIAGNOSTIC-LEAD-CABLE-CONVERTER-ADAPTOR-/400595599237?hash=item5d455bbf85:g:CAMAAOSwKIpWBqhP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 29, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2016 15 timer siden, heyho skrev: Prøvd BMW scanner fra eBay. Har også prøvd kabel fra teknikkmagasinet. Ingen av disse fungerte verken med BMW scanner eller inpa. Har brukt Wifi plugg fra teknikkmagasinet, men med den får jeg bare ut noe info fra følere med mobilen. Så er ikke pluggen det er noe galt med. Du kan ikke bruke annet en kabelen som fulgte med til bmw scanner, det er kun den som vil virke med programvaren. Sånn wifi universal greier er bare bortkasta penger etter min mening. Funker gull på noen biler og knapt nok på andre. Kabelen som otis linket til fungerer til det meste. Og funker med inpa, ncs og rheingold blant annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Vangen Skrevet Februar 3, 2016 Share Skrevet Februar 3, 2016 Har laste og pakket ut disse. NY! 14.01.2016 Rheingold 3.53.13 Del 1 https://mega.nz/#!SkUzDbhS!vxNg7cFo-mLt_QBxCnOcgeO82U66ZNiNt3LijeYkBWU Del 2 https://mega.nz/#!jwU1FKhT!PyTVc9l6Ccpueh0F5ABhyEWWo4jCIjgVekoxh4TN8cQ Når jeg prøver å kjøre istagui får jeg følgende feil melding " Failed to start ISTA. Please make sure your ISTA configuration is valid. In doubt reset any non standard ISTA configurasion and reinstall ISTA." Noen som har noen formening om hva jeg gjør feil? Bruker Windows 10. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BingoBonzo Skrevet Februar 4, 2016 Share Skrevet Februar 4, 2016 Noen som vet hva som er forskjellen mellom Rheingold 3.53.13 og eks 3.47.12? Ny funksjonalitet som gjør at man bør oppgradere eller klarer man seg fint med en velfungerende versjon 3.47? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus. Skrevet Februar 5, 2016 Share Skrevet Februar 5, 2016 Hei. Kjøpte bmw scanner 1.4.0 som funket utmerket på min e46 M3. både med motorkontakt og obd2.Har nå kjøpt en gammel e38 740i. 1994 modell, får ikke kontakt med noe, denne har kun motorkontakt. Noen tips ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 5, 2016 Share Skrevet Februar 5, 2016 Sikkert så gammelt at du må ha ADS/OBD1, det støtter neppe BMW-scanneren. Alpejohn reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 6, 2016 Share Skrevet Februar 6, 2016 On 2/3/2016 at 16.14, Geir Vangen skrev: Har laste og pakket ut disse. NY! 14.01.2016 Rheingold 3.53.13 Del 1 https://mega.nz/#!SkUzDbhS!vxNg7cFo-mLt_QBxCnOcgeO82U66ZNiNt3LijeYkBWU Del 2 https://mega.nz/#!jwU1FKhT!PyTVc9l6Ccpueh0F5ABhyEWWo4jCIjgVekoxh4TN8cQ Når jeg prøver å kjøre istagui får jeg følgende feil melding " Failed to start ISTA. Please make sure your ISTA configuration is valid. In doubt reset any non standard ISTA configurasion and reinstall ISTA." Noen som har noen formening om hva jeg gjør feil? Bruker Windows 10. Du må huske å høyre klikke på .rar fila og velge "unblock" eller hva den heter. Evt så må du installere de to .exe filene som ligger i rota på ista. VCredist og den andre. On 2/4/2016 at 11.07, BingoBonzo skrev: Noen som vet hva som er forskjellen mellom Rheingold 3.53.13 og eks 3.47.12? Ny funksjonalitet som gjør at man bør oppgradere eller klarer man seg fint med en velfungerende versjon 3.47? Du MÅ ikke, men det er enkelt da. Jeg oppdaterte for å få ny info og mer info. Virker som den er mer komplett mht koblingsskjema også Du kan tilogmed bare droppe å slette 3.47, men bare flytte hele mappen til feks skrivebordet, mens du ser om 3.53 starter fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet Februar 12, 2016 Share Skrevet Februar 12, 2016 On 5.2.2016 at 17.05, magnus-e-30 skrev: Hei. Kjøpte bmw scanner 1.4.0 som funket utmerket på min e46 M3. både med motorkontakt og obd2.Har nå kjøpt en gammel e38 740i. 1994 modell, får ikke kontakt med noe, denne har kun motorkontakt. Noen tips ? Lodd sammen pin 7 og 8 i scanneren så skal du nok få kontakt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 12, 2016 Share Skrevet Februar 12, 2016 Det er ikke sånn det fungerer. Pin 7 og 8 loddes sammen i tilfeller der du har en bil som har separate pinner for motordiagnose og resten av ledningsnettet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet Februar 12, 2016 Share Skrevet Februar 12, 2016 30 minutter siden, E.C. skrev: Det er ikke sånn det fungerer. Pin 7 og 8 loddes sammen i tilfeller der du har en bil som har separate pinner for motordiagnose og resten av ledningsnettet. Det er mulig. Funka vertfall på min bil med 20pins kontakt. Får kontakt med alle "delene" av bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus. Skrevet Februar 13, 2016 Share Skrevet Februar 13, 2016 da får jeg kontakt med en så gammel bil med 1.4.0 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå