BMWlog Skrevet Mars 19, 2016 Share Skrevet Mars 19, 2016 Noen som har en grei "oppskrift" på å fjerne alle feilkoder på likt med f eks inpa? Et script eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 19, 2016 Share Skrevet Mars 19, 2016 Da velger du ditt chassis, ikke velg nedover på venstre side, men gå til høyre og velg functional Jobs. Der kan du lese av alle feilkoder samtidig på hele bilen, eller slette på hele bilen. Skal du bare gjøre dette per modul så må du velge en modul og også f4. BMWlog reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Mars 19, 2016 Share Skrevet Mars 19, 2016 1 minutt siden, Otis skrev: Da velger du ditt chassis, ikke velg nedover på venstre side, men gå til høyre og velg functional Jobs. Der kan du lese av alle feilkoder samtidig på hele bilen, eller slette på hele bilen. Skal du bare gjøre dette per modul så må du velge en modul og også f4. Tusen takk! Såpass enkelt ja, trodde det var avansert med å legge til masse ekstra scripts osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 19, 2016 Share Skrevet Mars 19, 2016 @BMWlog Neida, det er så enkelt at. Riktignok så forutsetter dette rett script. De filene i min signatur gir deg denne muligheten, om dine ikke gjør det. BMWlog reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Mars 19, 2016 Share Skrevet Mars 19, 2016 1 time siden, Otis skrev: @BMWlog Neida, det er så enkelt at. Riktignok så forutsetter dette rett script. De filene i min signatur gir deg denne muligheten, om dine ikke gjør det. Ser ut som dette er årsaken til at klimanlegget mitt tuller ja: ------------------------------------------------------------- RESULT: 4 error in error memory ! ------------------------------------------------------------- 9C5C Verdampfertemperaturfühler - fordamper temperatursensor 9C60 Fühler Wärmetauscher rechts - sondere høyre varmeveksler 9C67 Fühler Wärmetauscher links - sensor varmeveksler igjen E706 LIN-Busfehler - LIN bussfeil Men siden det var så mye kan det være hele klimaanlegget? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 19, 2016 Share Skrevet Mars 19, 2016 (endret) @BMWlog Hele klimaanlegget er vel muligens kontroll panelet, der du velger temp og viftehastighet. Men ta å legg inn Rheingold/ISTA. Da får du feilsøkingsprosedyre for disse feilene. Endret Mars 19, 2016 av Otis La til BMWlog BMWlog reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Mars 19, 2016 Share Skrevet Mars 19, 2016 Skal prøve det ja gratulerer med 10k innlegg Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Mars 20, 2016 Share Skrevet Mars 20, 2016 16 timer siden, Otis skrev: @BMWlog Hele klimaanlegget er vel muligens kontroll panelet, der du velger temp og viftehastighet. Men ta å legg inn Rheingold/ISTA. Da får du feilsøkingsprosedyre for disse feilene. Lastet ned Rheingold filen din nå, men den er kryptert og krever et passord for å låse opp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mars 20, 2016 Share Skrevet Mars 20, 2016 Passordet er "bimmers.no" Står i innlegget med lenkene Otis og BMWlog reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mckth Skrevet Mars 20, 2016 Share Skrevet Mars 20, 2016 Etter jeg har lastet ned filen : SP-daten-E39.. hvor skal jeg plassere den for at den er i bruk ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 20, 2016 Share Skrevet Mars 20, 2016 I sgdat og daten mappen. Daten skal ha chassis under daten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Mars 20, 2016 Share Skrevet Mars 20, 2016 Hmm, jeg må bare spør, hvordan installerer jeg rheingold? Fant ingen setup\exe filer i downloaden? Heller ikke noe om ISTA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 20, 2016 Share Skrevet Mars 20, 2016 Legg inn hele mappen til rheingold i c:\program filer x86\. Start filen ISTAgui.exe som ligger i C:\Program Files (x86)\Rheingold\TesterGUI\bin\Release BMWlog reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Mars 20, 2016 Share Skrevet Mars 20, 2016 Takk, re installerte akkurat PCen så var det det me å sette opp com port igjen og, måtte jeg gjøre når jeg var koblet til bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 20, 2016 Share Skrevet Mars 20, 2016 Nei, du kan gjøre alt ferdig uten bilen. Men du må ha kabel tilkoblet, for å få satt com porten. BMWlog reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå