Hollabaloo Skrevet Januar 1, 2012 Share Skrevet Januar 1, 2012 Du må installere INPA og Diaghead. Done. Har gjort alt som er beskrevet her: http://quick99si3.home.comcast.net/~quick99si3/bmw/DavidMC-EasyDIS_READ_THIS_FIRST.pdf http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1297683 Og avsluttet det hele med å verifisere installsjonen som beskrevet her: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1297683 Så langt ingen problemer, men jeg har jo ikke testet med en kabel ennå. Noen spørsmål: 1) Skal jeg starte både INPA (ediabas-prosessen) og ifhsrv32.exe før DIS? 2) I installsjonsverifikasjonsguiden sto det at "protocol translator" skal settes til FISTER (ADS). Bør ikke jeg bruke SOFTER (OBD) istedet til min 1998 E39 ? 3) I installsjonsverifikasjonsguiden sto at man under "Configure processes" skulle sette "vm off". Når jeg gjør det så forsvinner "lampene" fra den nederste av de to indikatorene i easyDIS (den med bilde av en pcskjerm). Den yellow-head indikatoren (øverste) har aldri lyst. Men API-testen kjører som den skal. Noe rart med det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2012 Noen spørsmål: 1) Skal jeg starte både INPA (ediabas-prosessen) og ifhsrv32.exe før DIS? Når du skal starte VMware med DIS, må du starte ifhserv32.exe og DIAGhead (Der må du også trykke start oppe på statuslinjen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Januar 1, 2012 Share Skrevet Januar 1, 2012 Når du skal starte VMware med DIS, må du starte ifhserv32.exe og DIAGhead (Der må du også trykke start oppe på statuslinjen) Er ikke easyDIS/GT1 modifisert fra DIS til å gå direkte mot INPA/EDIABAS? Det sto ingenting om noe behov for å installere diaghead i instruksjonene jeg linket til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2012 Når du skal starte VMware med DIS, må du starte ifhserv32.exe og DIAGhead (Der må du også trykke start oppe på statuslinjen) Er ikke easyDIS/GT1 modifisert fra DIS til å gå direkte mot INPA/EDIABAS? Det sto ingenting om noe behov for å installere diaghead i instruksjonene jeg linket til. Slik jeg bruker det har jeg vmware, en virituell maskin altså. Har aldri vært borti easydis tror jeg? Er det og en virituell maskin? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Januar 1, 2012 Share Skrevet Januar 1, 2012 Slik jeg bruker det har jeg vmware, en virituell maskin altså. Har aldri vært borti easydis tror jeg? Er det og en virituell maskin? Jeg har installert easyDIS på en virtuell maskin ja. Og INPA/EDIABAS "lokalt". Hvis dere andre ikke bruker easyDIS men vanlig "umoddet" DIS så skal jeg ikke mase mer, for jeg tror ikke alt settes opp helt likt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanssae Skrevet Januar 1, 2012 Share Skrevet Januar 1, 2012 Så langt ingen problemer, men jeg har jo ikke testet med en kabel ennå. Noen spørsmål: 1) Skal jeg starte både INPA (ediabas-prosessen) og ifhsrv32.exe før DIS? 2) I installsjonsverifikasjonsguiden sto det at "protocol translator" skal settes til FISTER (ADS). Bør ikke jeg bruke SOFTER (OBD) istedet til min 1998 E39 ? 3) I installsjonsverifikasjonsguiden sto at man under "Configure processes" skulle sette "vm off". Når jeg gjør det så forsvinner "lampene" fra den nederste av de to indikatorene i easyDIS (den med bilde av en pcskjerm). Den yellow-head indikatoren (øverste) har aldri lyst. Men API-testen kjører som den skal. Noe rart med det? 1) Det er nok å starte ifhsrv32.exe 2) Er ikke sikker på dette , jeg bruker FISTER men det er på en nyere bil. 3) Slik jeg forstår er " vm off " kun for å gjøre DIS raskere , og det stemmer at indikatoren forsvinner. Så lenge API testen er ok er du i mål med installasjonen ( det tok meg MANGE dager å komme dit ) Når du får kabelen skal det være nok å installere driveren og bruke com1. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Januar 1, 2012 Share Skrevet Januar 1, 2012 Så langt ingen problemer, men jeg har jo ikke testet med en kabel ennå. Noen spørsmål: 1) Skal jeg starte både INPA (ediabas-prosessen) og ifhsrv32.exe før DIS? 2) I installsjonsverifikasjonsguiden sto det at "protocol translator" skal settes til FISTER (ADS). Bør ikke jeg bruke SOFTER (OBD) istedet til min 1998 E39 ? 3) I installsjonsverifikasjonsguiden sto at man under "Configure processes" skulle sette "vm off". Når jeg gjør det så forsvinner "lampene" fra den nederste av de to indikatorene i easyDIS (den med bilde av en pcskjerm). Den yellow-head indikatoren (øverste) har aldri lyst. Men API-testen kjører som den skal. Noe rart med det? 1) Det er nok å starte ifhsrv32.exe 2) Er ikke sikker på dette , jeg bruker FISTER men det er på en nyere bil. 3) Slik jeg forstår er " vm off " kun for å gjøre DIS raskere , og det stemmer at indikatoren forsvinner. Så lenge API testen er ok er du i mål med installasjonen ( det tok meg MANGE dager å komme dit ) Når du får kabelen skal det være nok å installere driveren og bruke com1. 1. Start INPA og EXIT slik at EDIABASS.EXE kjører i bakgrunn 2. Start IFHSRV32.exe 3. Start DIS 4. Start diaghead og RUN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Januar 10, 2012 Share Skrevet Januar 10, 2012 Hmmm jeg ba om pris på oppgradering av sw på min e46 M3 2003 modell fra bavaria og fikk tilbake pris på 2415 kr + moms, men det rare er at det sto antall 18 pris pr stk 134,17 kr + moms, er det ikke bare DME (motor) og Smg som kan oppgraderes på e46 da? det skulle bli 2 i min kjappe hoderegning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
samatron Skrevet Januar 14, 2012 Share Skrevet Januar 14, 2012 funker det å kjøre dis v57 på 12" skjerm? har 10,1" nå men det blir for lite, og jeg må scrolle bildet opp/ned. så har en billig brukt 12" pc på hånden nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2012 Hmmm jeg ba om pris på oppgradering av sw på min e46 M3 2003 modell fra bavaria og fikk tilbake pris på 2415 kr + moms, men det rare er at det sto antall 18 pris pr stk 134,17 kr + moms, er det ikke bare DME (motor) og Smg som kan oppgraderes på e46 da? det skulle bli 2 i min kjappe hoderegning? Er mange moduler som kan oppdateres ja Men om det har noe for seg aner jeg ikke. Har vurdert og gjøre dette med min bmw også, liker å ha alt nytt og up to date Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bbmw Skrevet Januar 18, 2012 Share Skrevet Januar 18, 2012 Noen som kan anbefale et "diagnose sett" til Bmw e30 facelift? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Januar 19, 2012 Share Skrevet Januar 19, 2012 Hvordan får jeg endret port på Navcoder, jeg bruker USB og det står bare oppdatere der det står comport. Prøver å lese eller kode men får beskjed om at den ikke er koblet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2012 Hvordan får jeg endret port på Navcoder, jeg bruker USB og det står bare oppdatere der det står comport.Prøver å lese eller kode men får beskjed om at den ikke er koblet Om du høyreklikker på min datamaskin, egenskaper, maskinvare, enhetsbehandling, og så blar du ned til den delen som heter "Porter (COM og LPT). Der skal det være flere com porter, og det skal dukke opp en når du plugger inn "kabelen" i usb porten. Har du prøvd andre usb porter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lommelom Skrevet Januar 19, 2012 Share Skrevet Januar 19, 2012 Prøver her inne Er denne up to date BMW USB OBD DIAGNOSTIC CABLE INPA EDIABAS DIS V57 SSS V32 Om jeg kjøper dette er det greit nok står V57 og v32 aner ikke hva det er. Ligger på en 38 dollar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Januar 22, 2012 Share Skrevet Januar 22, 2012 Fikk INPA skikkelig til i dag, og fikk slettet endel feilkoder etter diverse reparasjoner. Det er 2 feilkoder som kommer tilbake, så hadde vært fint om noen visste hva de betyr: 1: Instrument cluster: Kode: 17 TOG Error frequenzy: 60 (ble 40 når feilen kom tilbake etter sletting) Open Circuit Sporadic Error ------------------------------------------------------------------------ 2: Central body electronics (ZKE5) Kode: 7 Anti-theft alarm system. Siren, Radio interior protection. Tilt alarm sensor or wire STDWA short circuit to ground or open circuit. Error frequenzy: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå