Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som har fjernet bilbelte-alarmen? Gjelder E87 2005 modell.

Prøver meg igjen på denne eg. Har kabel og software, men det stopper der. Håper noen gidder å hjelpe meg med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eg var innom den tråden og leste litt, men det sa meg ikke så mye. Fikk 2 cd`er med den kabelen. sss og dis. Og det er så mye forskjellig software på de. Med så lite peiling som meg bør eg vel holde meg langt unna, men litt kjekt å prøve seg. Om det feks er carsoft, inpa eller ncs expert jeg må bruke for å gjøre det? Regner med det er noen her som har gjort det allerede. Men takker for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NCS Expert er nok det som er tingen her. Det som må gjøres er noenlunde det samme som blir gjort i det første innlegget her som må gjøres, men jeg er usikker på hvilken modul du skal inn på. Tror det står i "coding list"-tråden der inne.

For min egen del leste jeg det jeg fant av guider og tråder til jeg fikk en noenlunde forståelse av det hele. Jeg leste spesielt på de trådene der folk spør om hjelp etter å ha gjort noe de ikke burde for å unngå de samme fellene. Foreløpig har jeg kun kodet inn navigasjon i bilen, men kommer nok til å gjøre andre småting også etterhvert. Bl.a. det samme som du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her for eksempel:

http://www.ebay.com/itm/800604-BMW-Scan ... 3cc1a2a667

Eller søk selv på ebay.com etter "Bmw scanner 1.4.0" :) Den funker ikke med IBUS kabel nei. Tror det er kun Navcoder som funker med den så vidt jeg vet.

aha, får invistere i den da, den kabelen som førger med og den boksen er det man trenger? eller trenger jeg noe mer?

hvor plugger jeg dette i bilen?

Følger med alt du trenger, program og kabel. Den jeg linket til var han jeg kjøpte min av. Usb kabelen min funket ikke, dataen sluknet på millisekundet når jeg stakk den unn i dataen, måtte vært en kortsluttning i den:lol: kjøpte en ny (og tynnere/bedre) istedet. Kobles til enten i motorrommet på 20 pin kontakt (da må du ha overgang fra 16pin til 20pin kontakt), eller oppi "taket" på rommet under dashen til venstre for rattet. Er en liten like du opner der. Denne er 16pin og passer rett på kabelen. :smile:

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

etter hva jeg klarer og finne ut så er det ikke neo sånn 16 pin kontakt i e38, så bestilte meg overgang

til den runde kontakten også. men om noen vet noe annet så må dem jo bare si fra, har leita godt på ventre sida under rattet uten og finne noe i hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er virkelig helt grønn når det kommer til diagnose og koding av BMW, jeg har en E39 fra 1996. Og lurer litt på hva slags koding muligheter jeg har. Finnes det for eks. en nettside der hvor det står forskjellige ting jeg kan få kodet på bilen min eller programmert? Er bare nysgjerrig. :D

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er virkelig helt grønn når det kommer til diagnose og koding av BMW, jeg har en E39 fra 1996. Og lurer litt på hva slags koding muligheter jeg har. Finnes det for eks. en nettside der hvor det står forskjellige ting jeg kan få kodet på bilen min eller programmert? Er bare nysgjerrig. :D

Takk for svar!

http://www.bmwcoding.com/

http://forums.bimmerforums.com/forum/fo ... .php?f=233

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har fjernet bilbelte-alarmen? Gjelder E87 2005 modell.

Prøver meg igjen på denne eg. Har kabel og software, men det stopper der. Håper noen gidder å hjelpe meg med dette.

Jeg har fjernet bilbelte alarmen på min E91 med Autologic diagnosetester :), men den testeren er det null problem, samme tester jeg brukte for ettermontering av cruisecontrol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den koster vel skjorta. Har du kjøpt den privat??? Det som hadde vært genialt i denne tråden var om de erfarne folka her inne kunne lagt ut en DIY på hvordan de gjør ting som feks programmere lys, beltealarm, osv. Hvilke programmer dere bruker og hvilke menyer osv. Slik at vi uerfarne lærer lettere uten å trykke oss bort og ødelegge noe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen her som bor i stavanger omerådet som har lyst (og nok kunnskap) til å hjelpe meg å programmere DME og EGS (smg) til nyeste sw på min e46 09.2002 M3 ?

eventuelt kan forklare hvordan man finner ut hvilke filer man skal bruke med winkfp ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...