D.Toft Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 joda, er bare å stille tilbake. fikk at det var feil parameter eller hvordan det skrives Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2012 joda, er bare å stille tilbake.fikk at det var feil parameter eller hvordan det skrives Hm, vis jeg koder på LCM så får jeg feil på EHC etter at write er ok. Skjer hver gang. Slår av tenninga og på igjen så er det vekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 hmm, jaja, får prøve meg frem litt mer, ett meget lett og kjekt program uansett men, back to topic hvordan ser en com port ut? vurderer å skaffe meg ads skannersystem og... for å ta eldre biler, som e36 bla.. prøvde meg på en m3 i går, men kommer ikke inn med bmw scanner 1.4.0 og hva program er lettest å bruke/ innstalere om man bruker ads? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 En com-port er en rs232 seriellport: http://en.wikipedia.org/wiki/Serial_port Får kjøpt usb-overganger, f.eks hos clasern. Funnet ut hvorfor den ikke tok e36'en min? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2012 Derfor: For chassis E38(7') E39(5') E46(3') E53(X5) E83(X3) E85(Z4) Beste programmet til ADS er vel INPA tenker jeg, eller DIS/Progman Om du skal bruke com port adapter, så vil ikke ADS fungere. Skal du få ADS til og fungere må du ha en fysisk com port. Jeg sendte mail til onestopelectronics, de som selger disse blant annet og spurte. De mente den ikke ville funke med adapter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 En com-port er en rs232 seriellport:http://en.wikipedia.org/wiki/Serial_port Får kjøpt usb-overganger, f.eks hos clasern. Funnet ut hvorfor den ikke tok e36'en min? ja, er fordi du har pinne 15 bla overgang til usb skulle visst ikke funke desverre. satt å leste lenge i går ang ads kabel osv, fant ut at man måtte ha en fast seriel adresse eller noe slik, og det har bare com port Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Derfor:For chassis E38(7') E39(5') E46(3') E53(X5) E83(X3) E85(Z4) Beste programmet til ADS er vel INPA tenker jeg, eller DIS/Progman Om du skal bruke com port adapter, så vil ikke ADS fungere. Skal du få ADS til og fungere må du ha en fysisk com port. Jeg sendte mail til onestopelectronics, de som selger disse blant annet og spurte. De mente den ikke ville funke med adapter. dette står i overskriften på den jeg kjøpte: BMW Scanner 1.4.0 X5 X3 Z3 E38 E39 E53 E83 E85 E36 E46 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwsel Skrevet Mai 9, 2012 Share Skrevet Mai 9, 2012 Noen som har SSS Progman installert og kan sjekke om du har muligheter for og kjøre funksjonen ”Unlock independent/auxiliary heater”... Gjelder E61 LCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2012 Hei, Jeg har desverre ingen bil og teste på. Så da kommer man seg ikke inn for og sjekke. Men om du vet noen som har utstyr så er det jo bare og kikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Mai 14, 2012 Share Skrevet Mai 14, 2012 Heisann. Noen som vet om det er mulig å kode bort muligheten som gjør at vinduene går ned ved å holde inne åpne-knappen på nøkkelen? Og om jeg kan programmere inn lyd når man åpner og lukker bilen da jeg har alarm som standard. Leste noe om dette og tok rundt 20min, men kan noe bekrefte dette? Dette er da i tillegg til blinklysvarsling. E82 2008. Takkar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 14, 2012 Share Skrevet Mai 14, 2012 Begge deler skal gå fint, og er forholdsvis enkelt. Usikker på om du får lyd på både opplåsning og igjenlåsning eneste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Mai 14, 2012 Share Skrevet Mai 14, 2012 Begge deler skal gå fint, og er forholdsvis enkelt. Vakkert Skal neom å høre om pris i morgen da jeg ikke har noe utstyr selv. Men de tar sikkert betalt for halvtimen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2012 Begge deler skal gå fint, og er forholdsvis enkelt. Vakkert Skal neom å høre om pris i morgen da jeg ikke har noe utstyr selv. Men de tar sikkert betalt for halvtimen. Kom gjerne tilbake med hva du må punge ut for dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Mai 14, 2012 Share Skrevet Mai 14, 2012 Absolutt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 1500kr. Rundt 30-60min. Mer eller mindre fordi han var usikker på hva som vil la seg gjøre. Så jeg skal se om jeg kan finne en med autologic systemet som har en del slike koder ferdig for bilen. Siden awt sa det lot seg gjøre orker jeg ikke å bruke 1500 på 1 ting da andre klarer 2 på halvparten av tia. Hmm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå