Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg installerte inpa å Ediabas med Ads siden jeg har E36 93 model, blir dette feil ?

Har satt com port 1 bruker (RS232 COM Port) på pc å dette er obd.ini

[OBD]

Port=Com1

Hardware=OBD

RETRY=ON

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xF0000000

;Tracelevel=0x0000FFFF

; Bit 0 = Funktionsaufruf

; Bit 1 = io Ergebnis

; Bit 2 = nio Ergebnis

; Bit 3 = Detailinfos

; Nibble 0 = readchar_wait

; Nibble 1 = main

; Nibble 2 = cmd

; Nibble 3 = obd

; Nibble 4 = send_and_receive_...

; Nibble 5 = read_telegram_...

; Nibble 6 = send_telegram

; Nibble 7 = SendData

[uNIT_A]

Port=Com2

Hardware=OBD

[uNIT_B]

Port=Com3

Hardware=OBD

[uNIT_C]

Port=Com4

Hardware=OBD

[uNIT_D]

Port=Com5

Hardware=OBD

[uNIT_E]

Port=Com6

Hardware=OBD

[uNIT_F]

Port=Com7

Hardware=OBD

[uNIT_G]

Port=Com8

Hardware=OBD

[uNIT_H]

Port=Com9

Hardware=OBD

[uNIT_I]

Port=Com10

Hardware=OBD

[uNIT_J]

Port=Com11

Hardware=OBD

[uNIT_K]

Port=Com12

Hardware=OBD

[uNIT_L]

Port=Com13

Hardware=OBD

[uNIT_M]

Port=Com14

Hardware=OBD

[uNIT_N]

Port=Com15

Hardware=OBD

[uNIT_O]

Port=Com16

Hardware=OBD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det står OBD på alt ? jeg prøver å installere så jeg kan kjøre ADS på com port.

Er så mye forskjellige linker om hvordan man skal gjøre det, å dem fleste er brukt på usb å ikke com port. Så hvis noen har noe bra link så takker jeg for det :)

Begynner å gå i surr, når man er over alt på nett hehe

Kan det være at denne kabelen ikke fungerer fra pc til Diagnose utstyre ?

http://www.ebay.com/itm/9F-9M-MONITOR-M ... 1c2f1bfdf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål: kjøpte BMWScanner 1.4.0 og OBDII til 20-pin overgang til min '96 e36. Da jeg koblet til fikk jeg ikke opp noen enheter, har nå koblet sammen pin 7 og 8 og får opp ABS, SRS og EWS, men verken DME eller IKE. Er det noen som vet hva jeg må gjøre for å få opp disse? Eventuelt noen som kjenner til hvilke hvordan det skal se ut inni scanneren? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål: kjøpte BMWScanner 1.4.0 og OBDII til 20-pin overgang til min '96 e36. Da jeg koblet til fikk jeg ikke opp noen enheter, har nå koblet sammen pin 7 og 8 og får opp ABS, SRS og EWS, men verken DME eller IKE. Er det noen som vet hva jeg må gjøre for å få opp disse? Eventuelt noen som kjenner til hvilke hvordan det skal se ut inni scanneren? :)

Bmw scanner 1.4.0 er ikke laget for E36. Skal være glad du fikk opp noe i det hele tatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen med erfaring av DAB retrofit? Er det så enkelt som å handle en DAB enhet og kode om bilen for de som har iDrive systemet? + montere ny antenne for DAB'n!

Om du har "gammel" iDrive (CCC, altså med vipp-opp-skjerm på 1-serie) skal dette holde i tillegg til en ny antenne, kabel til denne og muligens noen småting til. Har du den nye må navi-computeren byttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg instruksene på linken her: http://www.meeknet.co.uk/E38/OBC_Unlock.htm og utfør test nr 2 :)

Gjorde denne testen (Instrument test) , Test 02.

Alle lamper lyste og nålene gikk til max og tilbake ett par ganger, men *ikke* motorlampa.

Vil det si at den ikke fungerer?

Er det vanlig pære bak motorlampen i e39 eller er det en LCD greie?

Hvilken modell er bilen... ikke alle som har motorlampe...

sent by me, with Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen med erfaring av DAB retrofit? Er det så enkelt som å handle en DAB enhet og kode om bilen for de som har iDrive systemet? + montere ny antenne for DAB'n!

Om du har "gammel" iDrive (CCC, altså med vipp-opp-skjerm på 1-serie) skal dette holde i tillegg til en ny antenne, kabel til denne og muligens noen småting til. Har du den nye må navi-computeren byttes.

Har den gamle med vipp opp skjerm. iDrive CCC. Høres bra ut! Skal se hva prismessig dette vil ligge på! Leste at en bare monterte, koda inn at bilen har dab og la til antenne. Får se om jeg kan finne flere tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger litt tråder om dette rundtom, men hovedsakelig på engelske forum. Såvidt jeg har forstått skal det være en relativt enkel oppgave. Eneste minuset er at du ikke får DAB+, kun DAB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger litt tråder om dette rundtom, men hovedsakelig på engelske forum. Såvidt jeg har forstått skal det være en relativt enkel oppgave. Eneste minuset er at du ikke får DAB+, kun DAB.

Men det vil vel komme noe software oppdatering på det slik som på F10 etc... burde hvertfall det. Er jo kun software relatert den biten der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har forstått vil ikke denne fungere på de litt eldre DAB-radioene. Altså ingen CCC, og ikke de tidligste CIC.

Hmm. Men hvor mange har dab+ i dag da. Uansett lenge til så burde vel være fornuftig å vente. Men moro å prøvd! Hadde vært mer aktuelt om jeg hadde kodeutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...