Jordfræsar Skrevet Mars 3, 2013 Share Skrevet Mars 3, 2013 Noen med erfaring av DAB retrofit? Er det så enkelt som å handle en DAB enhet og kode om bilen for de som har iDrive systemet? + montere ny antenne for DAB'n! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Mars 3, 2013 Share Skrevet Mars 3, 2013 Noen som har fått denne feil meldingen å fant ut feilen ? IFH-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED Det lyser i denne på IGN å ADS men ikke i inpa,der blir di 2 runningene ikke sort. http://www.ebay.com/itm/BMW-INPA-Ediaba ... d7&vxp=mtr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2013 Har du sjekket at com-porten stemmer? Den må være lik i obd.ini som i windows enhetsbehandling under egenskaper for kabelen Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Mars 3, 2013 Share Skrevet Mars 3, 2013 Jeg installerte inpa å Ediabas med Ads siden jeg har E36 93 model, blir dette feil ? Har satt com port 1 bruker (RS232 COM Port) på pc å dette er obd.ini [OBD] Port=Com1 Hardware=OBD RETRY=ON ;Tracelevel=0xFFFFFFFF ;Tracelevel=0xFFFFFFFF ;Tracelevel=0xF0000000 ;Tracelevel=0x0000FFFF ; Bit 0 = Funktionsaufruf ; Bit 1 = io Ergebnis ; Bit 2 = nio Ergebnis ; Bit 3 = Detailinfos ; Nibble 0 = readchar_wait ; Nibble 1 = main ; Nibble 2 = cmd ; Nibble 3 = obd ; Nibble 4 = send_and_receive_... ; Nibble 5 = read_telegram_... ; Nibble 6 = send_telegram ; Nibble 7 = SendData [uNIT_A] Port=Com2 Hardware=OBD [uNIT_B] Port=Com3 Hardware=OBD [uNIT_C] Port=Com4 Hardware=OBD [uNIT_D] Port=Com5 Hardware=OBD [uNIT_E] Port=Com6 Hardware=OBD [uNIT_F] Port=Com7 Hardware=OBD [uNIT_G] Port=Com8 Hardware=OBD [uNIT_H] Port=Com9 Hardware=OBD [uNIT_I] Port=Com10 Hardware=OBD [uNIT_J] Port=Com11 Hardware=OBD [uNIT_K] Port=Com12 Hardware=OBD [uNIT_L] Port=Com13 Hardware=OBD [uNIT_M] Port=Com14 Hardware=OBD [uNIT_N] Port=Com15 Hardware=OBD [uNIT_O] Port=Com16 Hardware=OBD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Mars 3, 2013 Share Skrevet Mars 3, 2013 Ser det står OBD på alt ? jeg prøver å installere så jeg kan kjøre ADS på com port. Er så mye forskjellige linker om hvordan man skal gjøre det, å dem fleste er brukt på usb å ikke com port. Så hvis noen har noe bra link så takker jeg for det Begynner å gå i surr, når man er over alt på nett hehe Kan det være at denne kabelen ikke fungerer fra pc til Diagnose utstyre ? http://www.ebay.com/itm/9F-9M-MONITOR-M ... 1c2f1bfdf7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yngve_bmw Skrevet Mars 4, 2013 Share Skrevet Mars 4, 2013 Spørsmål: kjøpte BMWScanner 1.4.0 og OBDII til 20-pin overgang til min '96 e36. Da jeg koblet til fikk jeg ikke opp noen enheter, har nå koblet sammen pin 7 og 8 og får opp ABS, SRS og EWS, men verken DME eller IKE. Er det noen som vet hva jeg må gjøre for å få opp disse? Eventuelt noen som kjenner til hvilke hvordan det skal se ut inni scanneren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2013 Spørsmål: kjøpte BMWScanner 1.4.0 og OBDII til 20-pin overgang til min '96 e36. Da jeg koblet til fikk jeg ikke opp noen enheter, har nå koblet sammen pin 7 og 8 og får opp ABS, SRS og EWS, men verken DME eller IKE. Er det noen som vet hva jeg må gjøre for å få opp disse? Eventuelt noen som kjenner til hvilke hvordan det skal se ut inni scanneren? Bmw scanner 1.4.0 er ikke laget for E36. Skal være glad du fikk opp noe i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 4, 2013 Share Skrevet Mars 4, 2013 Noen med erfaring av DAB retrofit? Er det så enkelt som å handle en DAB enhet og kode om bilen for de som har iDrive systemet? + montere ny antenne for DAB'n! Om du har "gammel" iDrive (CCC, altså med vipp-opp-skjerm på 1-serie) skal dette holde i tillegg til en ny antenne, kabel til denne og muligens noen småting til. Har du den nye må navi-computeren byttes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dingy Skrevet Mars 4, 2013 Share Skrevet Mars 4, 2013 Følg instruksene på linken her: http://www.meeknet.co.uk/E38/OBC_Unlock.htm og utfør test nr 2 Gjorde denne testen (Instrument test) , Test 02. Alle lamper lyste og nålene gikk til max og tilbake ett par ganger, men *ikke* motorlampa. Vil det si at den ikke fungerer? Er det vanlig pære bak motorlampen i e39 eller er det en LCD greie? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogeren Skrevet Mars 4, 2013 Share Skrevet Mars 4, 2013 Følg instruksene på linken her: http://www.meeknet.co.uk/E38/OBC_Unlock.htm og utfør test nr 2 Gjorde denne testen (Instrument test) , Test 02. Alle lamper lyste og nålene gikk til max og tilbake ett par ganger, men *ikke* motorlampa. Vil det si at den ikke fungerer? Er det vanlig pære bak motorlampen i e39 eller er det en LCD greie? Hvilken modell er bilen... ikke alle som har motorlampe... sent by me, with Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Mars 4, 2013 Share Skrevet Mars 4, 2013 Noen med erfaring av DAB retrofit? Er det så enkelt som å handle en DAB enhet og kode om bilen for de som har iDrive systemet? + montere ny antenne for DAB'n! Om du har "gammel" iDrive (CCC, altså med vipp-opp-skjerm på 1-serie) skal dette holde i tillegg til en ny antenne, kabel til denne og muligens noen småting til. Har du den nye må navi-computeren byttes. Har den gamle med vipp opp skjerm. iDrive CCC. Høres bra ut! Skal se hva prismessig dette vil ligge på! Leste at en bare monterte, koda inn at bilen har dab og la til antenne. Får se om jeg kan finne flere tråder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 4, 2013 Share Skrevet Mars 4, 2013 Det ligger litt tråder om dette rundtom, men hovedsakelig på engelske forum. Såvidt jeg har forstått skal det være en relativt enkel oppgave. Eneste minuset er at du ikke får DAB+, kun DAB. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Mars 4, 2013 Share Skrevet Mars 4, 2013 Det ligger litt tråder om dette rundtom, men hovedsakelig på engelske forum. Såvidt jeg har forstått skal det være en relativt enkel oppgave. Eneste minuset er at du ikke får DAB+, kun DAB. Men det vil vel komme noe software oppdatering på det slik som på F10 etc... burde hvertfall det. Er jo kun software relatert den biten der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 4, 2013 Share Skrevet Mars 4, 2013 Såvidt jeg har forstått vil ikke denne fungere på de litt eldre DAB-radioene. Altså ingen CCC, og ikke de tidligste CIC. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Mars 4, 2013 Share Skrevet Mars 4, 2013 Såvidt jeg har forstått vil ikke denne fungere på de litt eldre DAB-radioene. Altså ingen CCC, og ikke de tidligste CIC. Hmm. Men hvor mange har dab+ i dag da. Uansett lenge til så burde vel være fornuftig å vente. Men moro å prøvd! Hadde vært mer aktuelt om jeg hadde kodeutstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå