Bjornhbjelland Skrevet Mars 15, 2013 Share Skrevet Mars 15, 2013 hentet fra første post:- 1.3.6 er igrunnen et ubrukelig program, her får du kun feilkoder i HEX/dec koder, er ikke stort mye du kan gjøre med mindre du kan og kode i hex osv. Så dette fraråder jeg og kaste vekk penger på. Har kjøpt det selv, men kosta bare 200,- så lider ikke et stort tap. Denne kabelen bruker COM port, er ikke alle com port adaptere som funker på den heller. Greit nok. Vil bare spør folk med erfaring på dette... Denne da? Virker perfekt til mitt bruk? http://www.ebay.com/itm/BMW-Diag-Codier ... 589d66434a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2013 Unskyld at jeg spør, men har du i det hele tatt lest første post? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornhbjelland Skrevet Mars 15, 2013 Share Skrevet Mars 15, 2013 Unskyld at jeg spør, men har du i det hele tatt lest første post? Ja. Har nok det. Men beklager, du har vell aldri vert usikker på noke nytt du og kan alt fra før? Skulle tru det ikkje er lov å ver sikker og spør om noke som helst innpå dette forumet uten å bli hengt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2013 Har vært usikker på veldig mye, og var ikke meningen og være frekk. Men alt står beskrevet, hva som funker og hvordan de funker. Vis du vil ha et enkelt program, som er enkelt og installere og bruke så er Bmw scanner 1.4.0 det aller beste. Men merk at dette funker kun på E46/E39/E38 og X5 tidlig modell (Står som regel i anonsen, så sjekk det nøye!) Du kan raskt lese feilkoder, slette feilkoder med et trykk. Koding er enkelt også. Ut i fra profilen din så har du E34, da er nok eneste muligheten INPA/DIS. Og du må sjekke 20 pin kontakten i motorrommet om du har pinne 15 (noe du mest sansynelig har), og da må du ha ADS kabel, som i utgangspunktet krever RS232 (com) port. Men mener det ble rapportert i tråden her at den også funket med et par com port adaptere, men husker ikke helt. Det vil si denne type kabel: http://www.one-stop-electronics.com/sho ... duct_id=17 Dem dukker også opp på ebay av og til. Merk, at jeg har aldri testet dette selv, så jeg går ikke god for at dette vil funke! Uansett, sammen med denne kabelen kan du bruke INPA/EDIABAS Dis/Progman og NCS. Dette kan lastes ned rundt om på nett med et enkelt søk. Håper du ble litt klokere. Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornhbjelland Skrevet Mars 16, 2013 Share Skrevet Mars 16, 2013 Nei, er ikkje så lett å tolke det gjennom internett. Og er nok av kjepphøge folk innpå her! Men takk for litt mer info! Har nett kjøpt meg en E39 528 01-1999 mod. Så da blir det BMW Scaner 1.4.0 eller bedre. Tenkte å bestille den eg linka. Virket helt greit å bruke sånn å forstå! Takk igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2013 Den var ganske dyr syns jeg, prøv og søk på ebay etter bmw scanner 1.4.0 så tror jeg du finner billigere alternativ. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mars 16, 2013 Share Skrevet Mars 16, 2013 jeg betalte 250kr for min flett nye bmw scanner 1.4.0 og 20pin overgang bare å søke bmw scanner 1.4.0 på ebay.com, velg lavest pris + frakt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicklas 121 Skrevet Mars 16, 2013 Share Skrevet Mars 16, 2013 Noen som har tips til hvor jeg burde kjøpe 20 pin overgang ? Kjøpte en men virker ut som den ikke får kontakt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2013 Har du søkt opp koblingskjema og målt og sjekket at pinnene stemmer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicklas 121 Skrevet Mars 16, 2013 Share Skrevet Mars 16, 2013 har åpnet den og sammenlignet den mot koblings skjemaet. å da "så" det ok ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2013 Kan finne koblingskjema jeg brukte litt senere så kan du sammenligne med det.. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicklas 121 Skrevet Mars 16, 2013 Share Skrevet Mars 16, 2013 Hadde vært bra har ikke noe sånt målinga apparat heller da :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogeren Skrevet Mars 17, 2013 Share Skrevet Mars 17, 2013 Nei, er ikkje så lett å tolke det gjennom internett. Og er nok av kjepphøge folk innpå her!Men takk for litt mer info! Har nett kjøpt meg en E39 528 01-1999 mod. Så da blir det BMW Scaner 1.4.0 eller bedre. Tenkte å bestille den eg linka. Virket helt greit å bruke sånn å forstå! Takk igjen! Du finner den mye billigere på dx.com... sent by me, with Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Mars 19, 2013 Share Skrevet Mars 19, 2013 Har sør blitt den nye øst? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2013 Har sør blitt den nye øst? Haha, tenkte å holde det enkelt å dele norge i 3, men må vel kanskje gjøre det på en annen måte Edit: Fjerna like godt hele inndelinga Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå