trygdenissen Skrevet Mai 23, 2013 Share Skrevet Mai 23, 2013 noen som vil selge bærbar data med Bmw INPA, DIS og SSS/Progman installert og fungerende, med tilbehørende kabler og ads interface?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet Mai 23, 2013 Share Skrevet Mai 23, 2013 Jeg har kjøpt bmw skanner 2.0.1 og den virker perfekt, funnet mangen feilkoder dessverre rundt om i bilen lol, men hvor finner jeg ut hva dem forskjellige feilkodene er? et nettsted man kan finne ut dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2013 Jeg har kjøpt bmw skanner 2.0.1 og den virker perfekt, funnet mangen feilkoder dessverre rundt om i bilen lol, men hvor finner jeg ut hva dem forskjellige feilkodene er? et nettsted man kan finne ut dette? Kommer ikke feilkodene opp i klartekst? Altså beskrevet? Er det kun tallkoder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet Mai 24, 2013 Share Skrevet Mai 24, 2013 Kodene kommer slik: Dette er DME / DDE Code Dec Hex 16978 4252 16994 4262 17479 4447 17480 4448 16899 4203 16742 4166 19475 4C13 19491 4C23 19496 4C28 18931 49F3 19427 4BE3 19432 4BE8 Error Shaddow 16877 41ED 16531 4093 16258 3F82 Så hvordan jeg skal finne ut hva dem forskjellige kodene er er mitt spm hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
handsome Skrevet Mai 24, 2013 Share Skrevet Mai 24, 2013 Kanskje du finner noe her: http://realitypod.com/2012/06/bmw-compl ... -and-more/ Sent from my HTC One using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mai 24, 2013 Share Skrevet Mai 24, 2013 Kan man nullstille rattvinkelsensor (har feilkode) med BMWscanner 1.4? 2002 330ci. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mai 31, 2013 Share Skrevet Mai 31, 2013 Har kjøpt denne http://viewitem.eim.ebay.no/BMW-Diagnos ... 2946135019 Prøvd meg frem litt. Men finner ikke ut av det. Noen som kan hjelpe meg og finne frem og fikse det jeg skal? Skal deaktivere dekk trykk kontroll og initialisere regnsensor. Kobler inn pc. Finner frem til denne. Klikker på den. Og denne kommer opp. Googlet feilkoden og finner dette på nett. In the Device Manager (Windows XP: "Start" -> "Control Panel" -> "System" -> "Hardware") to select among the ports COM1 and select from the Reggisterkarte Connection settings "Advanced". It has the hooks in Be "Use FIFO buffers", and the input buffer, the maximum Setting must be selected. 3.6 Når jeg gjør dette og trykker på Advanced på com3 (com3 var eneste alternaltiv. com1 var ikke der) så kommer denne opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 31, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2013 thundercunt: Jeg kan sjekke på min i morgen. sjøbuse: Du har vel ikke automatisk kjørelys? Det hadde vel ikke komt så tidlig tror jeg. Da er det vertfall RLS du skal inn på, men den ligger ikke i listen, men E39 har den. Er du administrator på PCen? Muligens det som hindrer deg i og endre registeret? Men den første feilkoda kan jo virke som en ikke eksisterende modul, eller kanskje en helt ødelagt en som man ikke får kontakt med? Har du foresten sjekket om du har pinne 15 i 20pin kontakten, og virker kablelen greit på andre moduler? Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mai 31, 2013 Share Skrevet Mai 31, 2013 sjøbuse: Du har vel ikke automatisk kjørelys? Det hadde vel ikke komt så tidlig tror jeg. Da er det vertfall RLS du skal inn på, men den ligger ikke i listen, men E39 har den. Er du administrator på PCen? Muligens det som hindrer deg i og endre registeret? Men den første feilkoda kan jo virke som en ikke eksisterende modul, eller kanskje en helt ødelagt en som man ikke får kontakt med? Har du foresten sjekket om du har pinne 15 i 20pin kontakten, og virker kablelen greit på andre moduler? Fredrik Ikke automatiske kjørelys. Men skal ikke gjøre noe med lysa. Bare regnsensor og dekk trykk kontroll. Er bare en bruker på min pc. Får egentlig ingen ting til og virke. Samme feilmelding på alt jeg prøver og trykke på. Testet hvertfal regnsensor og dekktrykk. Ingen av de vil. Ikke sett inn i kontakten min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 31, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2013 Stemmer com porten i windows overens med obd.ini da? får du svarte prikker for batteri og ignition på startsiden til inpa? Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Beta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrius Skrevet Juni 1, 2013 Share Skrevet Juni 1, 2013 http://dx.com/p/bmw-scanner-car-diagnos ... -4-0-51768 og http://dx.com/p/20-pin-male-to-16-pin-f ... 0cm-115846 funker dette sammen? Lyst til å få prøvd bmw scanner på min E46, har en OBD kontakt men forstått det slik at den ikke brukes til stort på bilen min(tidlig 2000 modell). Så tenkte at en overgang til 20 pins kontakten i motorrommet vil gjøre susen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juni 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2013 http://dx.com/p/bmw-scanner-car-diagnostic-tool-version-1-4-0-51768 og http://dx.com/p/20-pin-male-to-16-pin-f ... 0cm-115846 funker dette sammen? Lyst til å få prøvd bmw scanner på min E46, har en OBD kontakt men forstått det slik at den ikke brukes til stort på bilen min(tidlig 2000 modell). Så tenkte at en overgang til 20 pins kontakten i motorrommet vil gjøre susen? Dette funker ja. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Beta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juni 1, 2013 Share Skrevet Juni 1, 2013 Ja. Er en stor svart flekk med batteri og ignition. Selv om ikke tenninga står på så er flekken der. Ser den ene flekken på bilde 2 som jeg la ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 2, 2013 Share Skrevet Juni 2, 2013 Jeg hadde en kabel til bimmern med seriell tilkobling som virket på INPA, DIS osv osv. Mista kabelen, bestilte ny kabel. Kjøpte denne; http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 570wt_1490 La inn driveren som fulgte på med CD plata, alt OK i enhetsbehandling. Forandret comport i odb.ini til port 8, da det var dette som ble det nye kabel. Sjekket i enhetsbehandling. Ingenting virker i INPA, orket ikke sjekket DIS da de skal gå som hånd i hanske. Påstår tenning ikke er på i INPA, men antar det er fordi den egentlig ikke får kontakt med bilen? Uansett, er det feil kabel til e39 FL? Eller har jeg glemt noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juni 2, 2013 Share Skrevet Juni 2, 2013 Har du foresten sjekket om du har pinne 15 i 20pin kontakten, Denne kontakten som blir brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå