Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Har dere sjekket koblingene i overgangen? Der finst noen som er "feilkoblet" og som gjør at ting ikke virker slik det skal. Hadde en sånn selv, måtte lodde om ledningene og da funka alt knas :) Link til koblingsskjema i første post :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sjekket koblingene i overgangen? Der finst noen som er "feilkoblet" og som gjør at ting ikke virker slik det skal. Hadde en sånn selv, måtte lodde om ledningene og da funka alt knas :) Link til koblingsskjema i første post :)

Du tenker på kabelovergangen fra OBD til 20 pins kontakten eller? Eller inni selve BMW Scanner modulen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har installasjons cd som kom sammen med bmw scanner 1.4.0 og kunne zippa og sendt til meg på mail? (Zippa hele cden) :)

Sliter med og få til driverene, og finner ikke igjen cden og instruksjonene..

Har prøvd og lasta ned drivere, men jeg må ha cd selv etter og ha kjørt installasjonsfila til driveren. :)

Adressa mi er:

fredrik.sandvik@live.no

På forrhånd takk! :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 MAD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke relevant problem hos meg da jeg kun har OBDII på min bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo en stiv pris..

Får jo nesten en kabel fra onestop for den prisen.. :P

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4 Beta

Og hva er fordelen med dèn kabelen, iforhold til den jeg linket til?

Jeg syntes det var meget behagelig å få med software på cd`r (inpa/ncs, TIS, DIS, SSS/progman, VMware), med instruksjoner, samt kode supplert via mail på noen få minutters respons.

Med kabel ifra onestop, må en vel lete frem og laste ned software selv osv. (samt betale noen kroner til staten når kabelen kommer til landet antar jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte vel $29 for min "billig" kabel med software instruksjoner osv. Var en lignende kabel.

Fikk min fra onestop, ingen toll, software hadde jeg fra før, eller mulig jeg lasta ned deler av det også. Null stress! Kvaliteten er vel forskjellen, jeg liker og være sikker på at det er skikkelig, i tilfelle noe skulle gå galt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs hva dere gjør med kabelen, kan være så dyr den er, så heftig den er, til og med Icom kan man gjøre meget dumme ting........ ikke oppdater ecuer \ moduler, uansett utstyr, da kryper man til bmw og får gjort det skikkelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 dollar for K+D+can kabel?? Sikker på det ikke var kabel for biler opp til 2007? (de får du jo kastet etter deg).

Jeg synes det var verdt noen ekstra kroner å få med all software + instruksjoner både på innstallasjon og bruk. Jeg har brukt nok timer på software leting, crack og trøbbling oppigjennom, så å betale et par hundrelapper for det gjør meg ingenting :)

Jeg tror dessuten hverken jeg eller du har forutsetninger til å vite noe om kvalitetsforskjellen på min og onestop sin kabel. ;) Begge kablene er nok lagete av små kinesiske barn, med billigste komponenter tilgjengelig er jeg redd.

Jeg har forøvrig diagnose og programmeringsverktøy for bil liggende for imellom 50-60 lapper, så det er ikke slik at dette er helt ukjent territorie for min del. Jeg er bare lei av å bruke masse tid på tulleting, kontra å betale noen hundringser for å få det servert på et fat.

/rant off.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg kan ikke garantere kvaliteten selvfølgelig, men den ser og føles mye bedre ut en den andre jeg har. Og ja den er 98-07 :)

Men det som er fint med onestop er at den tar alt fra 98-12 ved hjelp av et adapter. :) Så da slipper man 2 kabler.

Når det gjelder software har jeg ikke måtte cracke noe som helst, bare installert :) Men jeg har ikke en sånn fancy meny for installering da, den er sikkert kjekk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg kan ikke garantere kvaliteten selvfølgelig, men den ser og føles mye bedre ut en den andre jeg har. Og ja den er 98-07 :)

Men det som er fint med onestop er at den tar alt fra 98-12 ved hjelp av et adapter. :) Så da slipper man 2 kabler.

Når det gjelder software har jeg ikke måtte cracke noe som helst, bare installert :) Men jeg har ikke en sånn fancy meny for installering da, den er sikkert kjekk. :)

Som sagt, kabler for bruk opp til 2007 får en OVERALT for småpenger. Denne jeg linket til er for modeller ifra 1998 (om en har 20pin adapter), opptil 2012/2013.

20 pin adapter får en kjøpt for noen få kroner, om en trenger det, og ikke har det ifra før.

Synes du at du må fortsette å slakte andre alternativ enn det du selv valgte, så for all del :)

Men begrunn svarene dine, og ikke baser kvalitetsvurdering på gjetting og synsing.

Jeg linket til et alternativ der en får alt servert på sølvfat, til en lav pris. Thats it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...