wicky124 Skrevet April 23, 2011 Share Skrevet April 23, 2011 den kosten brukes bare på felger ja... (har ikke synlig eksosanlegg!) men på bilen holdes den langt unna (utenom på c-klassen....den er for rusten til å bli passet på...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-39 Skrevet April 23, 2011 Share Skrevet April 23, 2011 Bilen vaskes enten med høytrykk eller bøtte og svamp. Må nok starte med å tørke den etter vask med PUSSESKINN.... Det finnes nok noen bra Jallavaskere,men å tørke lakken med nal er vel en dum ide`.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet April 23, 2011 Share Skrevet April 23, 2011 Og for nye seere viser vi reprise av hvordan man går fram når man skal vaske bilen skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet April 23, 2011 Share Skrevet April 23, 2011 Bilen vaskes enten med høytrykk eller bøtte og svamp. Må nok starte med å tørke den etter vask med PUSSESKINN....Det finnes nok noen bra Jallavaskere,men å tørke lakken med nal er vel en dum ide`.... Og som enhver med litt interesse for bilpleie vet, bare idioter bruker pusseskinn... Svamp av type Esso/Feiltema etc. er heller ikke bra for lakken. Og siden du nevner høytrykk. Man spyller ALLTID av bilen emd høytrykk FØR enhver berøring med andre vaskemidler. ALLTID og UANSETT!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet April 23, 2011 Share Skrevet April 23, 2011 Jeg ser mange som vasker med disse kostene uten å spyle først(de skal vel spare litt penger) og så vasker de litt på en dør, litt på taket, litt på felgen helt uten sammenheng.. Jeg pleier nå iallefall å ha et visst system på hvor jeg har vasket.. Bra at noen tok opp denne saken med disse nalene.. Har sett at flere "seriøse" bilpleie-leverandører selger disse, men har ikke skjønt hvordan det kan være bra for lakken.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet April 23, 2011 Forfatter Share Skrevet April 23, 2011 Bilen vaskes enten med høytrykk eller bøtte og svamp. Må nok starte med å tørke den etter vask med PUSSESKINN....Det finnes nok noen bra Jallavaskere,men å tørke lakken med nal er vel en dum ide`.... Og som enhver med litt interesse for bilpleie vet, bare idioter bruker pusseskinn... Svamp av type Esso/Feiltema etc. er heller ikke bra for lakken. Og siden du nevner høytrykk. Man spyller ALLTID av bilen emd høytrykk FØR enhver berøring med andre vaskemidler. ALLTID og UANSETT!!! Nå er det heller ikke alle som er så idiot så de må ha det dyreste og feteste vaskeutstyret heller da, ikke alle som har den sykdomen at de bruker en hel dag på å vaske bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet April 23, 2011 Share Skrevet April 23, 2011 Løvblåser er tingen.. http://www.youtube.com/watch?v=7rO5afJoYA4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet April 24, 2011 Share Skrevet April 24, 2011 Jeg ser mange som vasker med disse kostene uten å spyle først(de skal vel spare litt penger) og så vasker de litt på en dør, litt på taket, litt på felgen helt uten sammenheng.. Jeg pleier nå iallefall å ha et visst system på hvor jeg har vasket.. Bra at noen tok opp denne saken med disse nalene.. Har sett at flere "seriøse" bilpleie-leverandører selger disse, men har ikke skjønt hvordan det kan være bra for lakken.. Når nalen brukes for og dra av vann på tak og panser på en ferdigvasket bil så gjør de ikke mer "skade" enn en fancy microfibel klut. Det er sant som enkelte sier, noe hysteri ute og går her. Tror at en del av de som kommer med ekspert uttalerser selv ikke er SÅ nøye med vasken. Synes ikke det flyter over av skinnende BMWer etter veiene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet April 24, 2011 Forfatter Share Skrevet April 24, 2011 Flere vaskesjapper som slurver ser jeg hehe http://www.abcnyheter.no/node/129770 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 24, 2011 Share Skrevet April 24, 2011 Bilen vaskes enten med høytrykk eller bøtte og svamp. Må nok starte med å tørke den etter vask med PUSSESKINN....Det finnes nok noen bra Jallavaskere,men å tørke lakken med nal er vel en dum ide`.... Og som enhver med litt interesse for bilpleie vet, bare idioter bruker pusseskinn... Svamp av type Esso/Feiltema etc. er heller ikke bra for lakken. Og siden du nevner høytrykk. Man spyller ALLTID av bilen emd høytrykk FØR enhver berøring med andre vaskemidler. ALLTID og UANSETT!!! Nå er det heller ikke alle som er så idiot så de må ha det dyreste og feteste vaskeutstyret heller da, ikke alle som har den sykdomen at de bruker en hel dag på å vaske bilen Nå får man jo strengt tatt både et frottèhåndkle og washmitt for 2-300kr.. Vil ikke akkurat påstå at det er en avskrekkende sum.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joffen92 Skrevet April 24, 2011 Share Skrevet April 24, 2011 Kanskje litt OT men hadde noen giddet å linke til en pakke av det man trenger til bilvask? noe lignende det saltkjelen nevner ovenfor her. Tenkte kanskje hanske, felgbørste og hvertfall en klut til å tørke bilen med.. Noe mer man er nødt å ha egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet April 24, 2011 Share Skrevet April 24, 2011 Her er en fin guide med hva du kunne trenge og hva som skal gjøres http://www.detailersclub.no/index.html/_/guider/bilpleie-for-dummies-2-r14 Hvis du vil ha noe produktanbefalinger eller lignende, kan du sikkert sende en PM til meg, så kan jeg sette opp en liste med billige og gode produkter til deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-39 Skrevet April 24, 2011 Share Skrevet April 24, 2011 Bilen vaskes enten med høytrykk eller bøtte og svamp. Må nok starte med å tørke den etter vask med PUSSESKINN....Det finnes nok noen bra Jallavaskere,men å tørke lakken med nal er vel en dum ide`.... Og som enhver med litt interesse for bilpleie vet, bare idioter bruker pusseskinn... Svamp av type Esso/Feiltema etc. er heller ikke bra for lakken. Og siden du nevner høytrykk. Man spyller ALLTID av bilen emd høytrykk FØR enhver berøring med andre vaskemidler. ALLTID og UANSETT!!! Har jobbet som klargjører for ca 10 år siden,og av han som lærte meg opp gav meg pusseskin Det var vel mere vanlig før å bruke pusseskinn. Uansett så har jeg en 13 år gammel bruksbil med riper og rust og ser da ikke poenget med å være helt fanatiker på bilpleie. Hadde jeg hatt en bil med strøken lakk ville jeg kun brukt høytrykk og tørk med håndkle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 Se og lær Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 Bilen vaskes enten med høytrykk eller bøtte og svamp. Må nok starte med å tørke den etter vask med PUSSESKINN....Det finnes nok noen bra Jallavaskere,men å tørke lakken med nal er vel en dum ide`.... Og som enhver med litt interesse for bilpleie vet, bare idioter bruker pusseskinn... Svamp av type Esso/Feiltema etc. er heller ikke bra for lakken. Og siden du nevner høytrykk. Man spyller ALLTID av bilen emd høytrykk FØR enhver berøring med andre vaskemidler. ALLTID og UANSETT!!! Prøv å høyttrykkspyle din skitne bil, og så lar du den stå å tørke. Da får du fort se at bilen ikke blir så ren som du tror. Jeg har erfart at avfetting er LANGT viktigere enn hvordan du spyler av bilen. Høyttrykk er enkelt, og man får av mer. Men har man ikke mer enn en hageslage funker det utmerket sett at man er hundre prosen sikker på at avfettingen har løsnet all asfalten og annen skit. Drar du en finger forsiktig over der du har avfettet kjenner du hvor lett dritten slipper. Jeg har ikke problem med skjolder etter vask. Bruker bare å la bilen stå, den tørker ganske fort bare i luft og hvis du bruke sjampo med voks i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå