Gå til innhold

Her er nye 3 serie på veien.

Reef89
 Share

Anbefalte innlegg

Mulig jeg er rar, men jeg foretrekker gulaktige angel eyes. De hvite ser så "ettermontert" ut.

Forøvrig er jeg spent på denne. Tror den kan bli bra, men samtidig må jeg si E90 med facelift holder seg ekstremt godt. F30 blir neppe noe kvantesprang kjøremessig, men spennende å se hvor romslig den blir. BMW har strengt tatt en vanskelig utfordring når det gjelder 3-serien. På den ene siden bør den være stor nok til å kvalifisere som fullverdig familiebil, samtidig som den bør være kompakt nok til å beholde sitt sportslige image. (Den skal helst ikke stjele kunder fra 5-serie heller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser helt klart frem til å prøve F30. Vår E46 kjører stadig som den skal, men både alderen og slitasjen kan etterhvert merkes på noen områder. Jeg tror imidlertid at nye støtdempere, fjærer og gummideler vil merkes ganske godt.

Skal bli spennende det! Litt tøfft historisk sett også at den heter F30, akkurat som i E30 som nå er blitt en klasiker å regne. Er jo typisk det at når jeg kjøper 3-serie så går varianten jeg har ut av produksjon :roll: Men tror nok jeg kommer til å velge F10 neste gang jeg bytter bil, er nok en 5-serie mann ja. Blir jo noen år til så hvis det er kommet unger i bildet så forærer jeg meg kanskje en X5 :)

Aldri mer noe annet enn BMW i allfall, her føler jeg meg hjemme :D

Av nysgjerrighet så lurer jeg på hva som får deg til å skrive dette etter alt skrytet du har kommet med om Audiene dine?

Og 5-serie er vel en bedre barnefrakter enn X5?

On-topic så er jeg enig i at kommende 3-serie ser meget lovende ut, samtidig som jeg er imponert over hvor godt dagens modell (med facelift) holder seg.

Stooor fordel med høyere bil når man frakter barn. Merker det veldig selv når jeg veksler mellom f.eks V70/X70 mot XC90 hvor det er mye høyere plass i dør. Inn/ut lastning går MYE enklere og det er bare å hive inn barnevogna bak og det er sikker bil. Jo mindre bil jo mer knot med seter og kids..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av nysgjerrighet så lurer jeg på hva som får deg til å skrive dette etter alt skrytet du har kommet med om Audiene dine?

On-topic så er jeg enig i at kommende 3-serie ser meget lovende ut, samtidig som jeg er imponert over hvor godt dagens modell (med facelift) holder seg.

Da skal jeg etterkomme din nyskjerrighet. Audi er fantastiske biler synes jeg, flotte konstruksjoner og dem er fine å kjøre men til syvende og sist så ligger BMW hakket over hos meg. Nå har jeg prøvd begge deler og funnet ut at det til sist er BMW som er merket for meg, selv om jeg var veldig fornøyd med Audi(dog med noen småproblemer).

Og ja, X5 er en bedre barnefrakter enn 5-serie. Jeg og fruen har diskutert nettopp dette med tanke på framtidige avkom, at en X5 hadde passet ypperlig. Det vi legger vekt på er at med høy bil så er det lett å få unger inn og ut, rommsligere baksete og at man sitter høyt og oversiktlig. Og viktigs for meg, at en stor X5 kommer bedre ut av en kollisjon enn femmer Touringen gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg etterkomme din nyskjerrighet. Audi er fantastiske biler synes jeg, flotte konstruksjoner og dem er fine å kjøre men til syvende og sist så ligger BMW hakket over hos meg. Nå har jeg prøvd begge deler og funnet ut at det til sist er BMW som er merket for meg, selv om jeg var veldig fornøyd med Audi(dog med noen småproblemer).

Og ja, X5 er en bedre barnefrakter enn 5-serie. Jeg og fruen har diskutert nettopp dette med tanke på framtidige avkom, at en X5 hadde passet ypperlig. Det vi legger vekt på er at med høy bil så er det lett å få unger inn og ut, rommsligere baksete og at man sitter høyt og oversiktlig. Og viktigs for meg, at en stor X5 kommer bedre ut av en kollisjon enn femmer Touringen gjør.

Nå vet jeg ikke helt hvordan bagasjerommet på nye x5 er kontra den gamle, men den gamle har ikke imponerende stort bagasjerom. Med andre ord, den passer ikke til noen barnefamilie med barnevogn som skal inn. Da er xc90 et mye bedre kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke helt hvordan bagasjerommet på nye x5 er kontra den gamle, men den gamle har ikke imponerende stort bagasjerom. Med andre ord, den passer ikke til noen barnefamilie med barnevogn som skal inn. Da er xc90 et mye bedre kjøp.

Hvorfor er problembil nummer en, XC90 ett bedre kjøp enn X5? Og hvordan kan du si at X5 egner seg dårlig som familiebil? Greit nok at den ikke har like stort bagsjerom som en Suburban, men å si at den egner seg dårlig som familiebil er tullball. Nå er det X5 E70 jeg tenker på og den er slettes ingen dårlig familiebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er problembil nummer en, XC90 ett bedre kjøp enn X5? Og hvordan kan du si at X5 egner seg dårlig som familiebil? Greit nok at den ikke har like stort bagsjerom som en Suburban, men å si at den egner seg dårlig som familiebil er tullball. Nå er det X5 E70 jeg tenker på og den er slettes ingen dårlig familiebil.

e53 får jo så vidt plass til en handlepose bak, og ja har litt kjennskap til det. Og Volvoen stiller vel ikke så veldig dårlig kvalitetsmessig i forhold til X5 hvis man ikke kjøper første årgangen. Som sagt E70 har jeg ikke kjennskap til så skal ikke uttale meg om den, men etter hva jeg har forstått så er det en goddel større plass i bagasjen på den, og da blir det jo noe helt annet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...